Techniek > Honda Transalp

Op de middenbok

(1/5) > >>

d.francis:
Beste lezers, ik heb een TA uit ' 95 met middenbok maar heb de grootste problemen hem erop te krijgen.
Ik krijg op de fiets zelf geen grip en vindt het punt waar je de laars zet ook erg krap.
Ben erg bang dat hij omvalt wanneer ik de grip verlies.
Graag tips.

Oldtimer:
Probeer de motor eens naar achteren te trekken en niet op te tillen.
Als het goed is zit er een handvat op het frame onder je zadel waar je hem mee naar achteren trekt.
Zit die er niet op, dan wordt het idd lastiger
Je hoeft de bok alleen maar tegen te houden met je voet, verder niet.
Het is een bekend probleem, maar meestal ligt het aan de manier van opbokken.

Niet tillen dus maar slepen.

PimW:
Dat is een vrij nauwkeurig omschrijving van het fenomeen ;D

Ik heb er zelf nooit echt problemen mee gehad, het is ff een truukje en niet heel gemakkelijk.
Pakte het stuur vast en de handgreep aan het frame (rechts van de passagierssteun). Dan eerst een beetje kracht zetten tot je voel dat beide pootjes op de grond staan om vervolgens met gepast geweld de motor over zijn dode punt te trekken.

Heb wel gehoord dat aftermarket modelen soms niet werken?

d.francis:
Gelukt, gelukt gelukt.
Direct naar buiten om te proberen, zo dom zal ik toch niet zijn.
Maar toch, wel een handgreep, beetje laag, dacht dat hij bij de voetsteun hoorde.
En toen met enig geweld, en ja hoor daar ging hij.
Heren, heel hartelijk bedankt!!

TransAlpGhost:
En nu kun je met linker hand aan het stuur en rechter hand aan de beugel van de bijrijder eerst met de voet tot het ballans punt komen, dat je voelt dat bijde pootjes op de grond staan, en dan met je rechter voet op de bok gaan staan en je voet en je rechter hand uit elkaar bewegen met je gewicht op de bok.... en soms wat hulp zoeken van een licht opwaartse helling ;). Naja ik vind dat hand vat zo onmogelijk laag zitten dat ik het zo doe

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View