Auteur Topic: Varadero kopen of laten staan?  (gelezen 8445 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline kajeewest

Varadero kopen of laten staan?
« Gepost op: 14 januari 2015, 12:05 »
Hi,
Ik heb in november mijn motorrijbewijs gehaald en ben op zoek naar een (enigzins goedkope) eerste motor. Via via heeft iemand mij nu een Varadero aangeboden uit 2000 die al een paar jaar in een parkeergarage staat in Amsterdam. Hij ziet er nog heel goed uit, afgezien van een dikke laag stof. De motor heeft wel een nieuwe accu en waarschijnlijk nieuwe banden nodig. Misschien ook nieuwe vloeistoffen. Kilometerstand hoor ik nog.

De Varadero lijkt niet de beste motor om mee te beginnen, maar is wel een goede motor voor iemand van mijn postuur (2m03 en 95 kg). Ik heb gelest om een BMW F800gs en dat is natuurlijk ook wel een grote motor.

De prijs is volgens mij heel redelijk. Ook met de nieuwe banden en accu in beschouwing genomen. Ik lees hier en daar wel veel over een power commander (+- €600) die nodig zou zijn en een ander windscherm (MRA vario?). Als dat er bij komt, wordt het wel weer een beetje prijzig allemaal.

Wat denken jullie?

Offline Robertehv

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2015, 12:31 »
Wat is die redelijk prijs dan?
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Oldtimer

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2015, 12:33 »
Een Varadero is zondermeer een prima motor, maar om daarmee te beginnen.......iets minder.

Ik zou eerst wat meer ervaring op doen met een wat lichtere motor qua gewicht.
Een Varadero weegt toch al gauw 280 kilo. Maar met jouw lengte is het wel een heerlijke motorfiets.
Een Transalp is een veel betere beginnersmotor en ook daarover kun je hier op dit forum alles vinden.

Verder.
Een Varadero van 2000 heeft nog een "normale "carburateur en geen injectie systeem. Je hoeft dus geen power-commander aan te schaffen. Die is alleen bedoeld voor injectie carbs.

Voor een goed setje banden kun je bij Ad Mies of Hans Schaap terecht en ook Rob Geelen kan je verder helpen.
Een windscherm is 2e hands wel te vinden, net als zoveel andere onderdelen van een Varadero.

Voor de rest hangt het veelal af van wat jij een normale of redelijke prijs vind.
Kijk ook naar de staat van onderhoud, km stand en welke modificaties de motor heeft gehad. ( brandstofpomp, nokkenas kettingspanner )

Suc6 met je overpeinzingen

Oldtimer
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline kajeewest

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2015, 13:04 »
De prijs is 1250 euro. Dus ben ik ongeveer klaar voor 1500. Even afhankelijk hoeveel ermee gereden is, lijkt me dit toch een goede deal. Op MP zijn de meeste Varadero's met dezelfde leeftijd rond de 3k.

Als ie echt te zwaar voor mij is, kan ik hem (na een tijdje) altijd nog verkopen en een AT of misschien V-stromm terugkopen.

Offline Oldtimer

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2015, 13:24 »
heel leuke deal voor 1500. maar zoals al vermeld, kijk even naar de status.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Robertehv

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2015, 15:40 »
Gezien jouw lengte en gewicht denk ik dat het juist een prima motor om mee te beginnen is. Op een Transalp komen je knieën boven de tank uit.

Een Dero is geen Fireblade of een of andere wilde exoot met giftige gasrespons of een gemene toename in PK's bij een bepaald toerental maar gewoon een lekkere motor met 93PK of zoiets.



Ik denk dat je voor dat bedrag zeker geen slechte deal doet.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Menno

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2015, 21:17 »
Als je ruim 2 meter bent en 100 kilo meebrengt is dat prima te doen. Ik zelf had meer moeite met het forse vermogen en niet van het gewicht. Overigens is een carb versie ook lichter.


Voor 1250€ zou ik zeggen: doen! En dan een dagje naar Hans of Ad en je kan jaren plezier hebben van dat ding. Het is en blijft een geweldig ding zo'n Varadero.

Offline Miquel

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2015, 12:50 »
Na 9,5 jaar op een Africa Twin te hebben gereden ben ik overgestapt op een Varadero uit 2000.
Het hoge gewicht went snel  ;)
Als de Varadero er nog een beetje redelijk uitziet en de technische staat ook nog redelijk is dan is 1250,- een koopje.
Miquel was TWINDRIVER
Lid sinds 2005



Transalp 1996

Offline EDxrv

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2015, 21:20 »
HANGT AF VAN KM STAND.

Offline Jeroen

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2015, 21:50 »
En of die viavia de motir wel mag verkopen van de eigenaar???
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline AJRvH

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #10 Gepost op: 16 januari 2015, 18:06 »
Hi,
De Varadero lijkt niet de beste motor om mee te beginnen, maar is wel een goede motor voor iemand van mijn postuur (2m03 en 95 kg). Ik heb gelest om een BMW F800gs en dat is natuurlijk ook wel een grote motor.

De prijs is volgens mij heel redelijk. Ook met de nieuwe banden en accu in beschouwing genomen. Ik lees hier en daar wel veel over een power commander (+- €600) die nodig zou zijn en een ander windscherm (MRA vario?). Als dat er bij komt, wordt het wel weer een beetje prijzig allemaal.

Wat denken jullie?

