Dag EelkoL,
Leuk dat je terugkomt en gefeliciteerd met je resultaat. Want, dit is toch wel sleutelen voor gevorderden!
Punt met deze 'bout' is dat hij van alu is, en je hem tot overmaat van ramp in een alu onderdeel vastzet. Alu in alu vreet zich letterlijk vast omdat beide van zeer zacht materiaal zijn en de draden zich gemakkelijk 'verstrengelen'. De draad van een stalen bout in alu vervormd niet. Hooguit vervormd de draad van het alu waar die in gaat. Dus 50% minder kans op te vast zetten.
Je hebt de oude bout er uit, nieuwe moet er in. Smeer hem met een vetje. Draai erin met één vinger tot die zachtjes niet verder wil. Draai weer los. En voel hoeveel meer kracht er nodig is om hem dan weer los te draaien! En speel daarmee. Dus daarna, vingervast plus een heel klein beetje. En daarna, hoeveel meer er nodig was om hem daarna weer los te draaien.
Neem daar in mee, dat als de motor steeds warm en koud word, dat de bout altijd vaster gaat zitten. Je motor doet dus nog een schepje op het aanhaalmoment...
Leer om zelf een momentsleutel te zijn
Bromster