Auteur Topic: Navigatiesteun  (gelezen 13859 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline neil123

Navigatiesteun
« Gepost op: 14 mei 2015, 12:49 »
Hallo leden...

Ik ben zover dat ik een bestaande navigatie bevestigen op mijn Varadero.

Ik heb een beetje gezocht op internet, ik vraag me af als iemand hier een steun te koop/niet meer nodig heeft?

Ik heb deze gevonden op Waypoint, maar dat kost 85 euro...en dat is exclusief kogel en de rest van wat nodig is....

?





Offline PimW

Re: Navigatiesteun
« Reactie #1 Gepost op: 14 mei 2015, 14:13 »
Als de maten bekend zijn kun je hem laten snijden met het TCN logo.

Leuk club artikel naast de kentekenplaathouders.

Offline The Headless Horseman

Re: Navigatiesteun
« Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2015, 16:19 »
Je zou effe kunnen checken of Niko er nog heeft en/of maakt  :)

http://www.nikotech.nl/NIKOTECH.htm
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Cas

Re: Navigatiesteun
« Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2015, 18:04 »
Ik gebruik deze steun al jaren op mijn Varadero, bevalt prima. De RAM mount zit er overigens gewoon mij.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ErBoDero

Re: Navigatiesteun
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2015, 11:51 »
Het is inderdaad best een hoop geld voor zo'n 'stuk metaal' incl. RAM mount.

De eerste weken met de Varadero had ik de navigatie met de standaard beugel aan het stuur, als je dan op de navigatie wilde kijken moet je het ding haast zoeken  >:( 
De navigatie zit nu optimaal. Tijdens het rijden kun je in een fractie van een seconde even naar je navigatie kijken  :)



Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline neil123

Re: Navigatiesteun
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2015, 11:52 »
Ik heb al een mail verstuurd naar Nikotech, nog niets gehoord.
Website en fotos zijn ook niet 100% te bekijken, ik vraag me af als het nog leverbaar is daar.


Offline neil123

Re: Navigatiesteun
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2015, 11:54 »
@ErBoDero

Welke is die? Ik moet wel een hebben....

Bijzonder mooi foto trouwens......
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2015, 11:56 door neil123 »

Offline ErBoDero

Re: Navigatiesteun
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2015, 12:38 »
Dank je Neil123. Het was ook een bijzonder mooie reis die we toen gemaakt hebben.

De steun heb ik gekocht bij Waypoint. Past perfect en ziet er ook nog fraai uit, maar dat is natuurlijk persoonlijk.



 
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Joxer

Re: Navigatiesteun
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2015, 13:51 »
[/URL]
Dat is wel een ideale plek om hem neer te zetten!
Weet iemand of er ook zoiets voor de TA 650 is?

Offline TransAlpGhost

Re: Navigatiesteun
« Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2015, 12:11 »
Wat een gave plaat om hem op te monteren. Ben erg benieuwd of ze er ook een voor een TA 650 hebben
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Joxer

Re: Navigatiesteun
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2015, 12:24 »
Ik heb Nikotec inmiddels gemaild.
Ben benieuwd...

Offline Joël

Re: Navigatiesteun
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2015, 21:49 »
Weet iemand of dit voor alle Varadero's past? Of wat de maten zijn?

Voor mijn '99 Varadero zou dit ook een mooi plekje voor de navigatie zijn :).

En omdat ik navigatie gebruik op mijn niet-waterdichte telefoon is de tegen regen beschutte positie een extra voordeel ten opzichte van zijn huidige positie een heel stuk naar voren/beneden.

Offline mickey

Re: Navigatiesteun
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2015, 22:14 »
helaas past deze steun niet op de SD01

Offline Koeno

Re: Navigatiesteun
« Reactie #13 Gepost op: 21 september 2015, 09:03 »
Waar hebben jullie de voedingskabel op aangesloten?
Mijn gps-mount is onderweg, maar ik zie niet direct wat de gemakkelijkste manier is om de kabel daar te krijgen?

