Auteur Topic: Twin houdt in  (gelezen 1740 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

africatwinner67

  • Gast
Twin houdt in
« Gepost op: 09 mei 2009, 20:47 »
Hoi Vandaag met de Twin gereden houdt enorm in en heeft geen power pakt niet zo op als eerder, denk dat het een carburateur probleem is. Heb de carburateur in de ultrasoon gedaan en zag destijds dat de naalden wel iets ingelopen waren. Wellicht nu te schoon ;-( Nu denk ik toch maar  nieuwe naalden en busje?

Misschien goed om ook de membramen te vervangen en vlotter?

Ik denk dat het hier in moet zitten.

Hoor graag van jullie.







Groeten,

Edwin 
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2009, 20:52 door africatwinner67 »

Offline olaf

Re: Twin houdt in
« Reactie #1 Gepost op: 09 mei 2009, 21:11 »
mooi dat ie weer rijdt . ;D
Mijn eerste gedachte bij dit is niet te weinig maar teveel brandstof door versleten naalden en buizen .
Dan zou ie eigenlijk wel goed oppakken maar een behoorlijke drinker zijn .
Wat jij beschrijft zou meer een gebrek zijn aan benzine of in iedergeval een arm mengsel , of te weinig lucht .
als ie voorheen goed liep zou ik toch eens verder zoeken valse lucht etc . slechte benzine toevoer , luchtfilter verstopt ?
Het kan nooit kwaad natuurlijk om versleten delen te vervangen , die membranen kun je tegen het licht(zaklamp erachter) houden en kijken of er gaatje inzitten , dicht is dicht zou ik zeggen .
Succes ermee Groeten Olaf
AT en KTM Adv 990R

africatwinner67

  • Gast
Re: Twin houdt in
« Reactie #2 Gepost op: 09 mei 2009, 21:24 »
Hoi Olaf, dank voor je reactie hij rijdt weer :-) Dat is lekker vandaag met mijn zoontje de eerste 50km gereden heerlijk!Loopt heel mooi het blok heeft geen onstekings probleem loopt stationair super strak. Denk dat het vervangen van membraam en de rest de oplossing is. Misschien is het membraan te stug geworden(na ultrasoon) Ga e.e.a bestellen en bericht volgende week! Bedankt voor de tip met lamp  ;D Simpel en doeltreffend

Offline Brombeer

Re: Twin houdt in
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2009, 01:22 »
Geloof ik nix van die membranen.

Zoek je het niet te moeilijk? Ik ga met Olaf mee, te weinig brandstof.

Je pomp moet een liter per minuut opbrengen.. Begin daarmee eerst.

Stationair loopt hij op DIE sproeier (en heeft daarvoor de pomp niet nodig). Daar is weinig brandstof voor nodig. Daarna pakt je gasnaald het op, via je hoofdsproeier, en dat is bij jou pet. Als je gasbuizen versleten zijn gaat-ie alleen maar zuipen, meer niet. Als je choke blijft hangen, verzuipt hij stationair, maar op toeren heb je minder last van dat effect. Te weinig vermogen wijst dus meer op brandstofgebrek...

Begin bij het begin, je brandstoftoevoer (kraan, en daarna pomp-opbrengst).
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

africatwinner67

  • Gast
Re: Twin houdt in
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2009, 07:46 »
He Brombeer, de kranen staan goed. Pomp zal het ook doen, wellicht een knik in de leiding ga vandaag eens kijken iig.

Groeten,

Edwin

africatwinner67

  • Gast
Re: Twin houdt in
« Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2009, 21:36 »



Hier de foto zoals ik het vanavond aantrof, heb de sproeiers los gehaald( en afgetekend) had van xrvTuur te horen gekregen dat ze verschillend waren.  ;D Hmm makker van me vertelde dat het beter was naalden etc te vervangen ga eens schoppen, maar ja ITT komt eraan time flies when you having  >:D

Iemand ervaring hiermee hoe dit er uit hoort te zien tips etc?

Thanks Edwin Ps heb destijds in de ultrasoon verwarming aangehad bedenk ik mij nu die kan het rubber aangetast hebben......
« Laatst bewerkt op: 11 mei 2009, 21:38 door africatwinner67 »