Auteur Topic: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden  (gelezen 3370 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Piet Berden

Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Gepost op: 31 mei 2015, 22:14 »
Hoi,
graag wil ik me even voorstellen: mijn naam is Piet Berden, ik woon in Horst (Limburg) en ben 62 jaar.

Ik rij motor vanaf mijn 49ste: BMW R80GS en een gemiddelde van 10.000 km per jaar, puur recreatief, zowel onroad als een beetje offroad.

Een paar maanden geleden werd het idee geopperd op om samen met 2 broers en 1 gezamenlijke vriend een tocht van 6-7 weken te gaan maken in Zuidelijk Afrika. Gewoon omdat het kan, Zuid-Afrika, Botswana, Zimbabwe en Namibië. Het plan is simpel, we verschepen 4 motoren naar Afrika, vliegen zelf in november naar Johannesburg, halen de motoren op, rijden onze routes en tracks, gaan medio december terug naar Johannesburg, verschepen de motoren weer en wij vliegen dan weer naar huis. De motoren zijn dan onderweg van begin september tot eind februari.
Al met al blijkt dit goedkoper dan motoren huren of daar bv lokaal kopen.

Maar omdat ik zo ongeveer het hele jaar doorrij en omdat de BMW wel een erg zwaar is voor dit werk, ben ik op zoek gegaan naar een andere motor om te verschepen. En in Nederland kan ik dan gewoon door blijven rijden.

Zoeken, zoeken en nog eens zoeken kwam ik toch steeds vaker terecht bij de Transalp als een goed en betaalbaar alternatief. Dus dat werd 'm: bouwjaar 1994.

Nu nog zaak om de motor echt klaar te maken voor de trip. Technisch is ie in orde, wat vervangen moest worden, is vervangen. De motor rijtechnisch onder controle krijgen doe ik zoveel mogelijk te rijden. Andere do en don'ts lees ik op internet en gelukkig hebben mijn broers enige rijervaring in Verwegistan en omgeving
En dat moet samenvoldoende zijn om het grote avontuur strakste laten beginnen.

Toch heb ik nog 2 zaken niet op orde en blijkbaar zijn deze moeilijker te vinden/krijgen dan ik dacht:
valbeugels en een keienvanger.

Mogelijk kan iemand me van het juiste advies voorzien, waar ik deze kan kopen of laten maken voor mijn Transalp 1994

groet Piet

Offline V-Twin

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #1 Gepost op: 31 mei 2015, 22:21 »
Hallo Piet, welkom op dit forum.
PimW op dit forum maakt keienvangers van alu voor de Transalper. FF de zoekfunctie gebruiken en je stuurt hem ff een PM en dan zal hij wel reageren. SW-motech maakt die dingen ook maar die zijn vreselijk lomp en duur.
Voor valbeugels zou je ff contact op kunnen nemen met Waffie op dit forum die kan die dingen zo voor je regelen.

Succes met de verdere voorbereidingen.

Offline The Headless Horseman

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #2 Gepost op: 31 mei 2015, 22:46 »
Welkom hier Piet  :). Broer van Toine?

Mooie plannen heb je  8) Al vast veel plezier gewenst!

Vwb skidplate en valbeugels met V-Twin hierboven ^^ eens  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sandor

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #3 Gepost op: 31 mei 2015, 22:55 »
Piet,

Ik ben jaloers!!
Ik ga met mijn vriendin en vrienden uit Venlo, naar Botswana met vrienden uit Z Afrika.
We doen het dit keer 4x4.
Ps 20 jr in Horst gewoond😊
Xl600 PD10 '98

Offline dropken

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #4 Gepost op: 01 juni 2015, 10:04 »
Welkom hier en we staan je graag bij met je voorbereidingen daar in het land van America en melderslo.
Pas maar op zo dadelijk doe je de BMW nog aan de kant. Alp rijden werkt verslavend.

Offline Piet Berden

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #5 Gepost op: 01 juni 2015, 21:34 »
dank, dank voor jullie reactie's.
Ik ben idd een broer van ozze Toine en die rijdt strak ook mee in Afrika, samen met ozze Loek en Henk van Wullemkes. Wordt in elk geval voor mij een hele ervaring want het is al weer lang geleden dat ik zover van huis was. Maar 't gaat zoals altijd gewoon goed komen.
Voor de keienvanger en de valbeugels zal ik je advies opvolgen (dank V-Twin) en de mannen maar eens een mailtje sturen eerdaags of straks.
Enne dropken: mijn BMdoubleU verkoop ik nog niet zo snel, het is mijn eerste motor en daar ben je net als je eerste vriendin zuinig op, ook in Hôrs en omgeving.
Tenslotte Sandor, hoezo jaloers, je schrijft "we doen het dit keer 4x4" en hoe deed je het voor die tijd, want blijkbaar is dit niet de eerste keer maar gewoon dit keer. ik ben al blij dat ik deze ene keer mag  ;)

Offline Sandor

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #6 Gepost op: 01 juni 2015, 22:05 »
Piet,
Dit wordt de eerste keer met een 4x4 en ik hoop nog vele keren naar Afrika te gaan en als het kan op de motor.
Vorig jaar de eerste keer naar Afrika met een simpele huur autootje.
Wat een mooi land.
Vandaar mijn jaloezie. Al die landen op de motor!!
Xl600 PD10 '98

Offline dropken

Re: Even voorstellen . . . . . . . Piet Berden
« Reactie #7 Gepost op: 02 juni 2015, 12:05 »
Piet mijne eersten motor was een maico en daar ben ik al vaak mee bij jouw in de buurt geweest, camping in melderslo en de pastoor jeukenstraat in America, dus ik begrijp dat gevoel met ene eersten motor wel want ik had de mijne toch verkocht maar na 10 jaar toch weer terug gekocht, maar gebruiken doe ik hem eigenlijk niet, rijd altijd op de alp de zwaardere Honda die er staat vangt ook alleen maar stof, heb nu zelfs 2 alpjes in de garage staan voor als de ene niet doet, maar dat komt zelden voor.