het gaat niet om wat ik denk waar om wat je wilt bereiken
een volledige revisie is de staat van de motor terug brengen naar nieuwstaat (alles nagemeten tot op de 100 millimeter en indien nodig terug gebracht naar de fabriekswaarde zoals deze waren toen het blok voor het eerst ging draaien
dus ook schakelvorken,tandwielen, koppelingsplaten set, koppelingskooi,
zuigerspeling, zuigerveren, oliepomp en oliepomp ketting, distributie kettingen krukas lagers, drijfstanglagers kleppen geslepen etc
en dat is gewoon duur. maar dat is een correcte motorrevisie!
we hebben bijv nog wel een topeind revisie wat wil zeggen zuigers veren cylinder en kleppen kosten ca € 600,-
Als er iets te koop wordt gezet spreekt men vaak over gereviseerd maar zonder duidelijke bewijzen wat er precies gedaan is zegt dit niet veel
in jouw geval had ik de zuigerveren vernieuwd en de cylinder mogelijk gehoond (onrondheid en stootrand verwijderd) omdat je de zuigerveren nooit het zelfde terug gemonteerd krijgt
overdreven gezien moet de cylinder en veren zich opnieuw gaan inslijpen en dat is gewoon nooit de bedoeling
maar dat zijn keuzes die ik niet kan maken