Techniek > Honda Transalp

olie lekkage

(1/2) > >>

martijn86:
Hallo allemaal,
nu ruim een maand in het bezit van een transalp xl 600v uit 1998 en hier helemaal gelukkig mee. Wat rijdt het heeerlijk!
nou heb ik hem vorige week uitgebreid gepoetst en gewassen, maar sinds dien heb ik wat olie lekkage.
de olie lijkt te lekken uit één van de twee slangetjes die onder de motor loshangen. Een hiervan is afgedopt, de ander hangt los.
Hoort dit en waarom lekt hij nu opeens olie terwijl hij dat eerder niet deed? Nou merken jullie vast al wel dat ik niet erg technisch ben,
maar toch zou ik het graag begrijpen ;).

gr Martijn

Robertehv:
Haal dat dopje er maar eens uit, wel een bakje eronder houden. Is je carterontluchting.

Zoek maar eens op "breather tubes"

Gustlock:
Hoeveel komt eruit? Een plasje of een druppeltje?
Misschien waren ze allebei afgedopt en is van één slang het dopje eraf gegaan met rijden of poetsen?

Waffie:
hallo,

er is  maar 1 slang afgedopt en daar kom normaal enkele wat uit als het dopje eraf is,(30-50 ml)
de andere slangen zijn altijd open

echter,
ik verwacht dat het olie van de ketting kan zijn dat via die slang naar beneden komt
de kleine kettinggeleider zit daar ook en als de motorketting warm is druipt juist daar het smeersel op de grond
zou dus eerst de boel goed schoonmaken en dan de zaak nog eens goed bekijken

het is zeker geen plek waar olie verloren wordt vanuit het motorblok

martijn86:
bedankt voor jullie reacties!
ik heb gisteren het dopje eraf gehaald, en het viel mee hoeveel eruit kwam. Denk een eetlepen vol licht bruine smurrie.
Daarna de boel eens goed schoongemaakt. Het zou inderdaad best eens van de ketting af kunnen komen aangezien
er ook olie aan de buitenkant van de slang zat. Nu alles schoongemaakt is heeft hij niet meer "gelekt".. Ik hoop dat dat zo
blijft. Bedankt voor het meedenken!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View