Hoi!
Leuk forum, veel info op te vinden, dus ik heb mij geregistreerd.
Mijn naam is Marius, en ik heb sinds enkele weken een Transalp xl600 uit 1998 (PD10)
Vorig jaar eindelijk eens mijn rijbewijs gehaald. Wil graag Europa door met de transalp.
Dit is m:
Zoals je ziet, meteen uit elkaar.
De motor 'hikt' tussen de 4000 en 5000 toeren, of als ik ineens wat meer gas geef in de wat hogere versnellingen.
Veel harder dan 110 a 120 is lastig, dan houdt de motor in.
De bougies zijn vervangen, en de carbs los gehaald om te reinigen, er is geen vuil te bekennen!
Ook met lopende motor met remmenreiniger naar valse lucht bij de spruitstukken gezocht, maar de motor reageert niet op de reiniger.
Starten gaat na weken gewoon met één druk op de knop (zonder choke) en dan loopt ie netjes regelmatig en laag stationair.
Nu dacht ik dat t misschien het luchtfilter zou kunnen zijn. Ik vervang sowieso altijd de olie en filters bij een nieuw voertuig dus misschien dat dat verbetering brengt. Ik verdenk ook het vacuüm brandstofkraantje of het slangetje van het spruitstuk naar het kraantje, maar dat moet maar even wachten tot na de grote beurt.
De membranen van de gasschuiven zagen er ok. uit.
Tot zover.
Waarschijnlijk heb ik nog wat vragen en zal die in de daarvoor bestemde topics stellen. Maar vooral nog het forum afstruinen naar info.
Groeten!