Bij mijn vfr en sevenfifty, liep de kabel rechstreeks van batterij naar de gps houder (onder de tank door).
maar de tank van de Varadero vind ik niet zo gemakkelijk om omhoog te krijgen (bij de vfr/sevenfifty moest de tankt maar enkele centimeters omhoog om de originele kabelboom te voglen, zodat ik dus geen brandstofleidingen moest losmaken).

of hangen jullie de voeding ergens anders?

iemand hints/tips/fotor's?

Offline Cas

Re: Navigatiesteun
« Reactie #14 Gepost op: 21 september 2015, 12:21 »
Ik heb de voedingskabel aangesloten op het stadslicht.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Koeno

Re: Navigatiesteun
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2015, 08:04 »
Dag Cas,

Heb jij daar toevallig een foto van?
Ik ben niet geheel onhandig, maar ben altijd wat onzeker als ik er aan moet beginnen.
Dit weekend ritje gepland met gps, dus voeding zou best handig zijn ;)


Offline swilting

Re: Navigatiesteun
« Reactie #16 Gepost op: 25 september 2015, 12:01 »
Ik heb nog een volledige plaat liggen (naar design van Bil) voor de Varadero
Met Honda logo

Heb er toentertijd 2 laten maken door bevriende metaalsnijder
Wil m wel tegen kostprijs weg doen.

"mijn plaat" is tijdens het buitenland weekend te bezichtigen
 ;D ;D
Motorcycling is not a crime

Offline Cas

Re: Navigatiesteun
« Reactie #17 Gepost op: 25 september 2015, 12:38 »
Dag Cas,

Heb jij daar toevallig een foto van?
Ik ben niet geheel onhandig, maar ben altijd wat onzeker als ik er aan moet beginnen.
Dit weekend ritje gepland met gps, dus voeding zou best handig zijn ;)

Je moet eerst de linker binnenkap van de kuip verwijderen. Oppassen met het haakje bovenin, het makkelijkst is om de bevestigingsbouten van de ruit aan de linkerzijde iets te lossen, dan gaat het makkelijker.
Je volgt dan de kabel die vanaf het stadslicht komt, daar zit een stekker aan. Deze kabel heb ik gesplitst en er een klein kroonsteentje tussen gezet. Daar heb ik de voedingskabel van de navigatie op aangesloten. Wel oppassen dat je de rode draad op de + aansluit.
Welke de + is kun je checken met een multimeter.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Koeno

Re: Navigatiesteun
« Reactie #18 Gepost op: 25 september 2015, 13:28 »
Je moet eerst de linker binnenkap van de kuip verwijderen. Oppassen met het haakje bovenin, het makkelijkst is om de bevestigingsbouten van de ruit aan de linkerzijde iets te lossen, dan gaat het makkelijker.
Je volgt dan de kabel die vanaf het stadslicht komt, daar zit een stekker aan. Deze kabel heb ik gesplitst en er een klein kroonsteentje tussen gezet. Daar heb ik de voedingskabel van de navigatie op aangesloten. Wel oppassen dat je de rode draad op de + aansluit.
Welke de + is kun je checken met een multimeter.

Super, Bedankt Cas!
Dat ga ik vanavond even fixen.

Offline Longl1

Re: Navigatiesteun
« Reactie #19 Gepost op: 25 september 2015, 21:39 »
 
Ik heb de voedingskabel  voor de Garmin aangesloten op de voeding voor de voorremlichtschakelaar Dichterbij kan niet Splittertje stekkertje en gaan Zie foto  oa van onder de remhendel genomen

Offline Peter_Winsum

Re: Navigatiesteun
« Reactie #20 Gepost op: 25 september 2015, 22:11 »
Ik heb Nikotec inmiddels gemaild.
Ben benieuwd...

