Geen flauw idee voor de 650
De ervaring die ik heb met verstelbare demping is:
- op mijn Alp had ik eens een schokbreker van een RD03 gemonteerd, die heeft óók een mogelijkheid om de demping te verstellen, maar eerlijk gezegd nauwelijks iets van verschil kunnen merken
- op mijn 1150GS zat ook die verstelmogelijkheid, daar merkte ik wél verschil.
- op mijn huidige GS zit full ESA, maar ik doe er eigenlijk weinig mee moet ik zeggen
- verder op de Alp wél wat geëxperimenteerd met de voorvork, dikke/dunne olie, luchtkamer wijzigen etc., daar heb ik wel wat verbetering kunnen halen
Ik denk dat ik over het algemeen vrij ongevoelig ben voor de vering/demping van de motor
Persoonlijk zou het me dus weinig boeien of er wel/geen verstelmogelijkheden voor de vering op een motor zitten
Als je de belading van de motor gaat wijzigen dmv passagier en/of bagage moet je in eerste instantie de veervoorspanning opschroeven om de rijhoogte weer op het oude niveau te brengen. Je zou dan evt de demping ook wat zwaarder moeten maken om deinen tegen te gaan. Of dat écht nodig is of verbetering brengt is een kwestie van uitproberen
Grtz,
René