Techniek > Honda Transalp

handkappen monteren, rechts past niet?

(1/2) > >>

Chris-alp:
Hallo, een tijdje terug een setje handkappen kunnen kopen en die wilde ik vabnavond even monteren. Het zijn originele honda kappen en toen ik ze er voor hield leken ze perfect te gaan passen.

Echter toen ik de boutjes in de handle los had bleek dat rechts de kap te krap is. Onder op de handle zit een bult waar de kap niet overheen wil. Ik snap het niet, wat heb ik verkeerd gedaan. Zijn er voor de 600 verschillen in de rem handle?

The Headless Horseman:
Zou best kunnen dat er verschillen in de remhendel's en dus ook de handkappen zitten in de verschillende bouwjaren ja  :-\
Denk bijv aan enkel- of dubbele schijfrem.

Is het niet op te lossen door een gaatje te boren in de handkap ter hoogte van de bult?

Chris-alp:
Ik heb een enkele schijf, de mijne is uit 94. Volgens mij is 94 wel een nieuwe modelserue van de 600 gestart, misschien zijn mijn kappen voor de oudere serie...?

Ik kan een gaatje boren, maar dat is ook meteen de bevestiging dus dan zit ie niet echt lekker meer vast...

robgoesdakar:
Fotootje misschien ?
Links en rechts verwisselt ?? (Maar dat is geloof ik bijna onmogelijk... links moet met je choke aansluiting verbonden worden)
Hendel rechts in een wat schuinere stand staan ?

Chris-alp:
Hierbij een fototje... De kappen zitten zeker aan de juiste kant, maar rechts past het gewoon voor geen meter. Het metaal van de handel is gewoon net zo breed als de kap die er omheen moet... Snap er niks van... :o

Zie foto...





Iemand enig idee? Zijn er verschillende versies van deze handels?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View