Techniek > Honda Transalp

dilemma blok splitsen of ander blok

(1/4) > >>

stamtrans:
halllo

ik zit nu met een dilemma ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is geweest met het blok van mijn transalp (zie andere topics)
aangezien ik nu alles gedemonteerd heb en nu kan gaan beginnen met opbouwen schoonmaken spuiten etc
zit ik nog steeds met het probleem van het blok ik heb nog niks vreemds kunnen vinden
nu hoorde ik van middag dat het wel eens aan de krukas lagers kan liggen die willen ook nog wel eens op slot slaan

maar ja op nu het hele blok open te maken dat gaat ook aardig in de centjes lopen dus wat zal ik doen

heb net op marktplaats gekeken en kan een ruil blok krijgen voor zo een 300 euro

iemand een wat tips en suggesties

PimW:
En watw eet je van het ruilblok van marktplaats? Ook niets.

Waarom zet iemand een motorblok te koop? 300 euro is ook niet bijster veel.

Cas:
Voor 300 euro zou ik ook niet rekenen op een goed werkend blok.
Als het inderdaad je krukaslagers zijn dan is de kans heel groot dat ook de krukas beschadigd is en ik denk niet dat je voor 300 euro een andere krukas op de kop kunt tikken.
Als je dat ruilblok hebt kun je in ieder geval van 2 blokken een goed werkend blok maken en heb je ook nog wat reserveonderdelen.

The Headless Horseman:
Stijnstijn hier op t forum heeft ook nog een frame + blok te koop, voor een nét iets aantrekkelijker prijs als wat jij noemt.

Check effe met Stijn wat precies de staat en kilometerstand is, maar volgens mij is zijn Alp lopend uit elkaar getrokken, dus dat blok moet het iig nog doen  :)

len_tour:
Heb destijds een blok voor 250 euro gekocht. Het zuipt olie, jankt inmiddels in zijn 5 maar het rijdt al meer dan 10.000 km. Ik ga mijn oude blok deels reviseren omdat ik het blok niet helemaal vertrouw maar een blok voor 300 zou ik niet gelijk afdoen als te goedkoop, de rest is gewoon te duur.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View