Techniek > Honda Transalp

TA XL650V - Tandwiel opvang rubber stuk

(1/2) > >>

Doxa:
Tijdens het poetsen bleek één van de zes rubbers stuk te zijn. Is het nodig om deze te vervangen? Zo ja, voldoet een gebruikt setje van €10 of is het verstandiger om een nieuwe set te kopen à €35?

Losse zijn natuurlijk nergens te koop, maar misschien heeft iemand een verdwaald exemplaar liggen?

Alvast dank!

Cas:
Als je de rubber dempers van je achterste kettingwiel bedoeld, ja vervangen door nieuwe, hier komt de aandrijfkracht van het blok op te staan. Als deze versleten zijn zul je dit ook voelen bij gas geven en gas loslaten (speling).

Brombeer:
Jij poetst wel heel grondig dan, als je op die plek uitkomt  ;D


Bedoel je die rubber transmissiedempers in de achterwielnaaf? Dat die niet meer aan elkaar vastzitten? No problemo, ze doen nog steeds hun werk. In mijn achterwiel zitten ze allemaal los. Het werkt wel gewoon, kan er niet uit of klem komen of bewegen of zo.

Het is lastiger in elkaar zetten omdat ze omvallen. Wiel platleggen werkt goed.

Doxa:

--- Citaat van: Brombeer op 06 april 2015, 22:59 ---Jij poetst wel heel grondig dan, als je op die plek uitkomt  ;D

--- Einde van citaat ---
Heb het tandwiel even verwijderd om alle spaken goed te kunnen poetsen. Men moet gedacht hebben dat ik een zwart wiel op de alp had gezet  :D.


--- Citaat van: Brombeer op 06 april 2015, 22:59 ---Dat die niet meer aan elkaar vastzitten? No problemo, ze doen nog steeds hun werk.

--- Einde van citaat ---
Precies! Het verbindingsstukje is kapot. Dit maakt niet dus uit zolang ik de 2 grote delen weer terugzet?

Omdat ik niet zo goed ben in het beschrijven van onderdelen stop ik er voor de zekerheid toch nog een plaatje bij: het gaat dus om dit soort rubbers.


Ook Cas bedankt: ik zal de volgende keer het probleem iets beter beschrijven!

PimW:
Is geen probleem zolang ze maar op hun plekkie zitten en niet versleten zijn in de zin dat je tandwieldrager speling vertoont.


Duim omhoog voor je gedrevenheid in het poetsen :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View