Techniek > Honda Transalp

carburateurs schoonmaken met een ultrasonic bad

(1/2) > >>

stamtrans:
hallo mijn buurman heeft een ultrasonic bad aan mijn uit geleend, hier in wil ik graag de carburateurs schoon maken ,
nu is het een aardig groot bad dus de carburateurs passen er in zijn geheel in, kan dat of moet ik ze eerst uit elkaar halen en onderdeel voor onderdeel schoonmaken
hij verwarmd ook dus hoe zit dat met de rubbers en afdichtingen en het membraan kan dat geen last in een ultrasonic bad

gr jaap

The Headless Horseman:
Hoi Jaap,

Ik zou idd zoveel mogelijk uit elkaar halen en de losse onderdeeltjes in de bak mikken, maar misschien is het wel slim om de onderdelen per carb even bij elkaar te houden, zodat ze ook weer terug op hun oude plekkie komen.

Wat je in geen geval moet doen is de carburateurs van elkaar halen. Laat ze lekker gekoppeld zitten  :)

Hoe t zit met warmte, geen idee  :-\. Kun je de temperatuur instellen? Dan niet te hoog lijkt me.
Maar misschien dat iemand anders hier dat weet, wacht dat effe af!

Grtz,
René

Waffie:
je draait de lucht stel schroef eruit (let op schroef-veertje, sluitring,o ring die zeer klien is en soms blijft plakken

de haalde vlotterbak los en neem de vlotter er zelf uit(zit in een uitsparing klem gedrukt (o ring) waaronder een zeefje zit

denk aan de pakking die in de vlotterbak zit gedrukt

je haald de gasschuiven en membramen eruit via de bovenzijde onder het deksel met 4 schroeven
en je hebt nog een  deksel met 2 schroeven hierachter zit ook een membraam .
warmte tot ca 60 graden is geen probleem

goed opletten want de carb voor de voorste cyl en achterste cyl hebben verschillende sproeiers
zie ook werkplaats handboek

succes

Mirko:
Mooi stappenplan van AD.

let wel op:

Ik weet niet waar je buurman de Ultrasoon voor gebruikt, maar er zijn verschillende wasmiddelen voor Ultrasoon baden beschikbaar. Wij hebben hier op et werk een aantal Ultrasoon baden. in één daarvan zit een agressieve zeep voor aluminiumlegeringen. Als je daar je carb. in doet komt hij er zwart uit! 

dropken:
zou hem niet warmer zetten dan 40 graden

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View