Auteur Topic: verlagen transalp 650  (gelezen 2701 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline the fireman

verlagen transalp 650
« Gepost op: 24 maart 2015, 14:15 »
Hallo

Ik wil de transalp verlagen heb er al een verlaagd zadel opgezet ,maar heb wel eens gehoord dat er nog een verlagingsset in de handel is ik weet ook dat de voorvork verzet kan worden weet iemand waar ik zo een setje kan kopen al op internet gezocht maar helaas niet kunnen vinden

gr the fireman

Offline Sandra

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2015, 15:05 »
Probeer het eens met de voorpoten. Ik heb ze 20mm (meer niet ivm spatbord) doorgestoken en dat helpt prima, en kost niks...
De wegligging gaat er zelfs op vooruit!
Er zullen misschien mensen zijn die zeggen dat dit in combinatie met een andere gaffel achter moet maar dat hoeft niet hoor. Ik heb er al meer dan 25.000 km op zitten en dat gaat uitstekend.
Succes!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Brombeer

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #2 Gepost op: 24 maart 2015, 18:09 »
Wat Sandra zegt klopt.

Je verandert daarmee wel eenzijdig de geometrie van de motor. Je kunt daarom de veervoorspanning achter wat omlaag doen (bijvoorbeeld die 20mm laten zakken zoals Sandra vóór voorstelt).

Je doet dat met de platte wartels bovenop de veer. Meet dan eerst de afstand hart achteras tot een vast punt erboven, aan de motor. Dan kun je prima nameten hoever je bent.


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline the fireman

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #3 Gepost op: 24 maart 2015, 18:27 »
Bedankt voor jullie tip

maar heb eigenlijk liever zo een verlagings setje  , maar ga het eerst proberen met de voorvork.

Offline Sandra

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #4 Gepost op: 24 maart 2015, 20:06 »
Bedankt voor jullie tip

maar heb eigenlijk liever zo een verlagings setje  , maar ga het eerst proberen met de voorvork.
Oja, wat Brommie zegt was bij mij ook nog gedaan, even niet meer aan gedacht.
Liever een verlagingssetje? Zoals ik het heb corrigeer je de boel snel weer naar origineel, kost weinig en werkt hetzelfde...
Laat je het even weten hoe het je bevalt? ben benieuwd...
[img]http://img684.imageshack.us

Offline Hans Schaap

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2015, 08:41 »
Bij MDI leveren ze een verlagingsset waar de motor aan de achterzijde 25mm omlaag gaat.


https://www.mdi-online.nl/motor-accessoires/accesoires.html?cat=1414


Groet Hans
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline AJRvH

Re: verlagen transalp 650
« Reactie #6 Gepost op: 01 april 2015, 13:02 »
Hallo

Ik wil de transalp verlagen heb er al een verlaagd zadel opgezet ,maar heb wel eens gehoord dat er nog een verlagingsset in de handel is ik weet ook dat de voorvork verzet kan worden weet iemand waar ik zo een setje kan kopen al op internet gezocht maar helaas niet kunnen vinden

gr the fireman

Hoi Vuurman, ik heb mijn Varadero laten verlagen bij Van Veen Motoren in Wateringen, was op dat moment de goedkoopste die ik kon vinden( kocht daar toevallig ook mijn Varadero en nee, ik heb geen aandelen daar😜). Het was voor hun een 1/2 uurtje werk. Het setje kostte mij 64 euro, excl. montage. Succes.