Heb je al geprobeerd, onder het rijden de koppeling intrekken en de motor uitzetten?
Ja, hoor je ook in het filmpje.
Koppeling ingetrokken en motor laten uitlopen.
Op een of andere manier kon ik met uitgeschakelde motor niet schakelen.
De andere kant is open geweest bij het vervangen van de nokkenasketting en daar zit alles goed.
Het enige wat nu overblijft is toch een inspectie van het schakelgedeelte, waarvoor het blok in 2en moet.
.
Had verwacht wat aan te treffen bij de koppeling, maar dus niet.
Voor zover ik kan controleren is er niks mis met de schakeldelen die achter de koppeling zitten.
Maar hier houd het voor mij even op. Blok moet helemaal open voor de oorzaak. En wat je zegt Harm.
Je kunt moeilijk duidelijk maken wat je hoort, maar ik weet in elk geval dat het uit het binnenste van het blok komt.
Met een kostenpost van dik 1000 euro gaat het blok er weer onderuit.
Behalve dat het me teveel gaat kosten ben ik het eigenlijk ook helemaal zat.
Ik hang een ander blokje onder de PD10 en gebruik de onderdelen van dit blok wel voor revisiedoeleinden.
Een aantal zaken zijn gewoon nieuw, zoals koppen, koppeling, en cilinders.
Allemaal bedankt voor de suggesties en het meedenken.
Mocht iemand zich aan dit blok willen vergrijpen, hoor ik dat wel.
Voorlopig gaat hij in de gouden standaard, maar daarmee niet op de vensterbank.