Auteur Topic: controle technique (APK)  (gelezen 4226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline bart mallee

controle technique (APK)
« Gepost op: 27 februari 2016, 22:24 »
Vandaag hebben zo'n 1000 motards geprotesteerd tegen de plannen van de Franse overheid om met ingang van 2017 een APK voor motoren in te voeren. De zoveelste manier om via "indirecte" belastingen geld binnen te halen.
Transalp 1992

Offline Cas

Re: controle technique (APK)
« Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2016, 22:32 »
Als ze in Frankrijk gaan beginnen zullen andere landen snel volgen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline bart mallee

Re: controle technique (APK)
« Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2016, 22:41 »
Niet zo leuk voor de motoren met gemodificeerde uitlaten (katalysatoren).
Transalp 1992

Offline xrvtuur

Re: controle technique (APK)
« Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2016, 23:23 »
daarom bewaar ik de originele uitlaten ook, zie ze regelmatig te koop staan als iemand sportdempers heeft gekocht maar straks heb je ze misschien nog nodig. aan de andere kant zijn de meeste sportdempers met E keur dus zou toch geen probleem moeten zijn.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: controle technique (APK)
« Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2016, 23:27 »
Daarom heb ik de originele uitlaten ook nog en verder krijg je er nog een grijpstuiver voor als je ze verkoopt.
Die E keur is volgens mij alleen het aantal decibellen en niet de uitlaatgassen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Sandra

Re: controle technique (APK)
« Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2016, 23:42 »
Daarom heb ik de originele uitlaten ook nog en verder krijg je er nog een grijpstuiver voor als je ze verkoopt.
Die E keur is volgens mij alleen het aantal decibellen en niet de uitlaatgassen.
Grijpstuiver??? Nou, als je nog een uitlaat hebt in zeer goede staat van bv een Transalp, kun je daar toch nog wel iets meer voor vangen dan een grijpstuiver...die zijn nl. erg schaars aan het worden!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Cas

Re: controle technique (APK)
« Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2016, 00:05 »
Als je een complete set uitlaten nieuw koopt voor de Varadero zit je op een dikke 2000 euro, ik zie ze voor 180 euro voorbijkomen op internet. Daarvoor haal ik ze niet van de zolder af.
https://www.boonstraparts.com/nl/onderdeel/honda-xl-1000-varadero-1999-2000-(xl1000v-sd01)-uitlaatdemper-origineel-links-2000-mbt-e1&ID=B10000CIB8
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2016, 00:23 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.