Auteur Topic: Horten en stoten bij wegrijden  (gelezen 2414 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jordy

Horten en stoten bij wegrijden
« Gepost op: 21 december 2014, 19:13 »
Mijn 650v alp van 2005 heeft een probleem, hij heeft de neiging om bij een warme motor, bij het wegrijden te schokken.
als ik de koppeling op laat komen is er niets aan de hand tot het laatste stukje. dan voelt het alsof ik hem opeens laat schieten met te weinig gas. dus dat hij een beetje schokkerig doorslipt.
maar ik probeer dus juist zo netjes mogelijk weg te rijden. dit maakt geen verschil.

de koppeling is al vervangen, ik hoopte dat dit het probleem zou oplossen maar dus niet. de dealer vind er niets geks aan...

wat zou een eventuele andere oorzaak kunnen zijn van schokkerig optrekken?

vg jordy

Offline Waffie

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #1 Gepost op: 21 december 2014, 22:44 »
koppelingskabel ?

over je koppeling :

zijn ook de stalen platen vernieuwd met nieuwe veren?

mvg
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline jordy

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2014, 17:08 »
Eindelijk weer tijd om te antwoorden.

De platen zijn als het goed is vervangen.  Veren niet voor zover ik weet.
kabel zou een kwestie van smeren kunnen zijn? Dit ga ik vast proberen..


Offline PimW

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2014, 17:28 »
Als je de kabel even los haalt en aan de onderzijde kijkt of de kabel aan het rafelen/slijten is (uitinde beetje buigen, zie je het vanzelf) en bij het in en uitschuiven stroef loopt.
Een klein beetje stroef is met olie te verhelpen, als het heel erg is kun je hem beter vervangen.

Overigens ben ik heel benieuwd naar je bevindingen, want mijn motor doet dit ook al een tijdje. Maar soms wel en soms niet, warm of koude motor lijkt niet echt uit te maken. Kwam vandaag zonder gevoel in mijn handen thuis (koud!), dus niet bepaald subtiel met de koppeling meer, maar schokken deed ie niet...

Ik rijd wel een 600 pd06 overigens, 98000 gelopen.
Ik heb ook naar kettingspeling gekeken, maar na het stellen was het niet anders.

Ik verdenk al een tijdje de koppeling. Misschien kromme stalen platen of een ingeslagen korf? Die van mij is nu zo langzaamaan ook aan het verslijten denk ik, dus ik zal hem binnenkort even vervangen.
Wie weet... ;D

Offline dropken

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2014, 17:42 »
ingeslagen korf is wel zeer goed mogelijk, je zou de wandjes weer recht kunnen vijlen maar dan slaan de platen nog harder weer in dus een nieuwe korf is dan de enigste juiste oplossing.
Door het inslaan van de platen zijn de wandjes niet meer echt glad en dan glijden de platen niet meer zo gladjes over de wandjes maar meer horten en stoten want de platen kunnen dan blijven haken dus het is zeer goed mogelijk dat dit de oorzaak kan zijn.

Offline jordy

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2014, 20:49 »
Wie weet... Koppeling is als garantie vervangen vandaar dat ik niet zelf precies weet wat er aan gedaan is en hoe het er van binnen uitziet.  Binnenkort toch maar zelf eens die deksel eraf halen als de kabel geen verbetering geeft.
ik hou jullie op de hoogte.

 

Offline PimW

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2014, 20:53 »
Hoeveel heeft jouw motor gelopen?

Offline jordy

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #7 Gepost op: 05 januari 2015, 20:28 »
Pimw.

De motor heeft bijna 39000 km gelopen

Offline PimW

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #8 Gepost op: 05 januari 2015, 21:22 »
Oke, dat zal het dan niet zijn. Die van mij heeft ruim het dubbele gelopen.

Heb je al wat kunnen ontdekken?

Offline jordy

Re: Horten en stoten bij wegrijden
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2015, 06:13 »
Koppelings kabel loopt naar mijn idee soepel. Verder nog geen tijd gehad om iets open te trekken helaas...