Bedankt voor alle reacties, maar waar het mij omgaat is de vraag waarom er bij dealers en fabrieken nooit geen problemen zijn met "vastgeroeste zuigerveren" (overdreven bedoeld) terwijl die nergens iets om geven. Die hebben zo'n houding van: Wat kan mij het schelen. En daar gaat ogenschijnlijk niks of weinig mis. Waarom zouden wij ons dan druk maken over 3 maanden niet rijden.
een dealer werkt voor uurtje factuurtje en zal dus zeker tegenover de klant nergens een probleem van maken. nog zal hij zich uitlaten over de staat waarin een motorfiets verkeert bij de verkoop ervan anders dan uitstekend
nog zul je bij een dealer zelden een motorfiets zien staan die ouder is dan ca 5-6 jaar (showroom modellen)
maar neem maar van mij aan dat een fiets die 3 maanden onaangeroerd staat echt niet start.
de voorvorkolie zo goor is als de nete en de motorolie niet fris meer is
en ja hij zal nog steeds starten met start hulp, en veren en de bocht om gaan met gecupte banden
omdat de banden gewoon te zacht staan
maar echte antwoorden zijn er niet te geven omdat je het niet aan de buitenzijde kunt zien
een werkplaats gezegde roept.. bij twijfel vervangen
waarom gaan mensen dood bij hun 30e en andere als ze 100 zijn
of wanneer je rookt of juist niet
vragen des levens
ofwel welk onderhoud is wenselijk... preventief of curatief of een combinatie van beiden
het zijn keuzes
als je een auto rijdt.... wanneer vervang je de ruiten wissers
per stuk of beiden
wanneer vervang je de banden
als ze afgekeurd worden bij de apk of als je ze niet meer veilig acht dus 2 mm
en zo kunnen we door gaan.
doe wat jij denkt dat wijs is en dan is het goed want een exact antwoord kan ik je niet geven
ik doe het wel omdat ik van mening ben dat dit de betrouwbaarheid en de technische staat van het voertuig betrouwbaarder maakt, waardoor ik tegen de laagst mogelijke onkosten motorfiets kan blijven rijden en de mogelijke uitval tot een minimum kan beperken