De pomp gaat die normaal pas lopen als de motor loopt of start knop in gedrukt wordt of als hij op contact staat?
Vocht zou ik dan eerder in het electronisch circuit verwachten.
Hij loopt wel te rijk, Als je het gas even open trekt blaast hij er wat rook uit (roet). Als ik hoger in toeren rij (+5000) wil hij nog wel eens lichtelijk hikken. Hij lijkt te 'verzuipen'. Het probleem was er al een beetje toen ik met een open Remus pijp rond reed (heb de motor sinds februari, pijp zat er op).
Sinds kort heb ik een 'dichte' Arrow demper erop zitten en het probleem lijkt merkbaarder te zijn geworden. Vandaar ook dat ik het vermoeden heb dat hij te rijk loopt. Door de extra tegendruk die hij nu van de demper heeft gekregen heeft hij nog meer overschot.
Een ander vermoeden van dit probleem is dat de pomp niet op capaciteit draait en daardoor bij hogere toeren niet bij getrokken krijgt? Het is maar een theorie.

In de zomer naar Engeland geweest met de motor en op de snelweg naar het veer (dus met tassen e.d.) 110 gereden. Dat is volgens mij zo net onder de 5000 toeren. Als ik boven de 5000 kwam en daar even in reed viel de motor meteen hard terug als ik iets gas los liet. Het brandstofverbruik met 110 gemiddeld was hoog: 1 op 9...

Dit was nog met Remus open demper en K&N filter. Terugweg 100 gereden op de snelweg en toen was het verbruik al minder (hoeveel weet ik even niet meer, ik gok 1:12). Binnendoor was het verbruik ergens rond 1:13.
Al met al lijkt me dus dat hij wat te rijk loopt. Ik ben er nog niet aan toegekomen om de carb open te trekken en grondig schoon te maken. Ik vermoed dat de vorige eigenaar met het wisselen van de uitlaat en luchtfilter ook met de sproeiers heeft lopen spelen. Er staat nu nog een auto in de garage die wat TLC nodig heeft maar ik hoop met Kerst de motor binnen te kunnen hebben om deze eens grondig na te kijken.