Techniek > Honda Transalp

Revisie Transalp XL 600

(1/31) > >>

Mirko:
Hoi,

Vandaag het frame en de brug van mijn Transalp weggebracht om te laten stralen.

Daarna ga ik het KTL lakken en vervolgens laat ik het door een zakelijke relatie poedercoaten.
Een van mijn eerste keuzes zal de kleur van het frame worden. Grijs, zoals origineel, zilvergrijs, zilvergrijs metallic?
Suggesties zijn welkom.

Ik zal hiervan binnenkort wat fotos laten zien en zal jullie af en toe een update geven van mijn revisie.

Wellicht kan ik gaanderweg nog wel wat tips gebruiken en natuurlijk ook mijn bevindingen delen.

Ben nu begonnen met de revisie van het blok, de voorvork en de wielen.

Mirko



Oldtimer:

--- Citaat ---Ben nu begonnen met de revisie van het blok
--- Einde van citaat ---

Wat ga je precies reviseren ???

The Headless Horseman:
Ik zou het frame, voor zover mogelijk, in de originele kleur laten coaten. Je stopt best veel centjes in zo'n complete opknapbeurt en wil je daar later, bij verkoop of inruil, nog wat van terug zien kun je imho het best zoveel mogelijk in originele staat terugbrengen  :)

dropken:
origineel behoud zijn waarde alles andere zal je later geld kosten

Mirko:
De originele kleur zal idd meer waardebehoud zijn, maar zilvermeallic is natuurlijk ook heel stoer.

Bovendien zal een poedercoating nooit exact de originele kleur zijn. Een poedercoating op kleur laten maken kan, maar dat is voor een frame niet rendabel. Zijn er mensen die hun frame hebben laten poederen en zo ja in welke kleur? (RAL kleur?). Ben ik wel benieuwd naar.

Het blok heb ik gedeeltelijk los gehad. Koppeling gedemonteerd, maar was nog helemaal top. Keering versnellingspook en aandrijfas vervangen, waterpomp nagekeken en voorzien van nieuwe keeringen. Cylinder en koppen los gehad en schoongemaakt. Klepsteelrubbers vervangen, nokkenaskettingen en spanners nagekeken waren nog zeer goed, natuurlijk kleppen gesteld en overal nieuwe pakkingen op gezet. Nog een aantal kleine onderdelen vervangen. Nu nog even goed schoonmaken en dan alles weer in elkaar zetten en het blok spuiten met een 2K lak.

Voorvork gisteren uit elkaar gehaald. Komen nieuwe glijbussen, keeringen en stofkappen op. Denk dat ik er ook nieuwe progressieve veren in zet. Een van de boutjes onder in de vork kapot gedraaid dus ff nieuwe besteld. Welke progressieve veren zijn er bij jullie positief bevallen. Ik heb zelf goede ervaring met Hyperpro, maar die zijn erg prijzig. Bij mijn FZ 750 gaf dit wel een wereld van verschil met de originele veren.




Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View