Eerst de schijfdikte van beiden schijven meten.
Als ze nog binnen de norm van 3,5mm vallen is het afhankelijk van de diepte van de groeven of je ze toch nog moet vervangen.
Je kunt ervoor kiezen om 1 schijf te vervangen.
Het is niet gebruikelijk maar dit heeft meer te maken met de gelijkmatige slijtage waardoor beide schijven ongeveer gelijktijdig aan vervanging toe zijn.
Als de andere schijf ook al een eind op weg is, en het feit dat je beide sets remblokken moet vervangen, zou ik zeggen pak je hele remmerij voor aan.
Eventueel de remklauwen voorzien van nieuwe rubbers, nieuwe remblokken, nieuwe remvloeistof en nieuwe schijven.
En.... als je de originele remleidingen nog gemonteerd hebt deze vervangen door een set staalomvlochten remleidingen.
Deze laatste wordt vaak "vergeten"
Rubber remslangen hebben een gegarandeerde levensduur van 4 jaar.
Kijk ook gelijk naar de achterem ( blokken, schijf en vloeistof)
Dan hoef je je voorlopig geen zorgen over je remmen te maken.
Het is ook altijd mogelijk om bij een motorinspectiedag aan te haken om de complete status van je motor te laten bepalen.
Dan kun je het onderhoud inplannen op momenten dat het jou uitkomt.
Groet Hans