Auteur Topic: Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?  (gelezen 23014 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mr Blue

Re: Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?
« Reactie #60 Gepost op: 30 april 2015, 09:09 »
Maar even een update doen hier. Heb mijn carburateur opgestuurd naar Berry Wichers van Desert Motors nadat hij me een voorstel deed de nog bruikbare onderdelen over te zetten naar een ander exemplaar. Als het goed is ontvang ik de boel vandaag alweer op mijn deurmat en hoeft hij alleen nog gesynchroniseerd te worden.

Nu mentale voorbereidingen aan het treffen om het ding straks weer op het blok te zetten, waarbij ik nog wel de gouden tip kan gebruiken om hem gladjes in de nu nog harde/stugge inlaatrubbers te krijgen. Ik lees verschillende truukjes varierend van de rubbers te weken heet water met Biotex (vanwege de aanwezige weekmakers), tot de rubbers een nacht in de remmenreiniger te laten staan. Ook een fohn of verfstripper om het rubber zacht te krijgen behoren tot de mogelijkheden maar wat is nu de beste manier? Heb de zuurvrije vaseline ook al klaar staan want hoe gladder hoe beter lijkt me.

Offline Oldtimer

Re: Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?
« Reactie #61 Gepost op: 30 april 2015, 09:25 »
Ik gebruik altijd zuurvrije vaseline en zet altijd de rubbers aan het blik eerst vast.
Dan met wat wurmen is het geen probleem.
Wel verticaal naar beneden drukken, gaat het gemakkelijkst. 
Bij een Alp tenminste, dus weet niet of je hier wat aan hebt.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Iets met Carburateur en Eeuwige Jachtvelden. Of toch niet?
« Reactie #62 Gepost op: 30 april 2015, 11:04 »
Mja nou is dat rubber redelijk resistant tegen zo'n beetje alle invloeden, maar persoonlijk zou ik niet gaan lopen rommelen met iets anders dan warm water. Een smeermiddel kan altijd helpen.

Nieuwe rubbers gaan er redelijk makkelijk op, zul je merken. Zet ze eerst op de carbs, en let op dat je ze juist monteert. Er zitten kraagjes op carb en in de rubbers om ze juist te richten. Zorg dat de klembanden absoluut te ruim staan.

Als je de carbs op het blok gaat monteren, zachtjes met lichte druk beide rubbers tegelijk op de inlaatspruitstukken masseren. Het hoeft niet meteen, neem de tijd.

Gebruik geen enkel ander hulpmiddel dan je handen en lichte spierkracht.


Succes!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin