De TA 600 is vorig jaar verkocht. Het overmatige olieverbuik en de vermeende km-stand van 110.000 km zaten me niet lekker.
Intussen fanatiek opzoek gegaan naar een ideale reismotor.
Heb een halfjaar op een KTM 640 adventure gereden. Wat een mooie motor. Zat heel degelijk in elkaar. 50 pk op 160 kg. Alleen de electra is ondermaats. Maar de trillingen van de grote 1 cilinder en de zit positie was voor mij niet ideaal op grotere afstanden.
Hierna een Suzuki DR-Z400S gekocht en hiermee door Marokko en Spanje gereden. Een fantastische reismotor. Heel zuinig (gem. 1:24). Licht genoeg voor een amateur van 1.75m en 70 kg en voor de onverharde weggetjes en steile hellingen. Maar te weinig vermogen en windbescherming voor het woon/werk verkeer in Nederland. Deze motor hou ik voor reizen. Maar sinds dit weekend heb ik er een TA 650 bij.
De 600 was gewoon de fijnste motor die ik heb gehad. En nu deed dit weekend zich de kans voor om deze 650 met slechts 15.000 km van de eerste eigenaar over te nemen.
De hoofdsproeiers zaten verstopt na het lange stilstaan. Na dit gemaakt te hebben heb ik meteen een heerlijke testrit gemaakt. Via marktplaats heb ik om de hoek meteen een valbeugel gescoord. Net als voor de DRZ ga ik er zelf begage rekken voor maken zodat mijn Ortlieb motortassen erop kunnen. En er is weer een oliefilter en olie besteld.
Nu mist alleen het dek kapje op de kopse kant van de achterbrug van de ketting spanner. Heeft iemend die misschien nog voor mij liggen?