Auteur Topic: ECU te warm  (gelezen 2242 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pieterdorus

ECU te warm
« Gepost op: 13 juni 2015, 07:46 »
Ik ben sinds een halfjaar de trote eigenaar van een Honda Transalp XL600V uit 1992.
Veel ritjes in nederland gereden zonder problemen.

Toen ik voor een toertocht naar Luxemburg ging, begonnen de problemen met de ECU waarschijnlijk door de hoge temperaturen (35 graden) en
de bergen.

De eerste 3 uur door de bergen ging goed maar darna werd de ECU te warm wat leidde tot een storterende motor en een terugvallende toerenteller.

Nou vraag ik mij af of ik een hite schild moet plaatsen bij de ECUś of moet ik deze vervangen?

Alvast bedankt!

Offline Waffie

Re: ECU te warm
« Reactie #1 Gepost op: 13 juni 2015, 08:48 »
SCHILD GAAT HET NIET WORDEN.. VERVANGEN BIEDT JE WEL DE OPLOSSING
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline len_tour

Re: ECU te warm
« Reactie #2 Gepost op: 13 juni 2015, 11:08 »
Het is een bekend probleem en idd vervangen. Om in 1 keer een deel van de volgende vragen te beantwoorden. Origineel Honda CDI's zijn schofterig duur. Het beste alternatief is: http://www.motorbike-shop.de/index.php?k=355&lang=eng neem dan de digitale en niet analoog.

Kijk even of de stekkers naar boven (niegoe) of naar achteren (goe) wijzen.

Verder/meer info http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=8136.msg92392#msg92392

Succes
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2015, 11:13 door len_tour »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline Oldtimer

Re: ECU te warm
« Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2015, 11:16 »
Citaat
werd de ECU te warm wat leidde tot een storterende motor

Wat is TE warm.
En hoe stel je dat vast ??

Ik denk veel meer dat de CDI gewoon een los contactje heeft wat veroorzaakt is door de verkeerde montage ervan.
Als je op dit onderwerp zoekt op dit forum kom je vanzelf tegen wat de oorzaak en de oplossing is.
En zoals Ad al aangeeft, lost een extra koeling het probleem niet op.
Een andere CDI wel.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline GK

Re: ECU te warm
« Reactie #4 Gepost op: 13 juni 2015, 15:30 »
Inderdaad, anders monteren en de kapotte vervangen. prijzig maar dan kun je daarna onbezorgd rijden.