Auteur Topic: wrappen varadero  (gelezen 33702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: wrappen varadero
« Reactie #60 Gepost op: 29 april 2015, 22:09 »
Ik vind het toch knap. Een paar extra handen heb ik vaak gemist, ik had alle onderdelen los en dan kun je geen kracht zetten om de folie strak te trekken.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline mickey

Re: wrappen varadero
« Reactie #61 Gepost op: 29 april 2015, 22:18 »
dan is het inderdaad moeilijker, ik heb de zijkappen en achterkap op de motor laten zitten en toen gewrapt.
de zijkappen heb ik eraf gehaald toen ze volledig gewrapt waren om de folie aan de binnenzijde goed vast te zetten en goed na te fohnen. ik denk dat ik in de winter mijn helm ga doen, lijkt me wel een ultieme uitdaging...

Offline Cas

Re: wrappen varadero
« Reactie #62 Gepost op: 29 april 2015, 22:21 »
Hahaha, zo'n helm wrappen lijkt mij ook een ultieme uitdaging. Dat ga ik niet doen want daar komen zoveel rimpels in dat het brandstofverbruik te hoog wordt ;D

https://www.youtube.com/watch?v=LFEvctCEYq8
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Derofun

Re: wrappen varadero
« Reactie #63 Gepost op: 19 november 2016, 14:24 »
Geïnspireerd door het wrapgeweld hierboven, heb ik afgelopen week mijn blauwe Varadero met carbonfolie gewrapt.


Ben erg tevreden over het resultaat, vooral omdat ik links-rechts symmetrisch heb kunnen plakken.





Buddy laat ik nog in 2 kleuren bekleden, waarschijnlijk met carbonprint.
Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Offline Derofun

Re: wrappen varadero
« Reactie #64 Gepost op: 26 december 2016, 14:34 »
Ik vond 'm toch wel een beetje erg donker worden en heb daarom een kuipdeeltje gewrapt met "brushed aluminimum".
Al met al een heel andere motorfiets geworden. Niet alleen door de wrap, ook door de andere buddy, knipperlichten, handkappen, uitlaten, etc. Voorlopig vind ik het wel in orde zo. Nu eerst maar eens aan de slag met de Transalp  8).

Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Offline Pleun

Re: wrappen varadero
« Reactie #65 Gepost op: 11 januari 2017, 18:44 »
Ziet er erg goed uit! Hier wordt t een heel andere fiets van! Ik vind het heel erg mooi zo!

Heb je kwaliteits folie gebruikt! Of iets uit t verre oosten?

Wil zelf graag mijn tank doen, maar dat is geloof ik nog een tandje moeilijker :)


Offline Derofun

Re: wrappen varadero
« Reactie #66 Gepost op: 12 januari 2017, 08:25 »
Dank je wel!
Ik heb kwaliteitsfolie van Oracal (975 Premium) gebruikt. Vergelijkbaar met 3M 1080.
Dure folies zijn gegoten en hebben daardoor nauwelijks "geheugen". Dwz dat ze niet naar hun oorspronkelijke vorm willen terugkeren, zoals de goedkope folies. Daarnaast ontstaan er veel minder luchtzakjes. En het blijft relatief makkelijk los te halen, zolang je het niet stevig aangedrukt (en verwarmd) hebt.

Ik heb al een paar tanks gewrapt. Als je de Varaderotank met beleid doet, valt het wel mee. Beginnen op het meest bolle gedeelte en dan de folie voor je "aanduwen". Beetje geduld met de 'knieholtes', met een goede föhn/verfbrander valt het bijna vanzelf op z'n plek. Aan de voorzijdes links en rechts hoeft maar één vouw te ontstaan. Maar die laat je verdwijnen door in te snijden, en/of die probeer je achter een kuipdeel te laten vallen. :)
Transalp 650 bj 2005 camouflage-wrap
(en 'n Suzuki Intruder M1800R bj 2009 en BMW GSA 1200 bj 2017)

Offline mickey

Re: wrappen varadero
« Reactie #67 Gepost op: 01 februari 2017, 20:50 »
mijn varadero isinmiddels al weer een jaar voorzien van enkele zwarte items, wat hem helemaal afmaakt

Offline varaderohuibje

Re: wrappen varadero
« Reactie #68 Gepost op: 01 februari 2017, 22:22 »
Hallo Mickey.

Hoe is het nu met de glans vd folie op wat kritische plekken ?

Kan me voorstellen dat bovenzijde tank en en plek waar je knieën tegen de tank aanzitten wat doffe plekken vertonen.

Heb mijn keukendeurtjes gewrapt... maar dankzij thuisbezorgd.nl heb ik daar nog niet veel slijtageplekken tot op heden :)

Huib

Offline mickey

Re: wrappen varadero
« Reactie #69 Gepost op: 10 februari 2017, 18:09 »
He Huib,

Nee hoor folie ziet er nog prima uit.
dat komt ook wel omdat het goede kwaliteit folie is.
hij zit er nu bijna 2 jaar op volgens mij en is nog in nieuwstaat.
Je hebt inderdaad bij de uitsparingen voor de knie, dat de matte folie daar iets meer
begint te glanzen, maar dat valt niet op. Je moet matte folies wel regelmatig reinigingen.