Auteur Topic: Uitlaat spuiten met Motip lak.  (gelezen 2866 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mr Blue

Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Gepost op: 28 februari 2015, 10:33 »
Twijfelgevalletje:
Voor de VHT lak die ik op mijn carterdeksels ga gebruiken zijn de instructies duidelijk. Aanbrengen in meerdere dunne lagen met telkens een minuut of tien droogtijd ertussen. Zo droogt de voorgaande laag dus niet helemaal op wat met deze lak het best schijnt te werken. Het moet er binnen een uur op zitten dus heb je tijd voor een laag of vijf/ zes.

Hoe pak ik dit aan met Motip lak (ook hittebestendig) waarmee ik mijn uitlaat ga spuiten? Hetzelfde doen als de VHT-lak? Niet helemaal volgens de aanbevolen werkwijze want ze willen dat iedere laag een uur droogt. Maar ja, verhitten gaat hem ook niet worden totdat uitlaat weer gemonteerd zit.
http://www.motip.com/upload/motip_upload/lijnpdf/TI/NL/WEBL1136.pdf

Offline Mirko

Re: Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2015, 11:11 »
Gewoon in dunne laagjes er op spuiten, zodat je geen zakkers krijgt. Kan gewoon achter elkaar met enige minuten er tussen. Dan lucht laten drogen (24 uur). Daarna verhitten op de motor zelf og met een luchtfohn.
Yamaha XJR 1300

Offline Oldtimer

Re: Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2015, 17:41 »
Ik gebruik voor de voorpijpen de hittebestendige lak van Hamerite.
Voor de achterste pot de goedkope warmte bestendige lak van de gamma.
Na ongeveer een jaar bij het groot onderhoud hier en daar een beetje bijwerken.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2015, 21:46 »
Gewoon in dunne laagjes er op spuiten, zodat je geen zakkers krijgt. Kan gewoon achter elkaar met enige minuten er tussen. Dan lucht laten drogen (24 uur). Daarna verhitten op de motor zelf og met een luchtfohn.

+1


Ik ken dat spul ook. Blijft echt best lang mooi!

De dikte van de laklaag speelt ook een rol. Je kunt hem een etmaal laten drogen, mat schuren met een fijnere scotchbrite en het hele verhaal nog een keer doen.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Mr Blue

Re: Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2015, 22:51 »
Vanmiddag in vier lagen een bus erop leeggespoten. Ziet er nog best mooi uit ook voor een eerste keer. Zal morgen bij daglicht nogeens kijken en dan besluiten of ik een fotootje zal posten  :P

Edit; Nah daar issie dan. Wat minder spectaculaire foto als ik gehoopt had maar dat zal goed komen als ie weer gemonteerd zit.
Zometeen de zijdeksels van het blok van een paar lagen VHT-lak (antraciet) voorzien. Spannond!


« Laatst bewerkt op: 01 maart 2015, 10:42 door Mr Blue »

Offline Robertehv

Re: Uitlaat spuiten met Motip lak.
« Reactie #5 Gepost op: 01 maart 2015, 22:06 »
Netjes!
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.