Auteur Topic: Project P(oedercoat)  (gelezen 40250 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2015, 11:45 »
Sopje kan ook, gewoon goed drogen naderhand en sowieso niet te lang open en bloot laten liggen.
Maar een teiltje (was)benzine werkt beter.

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2015, 21:09 »
Sopje kan ook, gewoon goed drogen naderhand en sowieso niet te lang open en bloot laten liggen.
Maar een teiltje (was)benzine werkt beter.

Weetzz. Maar benzine is per liter echt STUKKEN goedkoper..


Al het (warm) water wat je verbrast, hangt ook een prijskaartje aan  ;). Geloof me, zo'n compressortje wordt je beste vriend op den duur!  :)
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2015, 21:11 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2015, 21:30 »
Sowieso. Aan het sleutelen: vuiligheid? BWAAAAP, weg.

Als je veel aan je eigen spul werkt doen dat soort kleine dingetjes je goed.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #63 Gepost op: 21 januari 2015, 11:27 »
En zoals gewoonlijk bij shit waar ik niet goed thuis in ben kom momenteel ik iets tegen waar ik me even geen raad mee weet.
Het gaat om de koppelingsdeksel waar twee naaldlagers in zitten met een rubberen ring ter afsluiting.
Die rubberen ring is naar zijn moeder gestraald dus wil ik deze 'even' vernieuwen.. Ik krijg het kreng echter niet in één stuk eruit.
Mogelijk vastgesmolten of iets maar ik wil dit dus wel schoon hebben voor ik verder kan.

Iemand heldere ideeen hoe dit gat met rubberresten goed schoon te krijgen zodat er netjes een nieuwe afdichting in kan?
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 11:47 door Mr Blue »

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #64 Gepost op: 21 januari 2015, 12:06 »
Dat is de rechter deksel? Dus dit is de keerring waar het ontkoppel-armpje naar binnen gaat? Als dat gat niet afgedekt was met stralen zul je waarschijnlijk die lagertjes ook moeten vervangen. Als daar grit in gekomen is gaan ze heel snel stuk.

Normaal gesproken wip ik dit soort keerringen er met een schroevendraaier uit. Voorzichtig proberen bij de onderkant te komen en zo rondom omhoog te wrikken. Hij zal wel een beetje vast zitten vanwege het cyclisch warm en koud worden, maar je zou hem eruit moeten kunnen  frummelen.

Welk bouwjaar is je motor? Ik heb even geken voor de Twin uit '98, die heeft twee naaldlagertjes van 12x16x10 (HK1210 =~4eur bij de lagerboer tegen 10 bij cmsnl.com)
Voor keeringen moet je bij Vota bv zijn, lagers kun je in westpoort of zaandam terecht bij opdenvelde.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 12:20 door PimW »

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #65 Gepost op: 21 januari 2015, 21:20 »
Beetje moeilijk te zien. Is i.d.d. van de koppelingshevel.

Een keerring bestaat uit een stalen rond karkasje (ja hoe noem je dat), waar het werkzame deel rubber omheen gevulkaniseerd zit. Waarschijnlijk is alleen dat deel blijven zitten, en het rubber eraf gestraald.

Als dat zo is, zou je daaronder de kooi van het naaldlagertje moeten kunnen zien.

Zoals Pim zegt, schroevendraaiertje er onder en dan wip je dat metalen restant keerring er zo uit. Zo n lagertje heb ik nog nooit vervangen. Kan zijn dat je daar een speciaal trekkertje voor nodig hebt (heb je dealert wel)..
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2015, 23:50 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Paul

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #66 Gepost op: 21 januari 2015, 23:43 »
heb dat ding afgelopen jaar bij mij ook vervangen kon em er zo uit wippen met een schroevendraaier

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #67 Gepost op: 22 januari 2015, 01:11 »
Die hint dat het rubber om een keerringetje zat had ik echt effe nodig. Dacht wel iets van een ring te zien maar voor je het weet is het een randje wat je sloopt. Affijn hijs eruit en de bovenste lager ook. De onderste moet ik ff laten doen inderdaad want kom ik onmogelijk bij.
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2015, 02:46 door Mr Blue »

