Auteur Topic: Grubeaters eerste motor: TA600 uit 1995, aanpassingen en onderhoud.  (gelezen 10795 keer)

Offline Brombeer

De laatste kilometer rondjes rijden in een woonwijk. ;D

Toen ik door de 200.000 ging -ik zag hem al een poos trots aankomen- zat ik op het Moment-Suprème te slapen en was ik alweer een kilometer of 10 verder. Ik vond het zo'n fucking afgang van mezelf  ???

Want ik ben ook zo'n sentimentele dwaaz. Ik stopte indertijd de eerste keer precies bij 50.000,0, ergens in Thailand. Heb ik echt een momentje met hem genomen langs de kant van de weg en een aai over de tank gegeven. En zo ook toen ik door de eerste ton heen ging, en de 150.000 daarna.

Ik vermoed dat de 250.000 ergens komend jaar zal vallen :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Grubeater

@Brom: de 77777.7 heb ik gemist (aankoop bij 734XX), maar van de 88888.8 heb ik wel een foto.

Net nog even gekeken naar mijn Alp, op 1 cilinder lopen is niet handig.
Cdi's verwisseld, geen effect.
Zijbougie van de voorste cilinder kwam makkelijk los. (!) Toen motor gestart met bougie los, doen we ook nooit meer. :-X
Zag wel een kleine vonk bij de bougie voordat ik de noodstop indrukte.
Toen de bougie terug geplaatst en gestart, voorste uitlaatbocht werd WEL warm.  ;D

Dus ik denk dat de bougie misschien net wel/net niet goed vast zat en er geen compressie was.
Maar meer aannemelijk is dat er toch een kleine blokkade in de benzinetoevoer was. Ik moest de laatste kilometer mijn best doen om de pomp te bereiken. Toen snel volgetankt (14L, te weinig bochten naar links gehad) en waarschijnlijk bezinksel van de bodem gespoten. Dat is van Wyler naar Nijmegen de carburateur gaan blokkeren. Bij de laatste startbeurt stond de benzinekraan dicht, misschien dat het geholpen heeft.

Of de (onbekende) stekker die niet helemaal goed zit maakte wel weer contact.🤔 :o
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".