Auteur Topic: Welke hoes voor de buitenslapers?  (gelezen 18229 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Welke hoes voor de buitenslapers?
« Gepost op: 02 maart 2015, 21:04 »
Hoi allen,


Ik zoek een nieuwe motorhoes voor mijn Twin.

Die ik nu heb is erg aan het scheuren. Dat ding is nu bijna 20 jaar oud en het beste wat ik ooit heb gehad! Was eigenlijk voor een Transalp. Geen idee waar die vandaan kwam, legergroen ding. Paste goed, bovenkant van gecoat dun canvas, zijkanten van geimpregneerd dun canvas. Had een beetje 'hoog water', hoes stopte net onder as-hoogte. Dat waaide altijd mooi droog daaronder, ook als ik hem er nat onder wegzette.

Ik las laatst hier dat de Verheul hoezen van Ten Kate erg goed zijn. Maar wie van jullie heeft daar ervaring mee? Of met een ander merk en daar erg tevreden over is? Ik zie veel van die zilveren dingen maar dat is me te opzichtig.

Ik vind belangrijk,

- pasvorm (flapperen in harde wind doet scheuren).
- ventilatie (vocht eronder waait gewoon weer droog).
- gedekte kleur (andere dingen dan mijn motor vallen op).

Prijs vind ik weer minder belangrijk.

Wie heeft nuttige tips of goede/minder goede ervaringen met verschillende hoezen?


Harm
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Cor @ Schiedam

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #1 Gepost op: 02 maart 2015, 23:40 »
Mijn alp staat ook altijd buiten, onder een hoes van Dunlop.
Met koffer achterop en brede spiegels.
Past netjes, maar idd hoog water.
Gekocht bij van Cranenbroek voor €12,50
Ik had er toen 2 gekocht, maar nu 3 winters verder is de eerste nog steeds heel. :))
There is intelligent life on earth.....
......But i'am just visiting

Offline gert

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #2 Gepost op: 03 maart 2015, 06:24 »
gebruik al jaren verheul hoezen voor onze alpjes.
erg tevreden over. goedkope hoezen gehad altijd was dat het net niet.
Mocht ik ooit wijs worden ,dan word mijn vrouw gek van vreugde.

half bezopen is gebrek aan doorzettings vermogen

Offline Robertehv

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #3 Gepost op: 03 maart 2015, 10:21 »
Eensch met Geert.

Heb ook een Verheul hoes gehad. Is gewoon topkwaliteit, zachte binnenkant tegen het krassen en UV bestendige buitenkant.

Nu lekker alle brommers in de garage!
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline voorstad

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #4 Gepost op: 03 maart 2015, 13:10 »
+1 Verheul

(volgende keer laat ik er eentje maken met niet-symetrische voorkant: staat altijd op stuurslot. En dan meteen met een afwijkende kleur in de voor of achterkant: sta in het donker nog wel eens te puzzelen wat de voor- of achterkant is)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Cas

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #5 Gepost op: 03 maart 2015, 19:33 »
Ik heb ook al enkele jaren een Verheul hoes, bevalt goed, Mijn motor staat buiten maar niet vol in de regen. Bij hoge luchtvochtigheid is er wel condens onder de hoes. Zo'n a-symetrische hoes zou inderdaad wel een uitkomst zijn, mijn motor staat ook altijd op het stuurslot en dan trekt die hoes behoorlijk maar ik denk niet dat ze dat bij Verheul gaan maken.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline GK

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2015, 21:00 »
Ik heb ook een verheul hoes, prima stevige hoes. Alleen waait met stromachtig weer nog wel eens weg, dus wel vastzetten op een of andere manier.

Condens onder de hoes blijf je denk ik houden, zou met de Verheul hoes minimaal zijn, maar toch heb ik hier ook last van

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #7 Gepost op: 03 maart 2015, 22:27 »
Dank voor jullie reacties.

Daar ben ik zo huiverig voor, vocht onder de hoes. Vandaar mijn vraag hiero.


De hoes die ik al die tijd al heb nu, is van gewoon ouwerwets katoen tentdoek of zoiets. De bovenkant (lijn voorwiel-achterwiel) is waterdicht gecoat, zijkanten van katoen (wat denk ik ooit es geimpregneerd is geweest, zoals 'De waard' tentdoek).

Al die synthetische rommel van tegenwoordig  :-\


Ik kan hem laten namaken ongetwijfeld, maar dan kijk ik naar meer dan 300 euro..  :-X
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline GK

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #8 Gepost op: 04 maart 2015, 06:05 »
die verheul ademt wel, maar het probleem is dat als het regent de vochtigheid buiten de hoes wellicht hoger is dan binnen de hoes, dus dan kan er weinig vocht weg.

Bij mooi weer (maar dan is de motor bijna nooit nat) heb je dit probleem niet, als je de motor er dan vochtig onderzet is deze naderhand droog

Offline frankie

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #9 Gepost op: 04 maart 2015, 08:01 »
Ik heb ook heel veel last van vocht onder de hoes (Verheul, 3 jaar oud)

Hoe lossen jullie dat op ??
Of valt er weinig aan te doen ??
Bij mij staat de schimmel op het zadel...en dat lijkt me niet echt helemaal goed  :(
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline GK

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #10 Gepost op: 04 maart 2015, 08:55 »
Mij is verteld droog wegzetten,

Maar ik ga niet als het regent samen met de motor onder de hoes kruipen met een handdoek,

dus tsja, ik neem het maar voor lief, in de winter staat de motor op de veranda voor aan het huis, past net

Offline SAH

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #11 Gepost op: 04 maart 2015, 11:17 »
Veel rijden, de mijne staat zelden lang onder de hoes en als dat wel het geval is probeer ik toch echt om hem droog te stallen. Ik laat hem ook altijd even afkoelen voor de hoes erover heen gaat en zonodig droog ik hem zo goed mogelijk af voor de hoes erover gaat.

Ik heb ook een Verheul hoes en die is aan de ruime en lange kant, dat is wel prettig in de zin van dat hij gemakkelijk over de motor heen gaat maar ik twijfel nog wat over de lengte. Ik denk dat ik ze eens ga mailen voor advies. De hoes lijkt wel erg goed te ademen.

Offline De Alpinist

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #12 Gepost op: 04 maart 2015, 15:16 »
Ik ben nu aan mijn tweede verheul begonnen. eerst over mijn alpie en nu over een varadero. De oude is 7 jaar meegegaan en echt tot op de draad versleten.
Condens is me nog niet echt opgevallen, wel dat hij nog even nat van de regen is als hij eronder gegaan is.
Overgens paste een originele varaderohoes van verheul voor geen metah en heb ik hem geruild voor een xl versie met zijkoffers.  Die past prima ook op het stuurslot. ik doe een bandje om de buddy om te voorkomen dat de kat van de buren eronder slaapt...

Offline frankie

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #13 Gepost op: 08 maart 2015, 10:58 »
Veel rijden, de mijne staat zelden lang onder de hoes en als dat wel het geval is probeer ik toch echt om hem droog te stallen. Ik laat hem ook altijd even afkoelen voor de hoes erover heen gaat en zonodig droog ik hem zo goed mogelijk af voor de hoes erover gaat.

Ik heb ook een Verheul hoes en die is aan de ruime en lange kant, dat is wel prettig in de zin van dat hij gemakkelijk over de motor heen gaat maar ik twijfel nog wat over de lengte. Ik denk dat ik ze eens ga mailen voor advies. De hoes lijkt wel erg goed te ademen.

Ja dat is een oplossing  ;D
Alleen jammer als je 1,5 jaar geleden van je motor bent gereden en nog steeds niet hersteld bent...dan
staat je motor dus de hele tijd buiten onder een hoesje condense te happen.
Vandaar mijn vraag  ;)
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline RobNij

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #14 Gepost op: 05 mei 2015, 22:43 »
Als ik een hoes zoek, hoe moeten dan de maten zijn die ik moet hebben met een topkoffer?
Rob

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #15 Gepost op: 07 mei 2015, 11:59 »
Even Tencateshop bellen.

Die weten dat zowat uit hun hoofd  ;)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Herman

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #16 Gepost op: 21 september 2015, 15:31 »
Hallo,

Mijn huidige motorhoes is ook versleten en wil een nieuwe aanschaffen.
Als je googled komt de Verheul ook te voor schijn.

Echter ik vraag me af hoe het zit met het kenteken.....
Mijn motor staat langs de openbare weg, en de huidige hoes heeft een
kijk venster voor het kenteken.

Vraag is nu moet het kenteken zichtbaar zijn als de motor met hoes
op de openbare weg staat ????

Ik geloof dat de Verheul hoezen geen kenteken venster hebben....
of hebben deze dit wel ?????

Wie weet hoe dit zit met leesaarheid v/h kenteken en de Verheul hoes ??

Vriendelijke Groet,

Herman

Offline Cas

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #17 Gepost op: 21 september 2015, 16:28 »
Artikel 40

1. Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.


2.  Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld omtrent de inrichting, het aanbrengen en de verlichting van het kenteken en worden regels vastgesteld omtrent de kentekenplaat en de onderdelen daarvan, alsmede de daarop aan te brengen merken.


3.  Bij ministeriële regeling worden nadere regels vastgesteld ter uitvoering van het bepaalde krachtens het tweede lid.


4.  Voor overtreding van het eerste lid dan wel het bepaalde krachtens het tweede of derde lid zijn aansprakelijk:

a. voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, en



Volgens artikel 40 lid 4a moet het kenteken zichtbaar zijn, maar hoe vaak zie je in de winter geen auto volledig onder een hoes staan?
En je ziet ook genoeg motorfietsen op straat onder een hoes staan, ik kan me niet voorstellen dat daar tegen opgetreden wordt.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #18 Gepost op: 22 september 2015, 23:12 »
Klopt helemaal! Als het motorvoertuig zich op de openbare weg bevindt, moet het een leesbaar EN actief geregistreerd kenteken dragen.

Het is je eigen keus in hoeverre je aan de wet wilt tegemoet komen. Mijn AT staat al 19 jaar buiten op de stoep onder een hoes. Kenteken is dan niet zichtbaar.

Paar jaar gelee werd ik staande gehouden door een motoragent bij Nijmegen. Die had een gradenboog op zak. Kentekenplaat, zo zegt de wetgeving, moet onder een hoek tussen 90 graden verticaal en maximaal 30 graden vanaf 90 graden verticaal staan. Ik heb dat hele zwarte ding eraf gezaagd en de mijne stond blijkbaar al 17 jaar op ergens 38 graden uit lood of zo. Het leverde daarmee een sanctie van 127 euro op.. [mofo]

Je hebt van die Jantjes.. ???


 :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #19 Gepost op: 04 januari 2016, 14:29 »
Update,

Mijn hoes is zo erg kapot dat hem omhangen meer een gevoelskwestie is geworden.

Bij de buren werd pas een motorhoes weggegeven die het zelfde was als de mijne die ik nu wil vervangen. Ik was net te laat, een ander was blij gemaakt.

Maarrr, het leverde wel op dat mijn hoes wel degelijk een echte Verheul is, alleen, ze worden zó al jaren niet meer gemaakt. Tenkate verkoopt alleen de moderne hoezen, zeg maar.

Ik besloot direct naar de bron te gaan en heb Verheul gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Wat blijkt, Verheul bewaart restpartijen van ooit geleverde series en stoffen. Zo ook dat waar mijn hoes uit is vervaardigd. Ik mag mijn ouwe hoes opsturen en ze maken hem na, in de originele stof. Tegen de normale prijs, inclusief het heen- en weer sturen.

Soms kunnen mensen je zo onverwachts blij maken!  :)


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Jeroen

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #20 Gepost op: 04 januari 2016, 17:48 »
Wauw wat een service! Mooi man!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Oldtimer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #21 Gepost op: 04 januari 2016, 18:46 »
Citaat
normale prijs, inclusief het heen- en weer sturen.

Ben toch benieuwd wat dan die normale prijs is geworden.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline chaly-dude

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #22 Gepost op: 04 januari 2016, 20:39 »
Ik heb ze hier nog niet voorbij horen komen, maar ik ga binnenkort deze bestellen: http://www.dscovers.nl/product/delta-motorhoes/
Ooit motor voor de deur onder een goedkope hoes gehad, was binnen 3 weken gejat. Nu staat de motor binnen maar tijdens winterstalling wil ik er toch een hoes overheen. Bij die van DScovers kan er ook een slot doorheen. Maakt stelen toch iets lastiger.

Tipje van een pro: Zet je Postcode / initialen aan de binnenkant van de hoes. Mocht ie dan gestolen worden en je denkt 'm te herkennen, kun je het altijd checken.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline PimW

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #23 Gepost op: 04 januari 2016, 20:53 »
Pro-pro tip: zet je markeringen aan de buitenkant, dan ziet de potentiele dief ze ook en bedenkt dan die van je buurman te stelen.

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #24 Gepost op: 04 januari 2016, 21:06 »
Haha die Pim, altijd razor-sharp  :)

Maar ja dan heb je van die figuren zoals ik die 3x per jaar verhuizen. Dan heb je aan die postcode ook niks. Maarr, ik ben in 17 jaar 15x verhuisd, maar mijn AT is altijd gebleven. Ik kan het kenteken erop noteren.

Ik ben op zich niet zo bang voor jatten. Nooit geweest, met niks. Ik vind de vrijheidsbeperking die die angst oplevert, ongewenst. Dus mijn helm hangt altijd aan mn spiegel. En ook al kan ik mn motor binnen zetten, hij staat altijd op straat.

En JA, er zijn wel es dingen van me gejat of werd er ingebroken. So what . Al die terugkerende extra handelingen is niks voor mij  :)


Maar  éénmalig iets op die nieuwe hoes kalken, dat kan wel. Want, op zich prima idee.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline STA

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #25 Gepost op: 04 februari 2016, 16:37 »
Ik heb ook een verheul hoes hoes en op maat gemaakt ivm topkoffer, het kost wat maar dan heb je ook wat! :D
Groet STA

Offline Cas

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #26 Gepost op: 04 februari 2016, 16:45 »
Mijn Dero staat ook al 4 jaar buiten onder een Verheul hoes, is nog als nieuw.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Waffie

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #27 Gepost op: 04 februari 2016, 17:52 »
ja ja Cas

is nu de hoes nog zo goed als nieuw of je varadero want  jij poetst  je eigen natuurlijk wel in de rondje en zover ik heb begrepen  vervang jij iedere bout,schroef , nippel,of wat dan ook bij de eerste signalen van veroudering
die fiets gaat jouw nog overleven  :D

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #28 Gepost op: 04 februari 2016, 18:02 »
ja ja Cas

is nu de hoes nog zo goed als nieuw of je varadero want  jij poetst  je eigen natuurlijk wel in de rondje en zover ik heb begrepen  vervang jij iedere bout,schroef , nippel,of wat dan ook bij de eerste signalen van veroudering
die fiets gaat jouw nog overleven  :D
;D Ik bedoel de hoes Ad, het poetsen is inmiddels een heel stuk minder geworden :o
Maar de Dero gaat mij inderdaad overleven. Ik volg vol interesse alle berichten over de nieuwe AT en zou er morgen een willen bestellen maar het lijkt me onverstandig om nu mijn spaarcenten aan te spreken want ik ben al mijn hele leven ZZP er (zelfstandige zonder pensioen). Dus als ik nu een nieuwe AT koop heb ik straks mss geen geld meer om ermee te rijden :-[
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Welke hoes voor de buitenslapers?
« Reactie #29 Gepost op: 05 februari 2016, 11:33 »
Update,

Mijn hoes is zo erg kapot dat hem omhangen meer een gevoelskwestie is geworden.

Bij de buren werd pas een motorhoes weggegeven die het zelfde was als de mijne die ik nu wil vervangen. Ik was net te laat, een ander was blij gemaakt.

Maarrr, het leverde wel op dat mijn hoes wel degelijk een echte Verheul is, alleen, ze worden zó al jaren niet meer gemaakt. Tenkate verkoopt alleen de moderne hoezen, zeg maar.

Ik besloot direct naar de bron te gaan en heb Verheul gebeld en mijn verhaal uitgelegd. Wat blijkt, Verheul bewaart restpartijen van ooit geleverde series en stoffen. Zo ook dat waar mijn hoes uit is vervaardigd. Ik mag mijn ouwe hoes opsturen en ze maken hem na, in de originele stof. Tegen de normale prijs, inclusief het heen- en weer sturen.

Soms kunnen mensen je zo onverwachts blij maken!  :)

En het kan nog beter! In no-time had mijn twin een nieuwe jas! Netjes thuisbezorgd door Post.nl (op mijn verjaardag). In de doos ook een spuitbus om het waterproof bij te houden. Keurig factuur op naam erbij, betaling mocht achteraf.

Ben toch benieuwd wat dan die normale prijs is geworden.

Ehmmm.. 75 euro voor een hoes op aanvraag naar eigen wens, incl. verzenden en spuitbus. Ik had niet naar de prijs gevraagd. Ik had zoiets van, zet maar op de rekening, ik zie het wel. Ik vind de kwaliteit van het werk en de hoes belangrijker dan een koopje jagen. Bovendien vind ik dat je mensen moet betalen voor waar ze goed in zijn.


Mijn brommert VERDIEND een warme jas  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin