Techniek > Honda Transalp

vloeibare pakking op klepdeksels

(1/2) > >>

Mirko:
Hallo,

In het hanboek zeggen ze dat je vloeibare pakking tussen de rubber pakking en het klepdeksel moet doen. Ik ben nooit zon voorstander van vloeibare pakking, maar misschien is dit bij een Alp wel normaal.

Gebruiken jullie vloeibare pakking en zo ja welke (zacht of hard setting)

Mirko

eerde jan:
Ik heb er bij beide alpen alleen de rubberen pakking tussen zitten.
Ik heb daar alleen een beetje vet aan gedaan.
Maar dus geen vloeibare pakking, lijkt mij ook niet nodig.

Pakfiets:
Ik gebruik de vloeibare pakking om het rubber aan de klepdeksel te "lijmen". Daardoor blijft hij netjes op zijn plek zitten als je de klepdeksel er op en af haalt (scheelt een beetje gemier...).
Welke soort vloeibare pakking weet ik zo ff niet (ligt ergens in mijn schuur), maar iig een die flexibel blijf (soort "bison tix" achtig...).
Dus NIET tussen rubber en de kop!

Mirko:

--- Citaat van: Pakfiets op 22 februari 2015, 19:49 ---Ik gebruik de vloeibare pakking om het rubber aan de klepdeksel te "lijmen". Daardoor blijft hij netjes op zijn plek zitten als je de klepdeksel er op en af haalt (scheelt een beetje gemier...).
Welke soort vloeibare pakking weet ik zo ff niet (ligt ergens in mijn schuur), maar iig een die flexibel blijf (soort "bison tix" achtig...).
Dus NIET tussen rubber en de kop!

--- Einde van citaat ---

Om hem op zn plek te houden gebruik ik altijd een beetje vet, zoals ook Jan al aangeeft.

Waffie:
het hand boek heeft gelijk

de pakking is in het kleppendeksel gelijmd met curil T(zie google)

als je dus deze pakking vernieuwd moet je eerst de oude pakkingresten goed verwijderen alvorens deze nieuwe pakking terug te plaatsen

als  de motor in het frame zit krijg je het achterste kleppendeksel er niet af .

vooraf dus aanbrengen

in de praktijk zie je vaak alleen lekkage bij de achterste cylinder en  dan werkt alleen nog siliconen pakking (wel goed ontvetten)

mvg

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View