Techniek > Honda Transalp

Tips bij aankop 700 ABS

(1/1)

davey400:
Hallo iedereen hier.
Zoals jullie zien mijn eerste topic op dit forum.
Het account heb ik aangemaakt omdat ik me aan het oriënteren ben om mijn eerste TransAlp aan te schaffen.
Inmiddels al flink rondgeneusd. Zodra ik daadwerkelijk een TransAlp heb zal ik me hier ook netjes voorstellen.

Vanavond ga ik naar een mooie 700 kijken.
Tot nu toe eigenlijk op een enkel uitstapje na altijd VFR's gereden.
Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een TransAlp?

Alvast bedankt!

Groet,

Dave

jeroenmeertens:
Hallo Dave,

Ik heb zelf geen ervaring met de 700 transalp maar motoravonturist heeft mij goed geholpen bij het kopen van mijn transalp. Dit is de lijst van aandachtspunten die zij geven voor de xl700.

– Het hitteschild van de uitlaat werkt zichzelf los, iets wat met iets kortere boutjes en loctite te verhelpen is.

– Veel exemplaren hebben last van irritant gerammel en geratel vanuit de cockpit, meestal veroorzaakt door kuipdelen die tegen elkaar aan staan te klapperen. Het euvel kan doorgaans worden verholpen met viltjes en dubbelzijdig tape.

– Terug van weggeweest: de spaken roesten als een malle als je ze niet continu schoonmaakt en verzorgt.

– Ook dit model is absurd genoeg nog altijd erg gevoelig voor shimmy, met name bij lage snelheden. Het heeft blijkbaar vooral met de bandenkeuze te maken, maar ik vind dat op zo’n nieuwe motor eigenlijk niet acceptabel.

– Er zijn een aantal gevallen bekend waarbij de radiateur spontaan lek raakte bij het onderste ophangpunt, Honda heeft deze steeds onder garantie vervangen. Ook zijn er mensen die problemen hebben met de thermosstaat, waardoor de fan steeds aan en uit gaat.

en de site voor meer info: http://www.motoravonturist.nl/how-to/peter/how-to-transalp/

Hoop dat je er iets aan hebt!

Groet Jeroen

davey400:
Dankjewel Jeroen voor je reactie.
Was inderdaad nuttige info.

Alle volgende reacties zijn te laat; inmiddels is de deal gesloten.  ;D
Vanaf morgen ben ik een Trotse TA bezitter! 

jeroenmeertens:
Graag gedaan en gefeliciteerd met de aankoop  ;D foto's zullen we wel zien verschijnen neem ik aan  ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie
Mobile View