Auteur Topic: Project P(oedercoat)  (gelezen 40245 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #30 Gepost op: 01 januari 2015, 17:38 »
Ik heb voor het blok al een keer eerder VHT lak gebruikt die keurig blijft zitten en nadat hij warm is geweest ook bestendig is tegen benzine en olie.
Dit is in allerlei kleuren verkrijgbaar en is prima te verwerken. Kun je heel goed zelf hoor.
Er zijn al meer leden die ervaring hebben met deze lak.

Ik kreeg alleen kortgeleden een reactie dat de lak alleen nog maar aan bedrijven wordt geleverd.
Maar het lijkt me dat daar wel een mouw aan te passen is.

http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/

foto zegt meer dan woorden.
Intussen zit de lak er al 2 jaar op en houd het prima.





Suc6
Welke VHT-lak en welke kleur daarvan heb jij gebruikt om je blok te lakken? Ik twijfel tussen deze Engine Enamel http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/product/motor-verf/vht-nucast-iron-antraciet-sp997/

Of deze Titanium Blue http://www.vhtlak.nl/hittebestendig/product-categorie/metallic-verf/

Nadeel van de 1e is dat er bij voorkeur nog lak overheen moet want is volgens mij vrij mat
Nadeel van de 2e dat het Titanium Blue niet helemaal overeenkomt met de rest vh blok. Om dat probleem te omzeilen zou ik dan goud of zwart metallic moeten kiezen.

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #31 Gepost op: 01 januari 2015, 18:56 »
Ik heb deze gebruikt.

Aluminium universal (zilver) -SP127-

Komt er het dichtste bij maar is iets lichter van kleur
 

Het is maar wat je wilt.
Ik heb deze lak kaal gebruikt voor het hele blok.
De originele lak is niet te vinden qua kleurstelling en het voordeel van helemaal lakken is dan ook geen kleurverschil.
Realiseer je dat je op de meeste plekken kunt volstaan met goed vetvrij maken om de lak goed te laten hechten.
Als je het blok ernaast hebt liggen is dat heel goed te doen en krijg je het getoonde resultaat.
Tussen de lamellen van de cilinders is het meeste werk, maar ook daar is goed ontvetten en eventueel een koperborsteltje voldoende

Ik heb geen glans toplaag gebruikt en afhankelijk wat je mooi vind is het ook niet nodig.
Veel meer glans krijg je daar trouwens ook niet mee.
Zoals je kunt zien op foto 2 valt dat mat wel heel erg mee.

Ik heb in elk geval nog geen moment spijt van deze lak gehad.

Suc6 en we zien het resultaat straks graag hier.





PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #32 Gepost op: 02 januari 2015, 15:29 »
Ah dus jij heb ook niet de Metallic versie. Dan ga ik voor Antraciet denk ik want kleurverschil tussen Titanium Blue en de originele kleur van het blok ga ik hoogstwaarschijnlijk niet trekken. Dank voor de aanvullende info enneh, de foto's blijven komen tot ie weer rijdt. Al is het maar om te vragen hoe hij in godesnaam weer in elkaar moet. 8)

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #33 Gepost op: 02 januari 2015, 19:03 »
Origineel is ook niet metallic toch.
Of toch wel ???

Maar je roept maar. Heb alle foto's nog van sloop tot opbouw
Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #34 Gepost op: 02 januari 2015, 20:39 »
Blue heeft een twin toch?

Die hebben een donkergrijs metallic coating op het blok  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #35 Gepost op: 02 januari 2015, 23:32 »
  ::)

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #36 Gepost op: 03 januari 2015, 08:50 »
Citaat
Blue heeft een twin toch?

Och, je wordt wat ouder heh  ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #37 Gepost op: 06 januari 2015, 12:03 »
Vraag over de onderste zijgaten in het frame (zie plaatje)
Er zitten van boven naar beneden 5 gaten in een S-vorm. Ik weet dat ik de gaten voor de achterasmoer (gat 1 boven) af moet dichten omdat na coaten anders de diameter mogelijk te klein wordt. Gat 5 (onderste links) is voor middenbok en moet denk ik ook verfvrij blijven. Daar schuift een bus in wat net paste.

En die drie overige gaten er tussenin? Moet ik daar nog iets mee? De onderste rechts hoeft niet dicht lijkt me.


Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #38 Gepost op: 06 januari 2015, 13:24 »
Onder rechts is en holle framebuis meen ik.

Die twee kleine erboven hebben schroefdraad om de steps te monteren.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #39 Gepost op: 06 januari 2015, 16:27 »
De step rechts heeft maar een bout en een staafje die in het andere gat steekt. Links zitten er twee bouten inderdaad. Es kijken hoe we die (uiteraard afwijkende schroefdraadmaat) gaan aanpakken.

Offline dropken

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #40 Gepost op: 06 januari 2015, 17:32 »
vraag aan de lakkerij of ze daar een stopje voor hebben, de meeste lakkerijen hebben wel soepele kunstofproppen om schroefdraad en schroefgaten af te doppen. werkt perfect en je hebt er minder werk mee allerlei maten zijn daarin mogelijk.

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #41 Gepost op: 06 januari 2015, 17:42 »
De step rechts heeft maar een bout en een staafje die in het andere gat steekt. Links zitten er twee bouten inderdaad. Es kijken hoe we die (uiteraard afwijkende schroefdraadmaat) gaan aanpakken.

Jeveka heeft die boutjes, anders fabory proberen. Gewoon even de originele bout opmeten, dat is inderdaad fijne draad. Maar bij een hydrauliek boer hebben ze ook wel plastic doppen denk ik.

