Techniek > Honda Transalp

Overgang uitlaat en bocht doorgerot....

(1/4) > >>

Freutel:
Hallo,
Mijn TA pd06 uit 87 heeft een doorgerotte overgang van bocht naar uitlaat. De rotte uiteinden heb ik er vanaf geslepen en in de uitlaat heb ik een nieuw stuk kunnen zetten met trompet met een binnendiameter van zeg 43 mm, van staal. Dat zou alleen nog dichtgelast moeten worden en dan is idat klaar.
De bocht is wat lastiger. Ik kan daar een buis van buitendiameter 38 mm inzetten van staal en dan de overgang opvullen met een ring en een uitlaatklem. Op het internet vindt ik zo geen 38mm buis. Een stkje van zeg 7cm is al genoeg. Ik heb ook gekeken naar verloopstukken van BV 38 mm, maar die vindt ik tot nu toe alleen in RVS.

heeft iemand hier ervaring mee of een adres waar ik het kan halen of bestellen? Ik woon in de buurt van Echt, Limburg.
Groet, Freutel.

Freutel:
even naar de garage geweest voor 2 fotoos................

Freutel:
Onderdeel gevonden en besteld! Nu nog wat laswerk. ....

PimW:
Ja die ken ik, heb ik ook al twee keer stuk gehad.

Ik heb er nu twee stukken rvs buis opgelast en ook met rvs toevoegdraad gelast. Enige stukje uitlaat dat niet meer roest ;D

Heb toen een poging gedaan wisselstukjes te maken, maar dat heb ik nooit afgemaakt (nadat mijn uitlaat weer in elkaar zat was de noodzaak een beetje weg  8) )

dropken:
soms zou het handig zijn als je toch dingen afmaakte al was alleen om ons nitwits te kunnen helpen maar zonder gekheid je bent er wel erg handig in respect

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View