Ik zou zeggen: Go for it. Voor die prijs zou ik het doen. De Varadero is mijn eerste motor. Rijbewijs behaalt in aug. 2014,  op een Kawa 650, zithoogte 78 cm, gelest. Toch de Varadero aangeschaft, vanwege de reputatie en uiterlijk van de fiets. Ik ben 1.79 cm en heb de eerste 4 maanden op originele hoogte gereden, daarna toch 4 cm laten verlagen. Enigszins de motor aanpassen naar jouw wensen, ga je waarschijnlijk toch wel doen. :) :) :)

Offline dropken

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #11 Gepost op: 16 januari 2015, 18:32 »
Als je het nu  nog niet weet zou ik hem laten staan en de tip gauw verder geven aan iemand die deze unieke kans wel wil hebben. Met andere woorden ik denk dat het wel erg gek moet gaan lopen willen we je  niet gauw op een Dero  zien rond rijden. in ieder geval veel plezier met de Dero als .......

Offline Oldtimer

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #12 Gepost op: 16 januari 2015, 19:28 »
Citaat
1250,- een koopje.

Alleen het kuipwerk en wielen zijn het al waard.
Mits in goede staat dan.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline kajeewest

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #13 Gepost op: 31 januari 2015, 20:23 »
Dank voor de input allemaal.

Heb m nog niet gekocht, maar wel aangegeven dat ik hem na mijn vakantie graag wil kopen. Hij heeft overigens 6007km gereden.   8) . Vandaag ieniemienie stukje gereden, maar hij lijkt echt prima te zijn. Nieuwe banden zijn geen overbodige luxe denk ik, want die zijn best uitgedroogd. Ook nog even olie verversen en dan kan ik er mee op pad.

Ik heb zelf wel het idee dat ie wat aan de lage kant is. Kun je dan die driehoek kantelen?

Offline bartjanm

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #14 Gepost op: 09 februari 2015, 13:00 »
1250, voor een dero met 6007 KM is een koopje inderdaad. Dan kan er wel een grote beurt vanaf :) voor de rest: fijne motor! bevalt me erg goed en ben zelf ook vrij lang.

Offline Cas

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #15 Gepost op: 09 februari 2015, 13:54 »
Jij wilt een Varadero kopen uit 2000 met 6000 km op de teller, dan heeft die Dero dus 500 km per jaar gereden?
Ik heb een Varadero gekocht uit 2003 met 23000 km op de teller, ik vond dat al verdacht weinig maar ik heb hem toch gekocht voor € 4500 euro met de bedoeling om hem helemaal te strippen en zoveel mogelijk in nieuwstaat terug te brengen.
Ik heb er meteen een andere voorvork in gezet, die was helemaal aan gort. De kunststof kettinggeleider was aan de onderzijde doorgesleten en zat bijna op het aluminium van de brug. Nieuwe geleider erop gezet en die is na 30000 nog als nieuw. De rubberdempers van het achterwiel waren versleten. allemaal zaken die bewijzen dat de motor veel meer had gelopen dan 23000 km.
Toen het blok eruit was zag ik op de achterzijde een nummer staan dat er met een blauwe stift opgeschreven was, dus waarschijnlijk niet het originele blok.
Dus ik zou die 6000 km maar met een korreltje zout nemen maar als je een gebruikte motorfiets koopt weet je nooit wat je koopt.
Maar een Varadero kopen voor € 1250,- (dat was ik kwijt voor mijn achterdemper) is een buitenkansje en zou ik niet laten liggen.
Zelfs al je zou wat tegenslagen hebben en dingen moeten vernieuwen (en daar mag je vanuit gaan) dan heb je voor een mooi prijsje een schitterende motorfiets die gemaakt is voor jouw lengte en gewicht.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline mickey

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #16 Gepost op: 09 februari 2015, 20:58 »
1250 euro voor een varadero is inderdaad een koopje, mocht je geen interesse hebben, laat het me effe weten.
ik wil er voor 1250 euro er nog wel eentje bij.

Offline kajeewest

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #17 Gepost op: 13 april 2015, 21:39 »
Nou ik heb gekocht hoor. Setje nieuwe banden erop en nieuwe vloeistoffen en hij rijdt als een trein. Heb van meerdere mensen teruggekregen dat ie echt in een uitmuntende staat is.
Maar wat wil je ook met maar 6k? Zondag mooi stukje Betuwe gereden van ongeveer 250 km. En nu genieten!
Bedankt allemaal.

« Laatst bewerkt op: 13 april 2015, 21:42 door kajeewest »

Offline mickey

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #18 Gepost op: 13 april 2015, 21:45 »
Veel plezier met deze geweldige motor. Mocht je toch nog ooit onderdelen nodig hebben,
mail me gerust vrijblijvend, ik heb een redelijke voorraad onderdelen voor een SD01 liggen.
Momenteel ben ik een van mijn SD01 aan het wrappen, enkele foto's zijn elders hier op het forum te volgen.
groeten uit de Kempen,

Offline MalNealon

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #19 Gepost op: 14 april 2015, 22:36 »
Een Varadero is zondermeer een prima motor, maar om daarmee te beginnen.......iets minder.

Ik zeg doen. Ik had een Varadero gekocht voordat ik m'n rijbewijs haald.  Een prima motor, lekker op de weg, goed uitzicht.  Ik had wel ervaring met een soortgelijk motor jaren geleden,  en wist dat zo een motor wou ik hebben.

Voor mij geen verkeerd beslissing.

Offline Cas

Re: Varadero kopen of laten staan?
« Reactie #20 Gepost op: 14 april 2015, 22:55 »
Zoals Oldtimer al zegt is een Varadero niet geschikt om mee te beginnen. Ben je 2 mtr. lang en heb je een dito gewicht dan zal het mss geen probleem zijn maar de huidige wegenverkeerswet zegt dat je pas vanaf je 24e levensjaar op een motorfiets met een dergelijk vermogen mag rijden. De Varadero is hoog, heeft een hoog gewicht en een "hoog" vermogen, geen beginnersfiets dus.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.