Auteur Topic: Mergellandroute  (gelezen 5726 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Mergellandroute
« Gepost op: 27 mei 2015, 12:47 »
De volledige Mergellandroute voor de motor zoals ik die op 1e Pinksterdag heb gereden, gefilmd met de Gopro 3+ Black Edition.
Een mooie route in een schitterend landschap en door schilderachtige dorpjes. Je waant jezelf in de Bourgogne.

Deel 1
https://www.youtube.com/watch?v=PnReWbUJH8A
Deel 2
https://www.youtube.com/watch?v=YRtf-n030Dw
Deel 3
https://www.youtube.com/watch?v=rjJy29aLbiA
Deel 4
https://www.youtube.com/watch?v=JNYNt1agyYM
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline de sjeng

Re: Mergellandroute
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2015, 13:14 »
Idd mooie route. Ik probeer hem elk jaar wel een keer te rijden. Tip rijd hem alleen niet in het weekend of met feestdagen. Heuvelland word dan overspoeld met wandelaars/fietsers/klassieke auto liefhebbers. Met alle controles van dien.

Offline Cas

Re: Mergellandroute
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2015, 13:25 »
Da's een hele goeie tip maar je vergeet de wielrenners. Duizenden, ze kwamen langs mijn oren naar buiten ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Robertehv

Re: Mergellandroute
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2015, 13:47 »
Dan heb je ze goed geraakt als ze via je oren naar buiten kwamen. Ik vang ze meestal al op mijn valbeugels op.
KTM 990 Adventure
Aprilia Caponord  2007 (verkocht)
Honda CB 750 Bol 'd Or 1980
Honda CB 900 F2 Bol d'Or 1982 (in verkoop)
Alpje 1993 met blafpijp (verkocht)
Mijn oude Alpje uit 1998 is terug en gaat nooit meer weg! Ik heb gelogen, toch verkocht 2-5-2015.

Offline Jeroen

Re: Mergellandroute
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2015, 21:13 »
Goed, nu is het klaar met wielrenner bashen, svp weer ontopic.

Dat andere kan hier: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=12630.0
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 21:17 door Jeroen »
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Cas

Re: Mergellandroute
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2015, 13:23 »
Ik heb tijdens mijn Mergellandroute een flink stuk gemist, zoals ik al dacht.
In Ulestraten had ik vanaf de St. Catharinastraat rechtsaf de Nieuwe Vliekerweg in moeten rijden (foto).
Het vreemde is nu dat mijn Tomtom Rider 3 mij rechtdoor liet gaan richting Meerssen terwijl ik richting Geulle, Bunde moest gaan.
Als ik de route op de Tomtom terugkijk klopt deze wel.
Nu heb ik, volgens instructies bij de route, de Tomtom ingesteld op de korte route.
Als ik een route in de Tomtom zet en ik ga de route starten vraagt ie altijd of ik de snelste route, de kortste route en een kronkelende route wil rijden. Geen van allen dus, ik wil de route rijden zoals ik hem heb gemaakt maar dat schijnt niet mogelijk te zijn.
Misschien toch een Garmin moeten kopen?
Zondag de route nog een keer rijden maar dan kronkelende route en ik neem een lijst mee van opeenvolgende plaatsen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Mergellandroute
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2015, 13:49 »
De route zoals jij me stuurde is  van internet afgehaald.
Dacht dat je de track ( gereden routepunten ) voor me had.
Ik heb hem gereden, maar vooraf gecontroleerd.

Uiteraard met veranderd start en eindpunt.

Als je wilt zet ik hem even om.

Grt

Oldie
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Mergellandroute
« Reactie #7 Gepost op: 28 mei 2015, 13:59 »
Als ik de route open in mapsource klopt hij precies, als ik hem open in mijn Tomtom dan klopt hij ook precies.
Toch volgt hij niet precies de route.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Mergellandroute
« Reactie #8 Gepost op: 28 mei 2015, 14:28 »
vraag me af waarom je TT vraagt om het type route
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Mergellandroute
« Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2015, 15:26 »
Het is erg prettig als je van A naar B moet dat je een type route kunt kiezen en daar is de Tomtom dan ook erg geschikt voor. Hij vraagt er ook altijd om.
Maar om een vaste te route rijden, daarvoor kun je volgens mij beter een Garmin hebben.
Ik ga zelf de route opnieuw schrijven op basis van waypoints, hopelijk gaat hij die wel volgen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Mergellandroute
« Reactie #10 Gepost op: 28 mei 2015, 15:41 »
je kunt ook de hermanizer gebruiken.

ff zoeken hier op het forum.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Mergellandroute
« Reactie #11 Gepost op: 04 juni 2015, 16:33 »
Vandaag een brief gekregen van het CJIB. 5 km! te hard gereden in de Stationsstraat te Beek, 40 euro.
Ik ben een snelheidsmaniak ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.