Als de coater niks heeft.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #42 Gepost op: 06 januari 2015, 21:25 »
Ik hoop maar dat de coater wel de juiste doppen in huis heeft. Nog één nachtje slapen en ik sta voor zijn deur.

Offline dropken

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #43 Gepost op: 06 januari 2015, 21:36 »
de meeste doppen lopen taps toe en dan passen ze in vele gevallen wel.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #44 Gepost op: 07 januari 2015, 11:13 »
Bij de coater. 1e foto Zooi schuift de oven in. 2e foto Gewei net gestraald. 3e foto Frame in de primer 4e foto Zwart  :P
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2015, 17:12 door Mr Blue »

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #45 Gepost op: 07 januari 2015, 17:04 »
No comment

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #46 Gepost op: 07 januari 2015, 17:07 »
 8)

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #47 Gepost op: 07 januari 2015, 17:13 »
Netjes hoor.
Quanta Costa por favor  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #48 Gepost op: 07 januari 2015, 17:16 »
Ik durf het bijna niet te zeggen want voel me nog enigzins schuldig. Was 160 kwiijt voor frame, gewei, framebeugels voor de steps en steps zelf en de zijstandaard. Op de site stond 250 voor frame en toebehoren maar ik denk dat ie zich indekt voor het geval dat iemand met een halve motor (incl achterbrug, vorkpoten etc) aan komt zetten. Heb er een vette fooi bij gegeven voor appeltaart of iets.

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #49 Gepost op: 07 januari 2015, 17:18 »
Waarom schuldig dan. ? Is daar een speciale reden voor soms ?
Deze man krijgt zo echt tientallen klanten.
De meeste bij de TCN denk ik.
Ben hier alleen al voor het stralen en coaten van een valbeugeltje al 50 euro kwijt.

( trouwens, hier in het oosten koop je al een leuke appeltaart voor 5 euro. Als Dropken hem maakt kost hij zelfs niks.
Bied dus perspectieven  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #50 Gepost op: 07 januari 2015, 17:27 »
Waarom schuldig dan. ? Is daar een speciale reden voor soms ?

Neuh dat ligt meer aan mezelf en aan de verwachting vooraf dat het veel meer zou kosten.

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #51 Gepost op: 07 januari 2015, 17:35 »
Mooi hoor :)

Zal het proberen te onthouden voor wanneer mijn project eindelijk een keertje klaar is.

Offline dropken

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #52 Gepost op: 07 januari 2015, 19:30 »
was toch in Nijkerk bij Gerritsen ? daar gaat de motordealer hier in town n.l.  ook altijd heen.
wel een oude boel daar dus kwa onkosten aan installatie heeft de firma geen onkosten meer.
is meer de onkosten voor stoken van de oven en de manuren maar inderdaad het is een nette prijs.
stralen van een frame is hier in de buurt jaren geleden al 75 gulden dat zal het nu in euro's kosten
coaten zal dan snel op 100 euro komen dus het is een goede deal die je had.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #53 Gepost op: 07 januari 2015, 21:19 »
Was inderdaad bij Gerritsen. Geinig om een dagje daar rond te hangen trouwens. Leuke dingen gezien en 's middags effe broodje gescoord in het durp. Moet nu alleen effe met de dremel aan de gang want krijg mijn steps niet meer om de beugels. Zin an (not)  ;D

Waar bestellen de zandliefhebbers hier hun RVS steps trouwens? Liever geen Touratech want prijzig maar ook geen Hema want die hebben ze niet.
« Laatst bewerkt op: 07 januari 2015, 22:42 door Mr Blue »

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #54 Gepost op: 17 januari 2015, 18:48 »
Zooo. Konische lagers binnen en alvast de schalen in het balhoofd getikt.
Gister ook de motorblokblokdeksels bij de straler opgehaald. Zien er weer mooi uit maar helaas is er wel een rand meegestraald van dat dekseltje wat er nog op komt  ??? Ik hoop niet dat dat problemen op gaat leveren.

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #55 Gepost op: 17 januari 2015, 19:01 »
Hoeft opzich niet, zit daar normaal een pakking tussen? Het oppervlak moet vlak zijn, dat is het belangrijkste.

Wat ik wel even zou doen is die dop uit het deksel draaien. Is die ook meegestraald? Dan o-ring controleren en de schroefdraad spoelen. Je wilt niet dat er stoffigheid/straal grit in je carter komt.

Sowieso de boel heel goed spoelen en schoonblazen!

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #56 Gepost op: 17 januari 2015, 19:47 »
Dekseltje heeft een rubber pakkinkje dat klopt. De rubberen ring van de dop heb ik thuis gehouden. Enneh, spoelen ben ik inderdaad wel even mee bezig. Ben zo eigenwijs geweest om ze niet op een plank te schroeven om de binnenkant stofvrij te houden.  :-X

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #57 Gepost op: 17 januari 2015, 19:57 »
Je zou kunnen investeren in een 10L compressortje en een luchtpistooltje. Zijn niet zo duur die kleintjes.

Gooi wat benzine in een teiltje, alles bestrijken met een kwastje. Lucht pistool erop. Hup snel schoon en droog.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #58 Gepost op: 17 januari 2015, 20:04 »
Heb je een vaatwasser? ;D

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #59 Gepost op: 19 januari 2015, 11:34 »
Een vaatwasser heb ik helaas niet. En om weer vijf tientjes of zo te gaan investeren in een compressor die ik nauwelijks gebruik vind ik ook weer zo. Maar de afwas doen kan ik als de beste :P

Edit; Done :)


« Laatst bewerkt op: 19 januari 2015, 12:48 door Mr Blue »