Auteur Topic: Nieuw hier  (gelezen 14307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Swijgerde

Re: Nieuw hier
« Reactie #30 Gepost op: 29 oktober 2015, 11:11 »
Ik heb gelezen dat het bij andere zelfs meer is, bij mij is het 1L op +/- 3500km. kwestie van een voorraad olie hebben.
Ik controleer alles regelmatig en als je zorgt dat er olie in blijft dan is er volgens mij niets aan de hand.

Offline malp

Re: Nieuw hier
« Reactie #31 Gepost op: 04 april 2017, 15:01 »
De TA 600 is vorig jaar verkocht. Het overmatige olieverbuik en de vermeende km-stand van 110.000 km zaten me niet lekker.
Intussen fanatiek opzoek gegaan naar een ideale reismotor.
Heb een halfjaar op een KTM 640 adventure gereden. Wat een mooie motor. Zat heel degelijk in elkaar.  50 pk op 160 kg. Alleen de electra is ondermaats. Maar de trillingen van de grote 1 cilinder en de zit positie was voor mij niet ideaal op grotere afstanden.
Hierna een Suzuki DR-Z400S gekocht en hiermee door Marokko en Spanje gereden. Een fantastische reismotor. Heel zuinig (gem. 1:24). Licht genoeg voor een amateur van 1.75m en 70 kg en voor de onverharde weggetjes en steile hellingen. Maar te weinig vermogen en windbescherming voor het woon/werk verkeer in Nederland. Deze motor hou ik voor reizen. Maar sinds dit weekend heb ik er een TA 650 bij.



De 600 was gewoon de fijnste motor die ik heb gehad. En nu deed dit weekend zich de kans voor om deze 650 met slechts 15.000 km van de eerste eigenaar over te nemen.
De hoofdsproeiers zaten verstopt na het lange stilstaan. Na dit gemaakt te hebben heb ik meteen een heerlijke testrit gemaakt. Via marktplaats heb ik om de hoek meteen een valbeugel gescoord. Net als voor de DRZ ga ik er zelf begage rekken voor maken zodat mijn Ortlieb motortassen erop kunnen. En er is weer een oliefilter en olie besteld.
Nu mist alleen het dek kapje op de kopse kant van de achterbrug van de ketting spanner. Heeft iemend die misschien nog voor mij liggen?
« Laatst bewerkt op: 04 april 2017, 15:04 door malp »

Offline Oldtimer

Re: Nieuw hier
« Reactie #32 Gepost op: 04 april 2017, 15:47 »
Citaat
achterbrug van de ketting spanner. Heeft iemend die misschien nog voor mij liggen?

als hij hetzelfde is als van een 600 dan heb ik er 12. 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline malp

Re: Nieuw hier
« Reactie #33 Gepost op: 04 april 2017, 17:09 »
Hoi Oldtimer, Dat zou mooi zijn! Ik stuur je een bericht.
Kan iemand bevestigen of de ketting spanner van de 600 inderdaad hetzelfde is?