Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw hier

(1/7) > >>

malp:
Hoi!
Leuk forum, veel info op te vinden, dus ik heb mij geregistreerd.
Mijn naam is Marius, en ik heb sinds enkele weken een Transalp xl600 uit 1998 (PD10)
Vorig jaar eindelijk eens mijn rijbewijs gehaald. Wil graag Europa door met de transalp.
Dit is m:



Zoals je ziet, meteen uit elkaar.
De motor 'hikt' tussen de 4000 en 5000 toeren, of als ik ineens wat meer gas geef in de wat hogere versnellingen.
Veel harder dan 110 a 120 is lastig, dan houdt de motor in.
De bougies zijn vervangen, en de carbs los gehaald om te reinigen, er is geen  vuil te bekennen!
Ook met lopende motor met remmenreiniger naar valse lucht bij de spruitstukken gezocht, maar de motor reageert niet op de reiniger.
Starten gaat na weken gewoon met één druk op de knop (zonder choke) en dan loopt ie netjes regelmatig en laag stationair.

Nu dacht ik dat t misschien het luchtfilter zou kunnen zijn. Ik vervang sowieso altijd de olie en filters bij een nieuw voertuig dus misschien dat dat verbetering brengt. Ik verdenk ook het vacuüm brandstofkraantje of het slangetje van het spruitstuk naar het kraantje, maar dat moet maar even wachten tot na de grote beurt.
De membranen van de gasschuiven zagen er ok. uit.
Tot zover.
Waarschijnlijk heb ik nog wat vragen en zal die in de daarvoor bestemde topics stellen. Maar vooral nog het forum afstruinen naar info.
Groeten!



dropken:
mooi blauw is niet lelijk zolang het geen politiepet is,
maar welkom hier en hopelijk zien we je nog een keer op een van onze evenementen
voor vragen over de alp ben je hier op de juiste plek maar dat had je zelf ook al uitgevogeld.

Robin66:
Hoi Malp,

Welkom, hopelijk vind je snel uit waarom de motor inhoudt. Zonder probleem trekt hij bij mij op tot 140/150 daarna merk je dat er het wat meer moeite kost om te versnellen. Nou ja succes,

Enne waar gaat de reis (plannen) heen?? Noordkaap/ Balkan/ Turkije??? of toch naar de UK?

(PS, ik weet niet of het er bij zat maar er zijn ook zadels verkrijgbaar, zit toch echt beter)

Veel plezier,
Robin

Yank:
Neem het slangetje van de vacuumkraan aan de cilinder los en zuig hier met de mond aan als de tong niet blijft plakken is ofwel het slangetje lek of het membraam in de kraan waardoor de motor te weinig benzine krijgt. Succes ermee.

Cas:
Wel uitkijken als je daarna een sigaret aansteekt :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View