Heb ik lange tijd geleden ook gedaan, maar nooit wat van weer gehoord helaas.
Als ik een dergelijke plaat voor mijn Dero kan 'krijgen' hoor ik het graag!
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Cas

Re: Navigatiesteun
« Reactie #21 Gepost op: 25 september 2015, 22:16 »

Ik heb de voedingskabel  voor de Garmin aangesloten op de voeding voor de voorremlichtschakelaar Dichterbij kan niet Splittertje stekkertje en gaan Zie foto  oa van onder de remhendel genomen

Dat kan als de navigatie op het stuur is bevestigd, als hij voorin de kuip zit wordt dat lastiger.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline swilting

Re: Navigatiesteun
« Reactie #22 Gepost op: 28 september 2015, 09:45 »
Als er voldoende interesse is kan ik "mijn" leverancier nog eens vragen, ik heb er in ieder geval nog één liggen.

Motorcycling is not a crime

Offline Hooglander1

Re: Navigatiesteun
« Reactie #23 Gepost op: 28 september 2015, 14:49 »
Als er voldoende interesse is kan ik "mijn" leverancier nog eens vragen, ik heb er in ieder geval nog één liggen.
Ik heb je een Prive bericht gestuurd, ik was net op zoek :)

Offline swilting

Re: Navigatiesteun
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2015, 16:04 »
Ik heb je een Prive bericht gestuurd, ik was net op zoek :)

en ik heb je geantwoord  ;D
Motorcycling is not a crime

Offline mickey

Re: Navigatiesteun
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2015, 19:32 »
He "Swilting",
ik heb mogelijk wel interesse, afhankelijk van de prijs en of deze plaat op een SD01 past.
Kun je misschien een foto sturen

groeten uit de kempen
Mickey

Offline Longl1

Re: Navigatiesteun
« Reactie #26 Gepost op: 28 september 2015, 22:16 »
    Ik heb de voedingskabel  voor de Garmin aangesloten op de voeding voor de voorremlichtschakelaar Dichterbij kan niet Splittertje stekkertje en gaan Zie foto  oa van onder de remhendel genomen

Cas meldt:
Dat kan als de navigatie op het stuur is bevestigd, als hij voorin de kuip zit wordt dat lastiger.

Garmin zit in de kuip op de mooie waypoint steun totaal geen probleem ! met tekort kabeltje of iets dergelijks  ??? ;)

Offline MartinW

Re: Navigatiesteun
« Reactie #27 Gepost op: 30 september 2015, 14:33 »
Je moet eerst de linker binnenkap van de kuip verwijderen. Oppassen met het haakje bovenin, het makkelijkst is om de bevestigingsbouten van de ruit aan de linkerzijde iets te lossen, dan gaat het makkelijker.
Je volgt dan de kabel die vanaf het stadslicht komt, daar zit een stekker aan. Deze kabel heb ik gesplitst en er een klein kroonsteentje tussen gezet. Daar heb ik de voedingskabel van de navigatie op aangesloten. Wel oppassen dat je de rode draad op de + aansluit.
Welke de + is kun je checken met een multimeter.
Prima oplossing!  :) Ik had voor nood de navigatie rechtsreeks op de accu aangesloten en onder het frame langs het frame geleid. Dat de navigatie via het contact wordt geschakeld heb ik geen probleem mee. De bruine draad is de + draad.
Ik heb er even een foto bij gezet, het witte stekkertje is van het stadslicht, de andere van de linker richtingaanwijzer.
Komend weekend met de club in het Sauerland kan meteen uitwijzen of de aansluiting goed houdt  ;)

Offline tigger

Re: Navigatiesteun
« Reactie #28 Gepost op: 01 oktober 2015, 22:15 »
Ik ben geen fan van kroonstenen in/op een voertuig. In mijn ervaring schieten die na verloop van tijd los of trillen de draden stuk.

Als er zo'n beugel bestaat voor een transalp 650, hoor ik daar ook graag over

Offline Cas

Re: Navigatiesteun
« Reactie #29 Gepost op: 01 oktober 2015, 22:23 »
Daar heb je helemaal gelijk in, maar als je de draad om de isolatie vouwt en dan vastzet dan gaat het jaren mee is mijn ervaring.
Maar ik moet inderdaad eens een mooie stekker fabriceren :)
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.