compressors mee sjouwen voor een life time event heeft eigenlijk geen zin als je het gat niet dicht krijgt en hoeveel veters,pluggen etc ga je dan bij hebben
het blijven keuzes ik heb een noodsetje met 3 co patronen , dit is in de praktijk genoeg om je uit een benarde situatie te krijgen en daar gaat het in de hoofdzaak toch om wat het blijft een noodherstelling zolang je niet weet waardoor de band lek is
Best, das jouw keus, gebaseerd op jouw ervaring. De topicstarter wil naar de Alpen en bovenop de Col de l'Iseran wordt het een lekke band een ander verhaal! Ik geloof in de wet van Murphy.
Mijn eerste lekke band was onderweg naar Italië. Ik had 3 dagen om in Bardonecchia te komen voor de Stella Alpina. Sta je bij een benzinepomp met je spuitbusje. Dat werkte dus niet, maar gelukkig heeft ieder pompstation wel lucht, toch? NEEEE, het apparaat was buiten gebruik.
Ok, gelukkig had ik zo'n voetpomp bij me. Pompen, rijden, band wordt steeds zachter, stoppen bij een pomp, en wat denk je? Ook hier geen werkende bandenpomp
Dus weer mijn pompje pakken, zweten en door... Ik heb een dag gedaan over 300km en de volgende dag kon ik de band laten wisselen.
Inmiddels gaan bandenlepels, compressor (voor acculoze TTR een normale pomp) en plaksetje mee, alsmede een goeie steek/ringsleutel voor het achterwiel, extra koppeling en remhandle, vloeibare pakking, locktite, tie-wraps, een kroonsteentje, 2 soorten tape en evt 2 Biba's. Overkill? Ja, maar ik sta niet huilie huilie met de ANWB te bellen omdat ik de berg niet meer af kan omdat mijn CO patroontjes leeg zijn en de band blijft leeglopen.