Offline The Headless Horseman

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #68 Gepost op: 22 januari 2015, 08:22 »
Is dat onderste lager ook gaar dan? Er zal wellicht wel wat grit in terecht gekomen zijn, maar echt vol in de 'wind' heeft dat niet gezeten natuurlijk. Is goed uitspoelen niet voldoende?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #69 Gepost op: 23 januari 2015, 02:37 »
@The Headless Horseman
Zit grit in. Koppelingsstaafje wat door deksel en de twee lagers heen steekt liep echt niet lekker en gleed soms langs de naaldjes. Ook nadat de bovenste lager eruit was.

Lesson learned; Effe de tijd nemen om je blokdeksels op een plank te schroeven. Spaart je lagers en scheelt je doekoe.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2015, 02:50 door Mr Blue »

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #70 Gepost op: 13 februari 2015, 10:14 »
Hoe pak ik het het beste aan als ik een stuk van mijn uitlaat opnieuw (zwart) wil lakken? Eerst de staalborstel eroverheen neem ik aan. Dan nog schuurpapier (Welke korrel?), ontvetten en klaar?
En wat zal ik met dat roestige verbindingsring doen? Denk zelf aan meelakken en als ie eens los moet doorslijpen en vervangen

Wil dit klusje klaren met de 800 graden lak van Motip
http://www.motip.com/nl/producten/motip/automotive/universele-lakken/hittebestendige-lak/

Edit; Plaatje erbij gefrunnikt. Voor het Voor-/Na-effect zeg maar.

« Laatst bewerkt op: 01 maart 2015, 23:34 door Mr Blue »

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #71 Gepost op: 13 februari 2015, 19:14 »
Citaat
Denk zelf aan meelakken en als ie eens los moet doorslijpen en vervangen

Waarom doorslijpen.
Dit gedeelte moet toch gewoon los kunnen.
Als het goed is zit er een grafietpakking tussen.
Beetje draaien, wurmen wrikken en voila. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #72 Gepost op: 14 februari 2015, 00:36 »
Ik bedoel die ring die dmv de bout erdoor de boel vastklemt.

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #73 Gepost op: 14 februari 2015, 12:57 »
Gewoon doorslijpen en een Volkswagen klem kopen. Kost een stuk minder dan de originele
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #74 Gepost op: 14 februari 2015, 14:51 »
Of gewoon een ''uitlaatklem'' van rvs van de juiste diameter ;D

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #75 Gepost op: 15 februari 2015, 01:07 »
Soms heb ik gewoon geen puf om te reageren, maar à-la, tis zo gedaan.

Maar zoals Pim zegt, iedere dealer of webwinkel kan je zo'n ding vlot leveren,


http://www.assumburg.nl/webshop/uitlaatonderdelen/uitlaat-onderdelen-universeel/uitlaatklemmen/detail/170/uitlaatklem-staal-zwart-en-verchroomd.html

Even de diameter opmeten  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #76 Gepost op: 15 februari 2015, 19:49 »
Citaat
Soms heb ik gewoon geen puf om te reageren

Aha Harm, daar komt die naam brombeer vandaan  ;D ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #77 Gepost op: 15 februari 2015, 20:06 »
 :angel:
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #78 Gepost op: 01 maart 2015, 23:26 »
Zoo. Tijdje stil geweest maar we kunnen weer verder. Vandaag mijn carterdeksels gespoten met VHT-lak. Zien er weer netjes uit maar kan (laatste foto) wel zien dat de straler wat fanatiek is begonnen. Gelukkig ziet niet alles er zo gehavend uit. Leerpuntje voor volgense keer; Als je je shit wilt laten glasparelen, ga dan NIET accoord met zandstralen als ze niet willen of kunnen parelen.


Offline dropken

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #79 Gepost op: 02 maart 2015, 16:29 »
ALUMINIUM ALTIJD GLASPARELEN  nooit ZANDstralen met dat spul daar zie je nu het droefenis resultaat van of als het dunne plaat is dan golft de oceaan je tegemoet dan is alle spanning eruit. Dat had de straler ook moeten weten mag je eigenlijk verwachten. kunnen ze niet glasparelen dan naar een ander gaan die dat wel kan.

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #80 Gepost op: 02 maart 2015, 18:27 »
Pff. Moet ik uitkijken naar een nieuwe denk je? :-\
« Laatst bewerkt op: 02 maart 2015, 18:49 door Mr Blue »

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #81 Gepost op: 02 maart 2015, 20:29 »
Mja ik weet niet wat dropken precies bedoelt. Het is i.i.g. niet fraai meer.

Ik heb misschieeeeen nog een dynamodeksel voor je liggen..


[moet ik even gaan kijken]
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #82 Gepost op: 02 maart 2015, 20:35 »
Wat een gedoe met parelen enzovoort.
Maak gewoon de deksel goed schoon en neem fijn schuurpapier, waarmee je de restanten van de laklaag eraf schuurt.
Is dat nog niet genoeg, neem je een zeepsponsje, waarmee je de boel nog eens extra onderhanden neemt.
Als laatste neem je waterproof 600 en doe daar de finishing touch.

Dan inderdaad die VHT lak er overheen in 3 lagen.

Resultaat is 100 keer mooier dan wat je nu hebt.
 
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline dropken

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #83 Gepost op: 02 maart 2015, 21:43 »
Wat ik bedoel kwam misschien verkeerd over maar als je dunne plaat aluminium straalt dan haal je de spanning uit de plaat en gaat de plaat eruitzien als een golfplaat vol butsen en bulten.
Het gevolg van stralen op een carterdeksel hebben we op de foto kunnen zien lijkt wel alsof het ernstig verroest is geweest, je kunt het dan beter op de manier van oldtimer doen, is nog goedkoper ook.

Offline Oldtimer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #84 Gepost op: 02 maart 2015, 21:56 »
Ik heb nog een ernstig aangetaste deksel liggen waar witte bloemkool op zit.
Wanneer ik hem onderhanden heb gehad zie je het verschil niet meer met een nieuwe.
Heb momenteel weinig tijd, maar ik zal er de foto's wel van plaatsen als ik er aan toe kom dezer dagen.

Gemak dient de mensch, maar stralen van een aluminium deksel is ietwat overkill.........toch
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline roland65

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #85 Gepost op: 02 maart 2015, 22:01 »
Daar heeftie nu niet zoveel meer aan....
Maar mijn vader zegt altijd: Wie hard loopt ziet het niet en wie zaggies loopt denkt er niet aan....
Schrale troost....

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #86 Gepost op: 02 maart 2015, 23:24 »
Maak gewoon de deksel goed schoon en neem fijn schuurpapier, waarmee je de restanten van de laklaag eraf schuurt. *knip*


Resultaat is 100 keer mooier dan wat je nu hebt.

Euh, nieuwe lak zit er alweer op hoor. Vier lagen ofzo en ik haal het niét nog een keer eraf.

Maar mooi of niet, het gaat maar om een klein deel van de koppelingsdeksel. Deksel aan li-kant ziet er gewoon netjes uit. Zolang het nie gevaarlijk wordt en jullie het me niet sterk afraden schroef ik hem gewoon weer op het blok.

Offline Brombeer

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #87 Gepost op: 02 maart 2015, 23:36 »
Op zich heb je wel gelijk, Mr Blue.

Beide goed zichtbare delen zijn gelijkmatig. Het deel van de koppelingsdeksel dat zo gepit is, heeft w.s. veel bloemkool gezeten. Maar dat valt goeddeels achter de uitlaatbochten en de keienvanger. Als het blok ingebouwd is, valt het allemaal niet eens zo op!

Lekker bezig, keep it coming!  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mr Blue

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #88 Gepost op: 08 maart 2015, 18:02 »
Blok hangt weer. Kabelboom krioelt weer. Accubak klaar voor gebruik.  ;D  Blij met kleurkeuze vd deksels btw.


Offline The Headless Horseman

Re: Project P(oedercoat)
« Reactie #89 Gepost op: 08 maart 2015, 18:24 »
Word weer een mooi fietsje  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS