Auteur Topic: PimW's ALP uit '95  (gelezen 6062 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

PimW's ALP uit '95
« Gepost op: 03 mei 2009, 17:05 »
Hallo ik ben Pim en sinds kort in het bezit van een Transalp uit '95. Het is mijn eerste motor en ik moet zeggen dat ik er hartstikke tevreden mee ben!
Ben nog geen lid van de club maar dat komt misschien nog wel  :)



« Laatst bewerkt op: 18 juli 2009, 16:35 door PimW »

Offline Pim

Re: Nieuw lid.
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2009, 13:14 »
Hi naamgenoot,
hier nog een Pim Alp rijder  :D

Groeten,
Pim
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline Zeegie

Re: Nieuw lid.
« Reactie #2 Gepost op: 04 mei 2009, 14:35 »
Welkom!
Even lid worden dan maar.

Iedereen hier heet Pim behalve William....die heet Bill. ;D
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Bono

Re: Nieuw lid.
« Reactie #3 Gepost op: 04 mei 2009, 20:46 »
En Bill heeft een gePIMpte Alp en die heet Varadero...  ::)
-- Han --

Offline 4Plugs

  • Voorheen PMF71
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 775
  • Life's what you make it, live it by the day..

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Nieuw lid.
« Reactie #4 Gepost op: 04 mei 2009, 22:30 »
Als dat de originele velgen zijn dan moet ik je even vertellen dat jouw transalp uit 1994 is (in ieder geval model '94), het '95 model heeft namelijk zilverkleurige velgen.
Transalp PD06 '94 - Hyperpro vering, LED achter/rem/knipperlicht/tellerverlichting, 2e set wielen met noppenbanden
Honda NX250 om mee te spelen in het zand ;D

Offline Pim

Re: Nieuw lid.
« Reactie #5 Gepost op: 04 mei 2009, 22:33 »
95 motor met '94 velgen?

De TA ziet er verder wel strak uit! Hoeveel KM staat erop?
TA - 1998 (GIVI beugels / Acerbis Handkappen / MRA Tourscherm)

Offline PimW

Re: Nieuw lid.
« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2009, 18:21 »
Er staat nu 61k en een beetje op.

Van die velgen weet ik niet, op de paperassen staat dat de motor uit '95 stamt. Ik ben in ieder gevaal blij met die mooie gouden velgies :))

Offline GS Allroad

Re: Nieuw lid.
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2009, 21:34 »
Hallo Pim.

Welkom bij de club en vele veilige kilometers.

Groeten.

Stephan.
BMW R 1100 GS  1996

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #8 Gepost op: 18 juli 2009, 16:46 »
Ik zie dat dit vroeger het fotoboek was dus zal ik nieuwe foto's gewoon maar hier bij posten.

Ik ben inmiddels lid van de club geworden en heb een beetje een beeld gevormd wat ik van mijn motortje wil (hopelijk dat ze me dat geven wilt ook  :-X)

Zit nu een Acerbis voorspatbord op:



Die zit vast aan het onderste kroonstuk met twee zelfgefabriceerde aluminium beugeltjes:





En het zit nog best wel stevig moet ik zeggen. Het ietsie speling dat er in zit komt vanuit het aluminium zelf. Dit is de tweede serie beugeltjes want bij de eerste hoefde ik maar een hobbeltje te raken of de rem aan te kijken of het spatbord stuiterde op en neer als een stuiterbal  :P
Omdat de km tellerkabel-opznplekhoud-beugel aan het voorspatbord zat maar even zelf iets gefabriceerd(helaas vond de camera de dingen achter het beugeltje boeiender):



Het bagage rekje had ik er ook al afgehaald maar ik was nog niet tevreden over de kont van mevrouw. Gister even in Zaandam een Acerbis achterspatbord/lichtunit geval gehaald. Die moet er nog op maar ik heb alvast eea bij elkaar gescharreld :)





Als die eronder zit ga ik eens kijken wat ik kan maken voor een achterrekje. Ik zat te denken aan een enkele buis vanaf de originele ophangpunten over het achterspatbord te laten lopen. Dan heb je in ieder geval een mooie handgreep. Eventueel maak ik daar later nog een gereedschaptas/bak aan voor klein spul mee te nemen.
Ook wil ik het originele gereedschaps bakkie terugmaken dan.

Hopelijk vinden jullie het wat ;D
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2009, 17:06 door PimW »

Bassiesbike

  • Gast
Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2009, 10:23 »
Ziet er goed Pim! Plaats je nog foto's als je die kont erop hebt? Ik ben erg benieuwd...

Groet
Bas

Offline The Headless Horseman

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #10 Gepost op: 19 juli 2009, 11:49 »
Het is geen porum Pim, die Acerbis meuk  ;) ;) ;D

Lekker bezig  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2009, 16:43 »
Danku allen  :angel:

Gisteren ben ik eigenlijk de hele dag aan het kloten geweest om het achterspatje erop te krijgen. Ik wilde het eerst bevestigen met zelfgemaakte beugels, maar de ophangpunten kwamen steeds zo lullig uit dat dat niet te doen was.
Tenminste, het lukte wel maar zag er niet uit :'(

Toen besloot ik hem gewoon te monteren zoals ze het in de fabriek bedacht hadden en dat zat eigenlijk wel erg strak. Voortaan wat minder eigenwijs doen dus ;D

Vanmorgen de draadjes voorzien van stekkertjes en aangesloten.







Vergeleken met:



Misschien ga ik nog op zoek naar kortere knippers, maar ik ben al heel tevreden. Ik moet wel nog even goed meten want ik heb t vermoeden dat de plaat iets scheef staat... De gaten die erin zaten zijn ook scheef geboord dus ik moet even zien.

Bassiesbike

  • Gast
Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #12 Gepost op: 21 juli 2009, 00:22 »
Nice! Ziet er goed uit! Alleen wel kleinere en kortere knippers idd.

Offline Theo K.

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2009, 20:05 »
Ik heb precies dezelfde en zat al een tijdje te twijfelen over die acerbis voorspatbord maar je hebt al mijn twijfels doen vervagen dus van de week ook maar eens gaan kijken naar zo'n spatbord.
XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #14 Gepost op: 27 juli 2009, 22:45 »
Heheh,

ik heb ook een tijdje zitten tobben hoe t eruit zou zien. Toen maar gewoon opgehaald en eronder gemaakt  :)

Ik wil nog wel iets maken dat de greep op de achterkant vervangt. Niet een heel rek maar een enkele buis die achter het zadel langs loopt. Daaraan wil ik dan een ruimte maken waar ik wat spullen in mee kan nemen.

Moet even zien nog :P

Offline Theo K.

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #15 Gepost op: 28 juli 2009, 16:26 »
Kun jij een tekenigetje van die beugeltjes met afmetingen voor mij maken. Dan kan ik die beugeltjes alvast maken zodat als ik die spatbord binnen krijg meteen kan gaan monteren en niet nog ff moet gaan fabriceren.
Alvast bedankt en misschien tot een van de tourdagen
grtjs Theo
XL600V Transalp '95 
I'ts my way or the highway ,my way is offroad
www.hyves.nl/hyves/8083464/Allroad_motors/

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #16 Gepost op: 28 juli 2009, 20:27 »
Ik heb geen bouwtekeningen gemaakt oid of exacte bouwmaten, maar ik kan je wel even een grof schetsje geven met globale maten ;)

Voor de beugeltjes had ik aluminium strips gebruikt omdat het gas van de migmag op was en ik niks uit staal kon maken. Staal buigen leek me niks ivm scheuren enzo. Bij een Acerbis spatbord krijg je een tabel met maten voor verschillende motorfietsen. Daar staan die van de Alp niet tussen maar volgens mij was de afstand van de boutjes onder het kroonstuk allemaal gelijk (voor Honda). Kun je zo nameten.

Gebruikte strips zijn 2cm breed en ongeveer 2mm dik.



Je moet zelf maar een beetje kijken hoelang je de strips maakt en hoever je de bouten uit elkaar maakt  :)
vergeet niet ook iets te maken voor je km-kabel beugeldingetje!

Succes en laat maar zien wat je maakt :)

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #17 Gepost op: 05 september 2009, 22:47 »
Na de zoveelste keer stapvoets achter een groep toeristen gereden te hebben besloten voor een iets luidere pijp te gaan  :angel:

Vandaag even de motor binnen gezet ivm het weer en een prachtige Rino gemonteerd!



Wat klinkt dat goed zeg ;D

Offline mrpink

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #18 Gepost op: 06 september 2009, 12:14 »
Ik ben ook op zoek naar een luidere pijp. Maar heb op dit moment nog geen geld er voor over. Mag ik vragen wat hij jou kostte? En heb je toevallig een geluidsfragmentje?

Ik ben ook een beetje aan het verbouwen: heb er een k&n luchtfilter in gezet, k&n naalden liggen al klaar om gemonteerd te worden. Zijn er hier mensen met een k&n carb systeem?

Offline Frenkie H

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #19 Gepost op: 06 september 2009, 12:29 »
ik heb jaaaaaaaaren geleden zo een transalp in die kleuren gehad moet toch eens gaan snuffelen naar het kenteken zou wel grappig zijn als die hier terugkwam.

frank

Offline PimW

Re: PimW's ALP uit '95
« Reactie #20 Gepost op: 06 september 2009, 14:20 »
Misschien als je er wat meer over verteld dat dit em wel is! Zou wel tof zijn :))

Ik heb geen filmpje nee, weet niet of ik dat ga maken. Je kan natuurlijk altijd ff langskomen hoor, dan mag je wel ffies luisteren  ;D