Techniek > Honda Transalp

Lekstroom XL650V?

(1/5) > >>

voorstad:
Ondanks een nieuwe accu en goede laadstroom, is de accu vrij snel leeg. Met de multimeter meet ik een lekstroom van 1mA op de "clock", rijkelijk veel. Wanneer ik de   zekering hiervan verwijder, is de lekstroom weg. Ideeën??

Oldtimer:
laat die zekering er eens tussenuit en controleer na paar dagen

voorstad:
Net even het klokje geïsoleerd gemeten, maar klokje verbruikt dus 1mA??  :o

Oldtimer:
1 mA   pffff

Dat is veel te weinig om een accu snel te laten leeglopen.
Geef eens wat meer info.
Volle accu, je zet de motor weg, wanneer is hij dan leeg ??

Je kunt ook de accu losgooien als je hem stalt. Geeft ook indicatie.
Plaats de meter eens tussen de + van de accu en de klem, maar dan wel in Ampère bereik.
Wat is dan de "lekstroom "  ( Uiteraard met losse klem op + ) en contact uit.

Het kan natuurlijk zo maar zijn dat je accu onvoldoende bijlaad en daardoor erg snel leg is.
Goede  laadstroom zeg je,
Geef eens meetwaarden .

voorstad:
Ok:

Lege accu
Volle nieuwe accu na maand niet gebruik leeg (dwz. geen sjoege bij starten, dashboard lampjes branden nog wel)

Lekstrooom
- Tussen minpool accu meet ik een lekstroom van 0,98 mA: 0,0 mA zonder zekering dashboard klok.
- Tussen pluspool accu meet ik een lekstroom van 0,98mA. 0.0 mA zonder zekering dashboard klok. Had ook niet anders verwacht. Wat door min stroomt zou ook door de plus moeten stromen...  ::)

Laadspanning
Metingen accu:
uit: 12,45V
contact aan, dimlicht aan: 11,80V
bij 1500 tpm: 14,20V
bij 5000 tpm: 14,30V

WPH
WPH Haynes geeft aan dat normale laadspanning tussen 14,0V en 15,0V ligt bij 5000 tpm voor XL650V en dat een lekstroom van 0,1mA (max) normaal is. Klokje trekt dus 0,88mA teveel?

Iemand met een XL650V die zou willen controleren wat het dashboard klokje trekt?

Ik heb nu de zekering van het dashboard klokje eruit en we gaan het even aanzien.

Edit 9:51 Laadstroom verandert in laadspanning bij kopje WPH

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View