Auteur Topic: advies pakking en zuigerveren  (gelezen 1993 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline slappeketing

advies pakking en zuigerveren
« Gepost op: 28 februari 2015, 16:15 »
Beste genieters,

Mijn koppen en cilinders heb ik laten controleren en er is gelukkig geen schade(gereden zonder olie). Waarom ik dan minder vermogen had komt, doordat het kool op de kleppen ongelijk is weg gebrand. De kleppen worden nu geslepen en dan zou alles weer moeten werken.
Natuurlijk moeten de pakkingen vervangen worden(voet,kop en een paar kleintje. Ook ga ik voor de zekerheid de ringen om de zuigers vervangen. Graag wil ik jullie ervaring weten met pakkingen en zuigerveren kopen, waar is de prijs kwaliteit goed en waar moet ik zeker niet halen?

Alvast bedankt,

Gerard

Offline The Headless Horseman

Re: advies pakking en zuigerveren
« Reactie #1 Gepost op: 28 februari 2015, 19:25 »
Ik heb het destijds allemaal bij de Honda dealer besteld, maar als ik t nóg eens een x zou doen ging naar Ad (Waffie alhier)
Hij heeft de juiste adresjes voor de beste kwaliteit en prijs  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline len_tour

Re: advies pakking en zuigerveren
« Reactie #2 Gepost op: 28 februari 2015, 19:46 »
Laat dan je cilinders ook honen, kost wat maar dan ist weer als nieuw. Ben benieuwd wat waffie vraagt voor een setje, moet binnenkort ook veertjes ben ik bang
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Waffie

Re: advies pakking en zuigerveren
« Reactie #3 Gepost op: 28 februari 2015, 20:25 »
Als je zonder olie hebt gereden is er eerder schade aan de drijfstangen/krukas dan aan de cilinders en zuigers

ik hoop dat je een juiste diagnose hebt gesteld.

aangaande honen/boren

honen  maakt de cylinder weer mooi rond maar haalt ook ca 3/100 mm materiaal weg

als je zuigerspeling  boven 10/100 uit komt zou ik niet meer honen maar boren en een overmaat plaatsen
hierdoor zit de tolerantie weer keurig rondom de 5/100

immers 13/100 mm speling wordt beschouwd als slijt limit

de zuigerveren kun je enkel origineel betrekken kosten ca 75 euri per zuiger

de pakkingset kun je afzonderlijk als onderdeel kopen (voetpakking 12 euri/ koppaking ca 45 euri)  x 2 of een topend set aftermarket

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Brombeer

Re: advies pakking en zuigerveren
« Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2015, 21:41 »
Laat dan je cilinders ook honen, kost wat maar dan ist weer als nieuw.

Als je zonder olie hebt gereden is er eerder schade aan de drijfstangen/krukas dan aan de cilinders en zuigers

ik hoop dat je een juiste diagnose hebt gesteld.

aangaande honen/boren

honen  maakt de cylinder weer mooi rond maar haalt ook ca 3/100 mm materiaal weg

als je zuigerspeling  boven 10/100 uit komt zou ik niet meer honen maar boren en een overmaat plaatsen
hierdoor zit de tolerantie weer keurig rondom de 5/100

immers 13/100 mm speling wordt beschouwd als slijt limit

+1


Officieel is honen inderdaad de cylinder weer rond maken (binnen fabriekstolerantie dan wel naar overmaat). Als je alleen de zuigerveren wilt vervangen, is handmatig ophonen (nieuwe krassen in de cylinderwand die als oliekanalen fungeren) een voorwaarde. Het valt desalniettemin wel onder de cheap-ass oplossingen.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin