Auteur Topic: voostellen met 'nieuwe' Dero  (gelezen 2385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pleun

voostellen met 'nieuwe' Dero
« Gepost op: 16 november 2016, 13:34 »
Hi, hierbij weer een nieuw lid! Ik zal me even voorstellen.

Ik ben Pleun, 37, woon sinds afgelopen zomer in Voorburg. Al mijn hele leven van plan mijn rijbewijs te halen, maar dat is er nooit van gekomen. Tot c.a. een half jaar geleden, toen heb ik de stoute (motor) schoenen aangetrokken. Ben gaan lessen bij een van de beste instructeurs van NL (hij is o.a. instructeur bij t KNMV) en ik ben daar iedere keer met veel plezier heen gegaan!

Een paar weken geleden mijn nieuwe roze pasje in ontvangst mogen nemen met de juiste toegevoegde categorieën  :) tijdens t lessen al uitgebreid op zoek geweest naar een motor die mij aansprak en waar ik mijn benen fatsoenlijk op kwijt kan, de CB 500 en later de CBF650 les ’brommertjes’ waren echt een maat te klein voor mij.

Ik houd wel van klassiekers, (eerste type Goldwing/ CB750 etc) maar wil er nou ook weer niet teveel tijd in steken om ze rijdend te houden en de financiële middelen voor echt een mooie heb ik ook niet. Toen opperde een vriend dat hij zijn Dero SD01 wel wilde verkopen omdat er een kleinere motor voor in de plaats moest komen die achterin zijn nieuwe camper zou passen.
In eerste instantie was ik niet heel gecharmeerd van deze motor, type en kleurstelling spraken me nou niet heel erg aan… (zwart met champagne kleurige tank) maar ik zat er wel erg goed op! (had mijn rijbewijs nog niet dus mocht nog niet rijden) verder is de Dero voorzien van een valbeugelset, topkoffer en handvatverwarming. Dus wel aardig compleet. verder recent grote beur gehad met oa nw banden!

Toen ik eindelijk dus mijn rijbewijs had meteen gaan rijden, WAT EEN FIJNE MOTOR!!!! T rijdt zo makkelijk en niet zo zenuwachtig als de lesbrommers! De zit is heerlijk en na lange stukken rijden heb ik nergens last van!  Ook t vermogen vind ik wel meevallen, dat wordt mooi gelijkmatig opgebouwd en t hangt er dus echt vanaf hoever je de kraan opendraait! Ook t gewicht valt me heel erg mee, de fiets is erg goed te handelen, ondanks dat ik zelf maar 72 kg weeg  :o

Dus de knoop doorgehakt, geld overgemaakt en lekker de hele middag (in de regen  ::)) gaan rijden.

https://photos.google.com/photo/AF1QipMfFtTaSwMpUKAuferGdFw2N41kHt3Sai6n88HM
hmm fototjes invoegen is nog niet mijn sterkste kant... klik op t linkje en hij verschijnt! :)

Ik heb al heel wat topics hier op t forum doorgespit en met plezier gelezen, hangt een goede sfeer en voor zover ik kan beoordelen wil iedereen elkaar helpen (zonder er meteen geld aan te willen verdienen)

Ik zal ook ongetwijfeld met wat vragen mezelf melden, maar nu weten jullie in ieder geval wat van mijn geschiedenis!

Groeten, Pleun
« Laatst bewerkt op: 16 november 2016, 13:36 door Pleun »

Offline Jeroen

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2016, 14:23 »
Welkom hier Pleun! En veel plezier met je dero!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Oldtimer

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2016, 18:32 »
Welkom hier.

Helaas zijn je foto's hier niet zichtbaar.
Dit is het bericht !!

404. Dat is een fout.

De opgevraagde URL is op deze server niet gevonden. Meer weten we niet.

Maar in elk geval heel veel plezier met je Dero. Uit ervaring weet ik dat dat gaat lukken. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline xrvtuur

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2016, 20:24 »
welkom Pleun, plezier met de dero, groeten uit Vlissingen
Varadero SD02  2004

Offline Pleun

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2016, 12:24 »
Ben ik weer, thnx voor de ontvangst!

nieuwe poging om een plaatje te laten zien,



zo te zien is t gelukt!

nu weer wachten op een beetje fatsoenlijk weer, afgelopen vrijdag c.a. 80 km A12 gereden met wind schuin van voren, dat viel me alles mee, motor blijft mooi stabiel!

groeten, Pleun

Offline The Headless Horseman

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2016, 17:48 »
Mooi Dero'tje Pleun  :). En welkom hier  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline xrvtuur

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2016, 20:10 »
dat valt me iedere keer weer op aan die varadero hoe weinig last je hebt van harde wind, ding blijft gewoon op koers. pleun wat jammer dat die valbeugel precies over "varadero" heen loopt, niet echt een mannetje van de details geweest die dat heeft ontworpen
Varadero SD02  2004

Offline Pleun

Re: voostellen met 'nieuwe' Dero
« Reactie #7 Gepost op: 28 november 2016, 10:37 »
thnx allemaal!

met zo'n beugel houdt je iig zeker de letters netjes als je hem een keer op zijn kant legt :) die zaten er trouwens al op toen ik hem kocht, dus heb ze zelf niet apart aan hoeven schaffen.

zit nog wel te denken om op termijn de kleuren aan te passen, zag een maand of 2 geleden een te koop staan op speurders en die was helemaal zwart, velgen, tank etc, vond dat zelf erg mooi. of de tank wrappen in carbon, dan kan t er ook weer af! misschien wel beter voor de restwaarde.

groeten!