Auteur Topic: XL600V  (gelezen 611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online dNyNLD

XL600V
« Gepost op: 14 augustus 2018, 22:16 »
Hallo! Danny hier.

Rij nu een 3 jaar motor en ondertussen is de Transalp m'n derde motor. Heb een Kawa VN750 gehad, maar heb deze weggedaan met schade aan motorblok. Heb een Honda CM400 omgebouwd tot een niet al te comfortabele tracker, leuk voor in de buurt. Nu een Transalp PD06E via familie tegen het lijf gelopen en deze aangeschaft voor de langere ritten en eens een reisje te doen.

Het forum maar eens gaan bekijken om kennis, tips en adviezen in te winnen om de reizen goed te laten verlopen.

Groeten
PD06E 1991
CM400 1985

Offline The Headless Horseman

Re: XL600V
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2018, 23:06 »
Welkom hier Danny  :)

Ben eigenlijk bést benieuwd naar de verbouwde CM400! Heb je een foto misschien?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Online dNyNLD

Re: XL600V
« Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2018, 00:08 »
Is natuurlijk eigenlijk een beetje off topic, maar voor de geďnteresseerde;
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2018, 00:15 door dNyNLD »
PD06E 1991
CM400 1985

Offline luwe

Re: XL600V
« Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2018, 00:50 »
welkom :)  uit Twente

Offline Sandra

Re: XL600V
« Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2018, 12:09 »
Leuke ombouw! In de meeste gevallen vind ik omgebouwde motoren er "gekunsteld" en er eigenlijk nooit zo geslaagd uitzien.
Deze  is erg leuk geworden!
[img]http://img684.imageshack.us

Offline The Headless Horseman

Re: XL600V
« Reactie #5 Gepost op: 15 augustus 2018, 18:36 »
Mee eens! Déze ziet er idd errug leuk uit Danny  8) Bedankt voor het plaatsen van de foto’s  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sopa

Re: XL600V
« Reactie #6 Gepost op: 15 augustus 2018, 21:07 »
Die zou ik zo willen hebben. 400cc lijkt me heerlijk in en om de stad

Online dNyNLD

Re: XL600V
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2018, 22:32 »
Bedankt allemaal voor het lof. De CM is goed te doen voor binnendoor. Maximaal ritjes van 120-150km per dag met een maximale snelheid van 90-100km/h. Hoe langer en sneller hoe minder prettig haha. Daarom de TA600 erbij. Wil toch wat ritjes gaan maken, hehe.
PD06E 1991
CM400 1985

Offline dropken

Re: XL600V
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2018, 05:04 »
Het ging hier toch om jouw alp heb je daar ook een foto van en wat meer info over je plannen ermee. Staat van onderhoud, aanpassingen en andere zaken aangaande de alp.

Online dNyNLD

Re: XL600V
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2018, 09:58 »
Het volgende is aan de alp gedaan:
Banden voor en achter vervangen. Olie+filter vervangen. Luchtfilter vervangen. Bougies vervangen. Koppelingskabel vervangen. Balhoofdlagers vervangen. Verlaagd zadel gemonteerd.

Wat ik er in de directe toekomst nog voor wil doen:
Hoge kruipruit. Zijkoffersteun. USB lader/navigatie. Een brede plaat monteren op zijstandaard.

Nu lekker rijden.

PD06E 1991
CM400 1985

Online dNyNLD

Re: XL600V
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2018, 07:42 »
Hallo!

Wat een heerlijke motor is het toch, gisteren even heen en weer naar Zuid-Limburg. Zonder werkelijke moeite 320km afgelegd. Ga toch even kijken voor een hoger schermpje en een tanktas. Nog aanbevelingen en/of threads?

Groeten!
PD06E 1991
CM400 1985

Offline Sopa

Re: XL600V
« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2018, 08:12 »
Hoger ruitje kun je proberen. Of een opzet ruitje. Het is persoonlijk, want veel mensen gaan uiteindelijk terug naar de originele. Liever wind recht op je smoelwerk, dan bulderende turbulentie. Succes

Offline alain

Re: XL600V
« Reactie #12 Gepost op: 17 september 2018, 09:59 »
Hoge ruit van Givi. Staat er al 70000km op. Voor mij perfect. Ik kijk er net boven en zit comfortabel uit de wind.

Misschien dat het bij hoge snelheden problemen oplevert maar ik rij nogal gezapig.
PD06(1994) - PD06(1993)