Weet je zeker dat je probleem op 't stuur zit?
Die Nissin klauwen zijn niet erg pekelbestendig.... en als je d'r nu nog mee rondtokkelt rijd je vast door de pekel.
wij hebben een aantal keer problemen gehad dat de rem niet lekker vrij kwam.
Dit kwam omdat de cylinders in de remklauwen stroef liepen en dus niet lekker terug zakten - wat uiteindelijk wat vloeistof terug duwt naar je reservoir en je remhendel.
Wat wij deden (iedere 5000/6000km op reis):
(tip: doe slechts 1 kant tegelijk, dan kun je niet per ongeluk de cylinders uit n remklauw persen)
(BELANGRIJK: zomaar een veegje vet, super dun... geen grote klodders in je remklauwen achterlaten!!!)
- remmen los, blokkies eruit, metalen gevalletjes eruit, alles schoonmaken met n tandenborstel en een soppie.
- drogen
- een lijmklemmetje over de cylinders en ze een stukje eruit drukken door te remmen - pas op, niet te ver!
- Dan een lusje maken van een stukje stof, en dat rondom de cylinders trekken om ze te poetjes, aan alle kanten dus.
- Dan een anders stukje stof als lusje insmeren met vet, en dat er omheen trekken om het zomaar heel dun een klein beetje vettig te maken
- cylindertjes rustig naar binnen duwen met je lijmklemmetje.
- Dan evt de boel weer naar buiten, schoonmaken (zit allerlei zout-troep op...) en opnieuw invetten, en naar binnen drukken etc.
- Als het allemaal een beetje netjes is en soepeltjes loopt zetje de boel weer in elkaar.
- VERGEET NIET even de remmerij aan te drukken met je remhendel - ik vergat dat ooit in de stad en ging rijden terwijl alledrie de klauwen een cm van de blokkies stonden......
Wij zijn dit gaan doen iedere 5000/6000km tijdens de reis omdat het jaarlijkse beurtje niet voldoende bleek. Een keer uitgesteld en toen ging de boel weer aanlopen - voorkomen is beter dan genezen!
Jaja, er zullen mensen piepen over de noodzaak voor bijzonder lepelaaronderkaakgewrichtvet en er is speciaal rem/rubbervet wat waarschijnlijk goed is. Ik gebruikte gewoon lagervet.... ..
Ik had zo'n klein klemmetje bij me: