Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

webdagboek; Jaspers transalp.

(1/28) > >>

jaspersFZR:
Zooo Hallo allemaal!

Van andere fora's ben ik gewend dat mensen vaak een soort webdagboek maken, ik vind dat altijd wel handig, als ik dan wat vragen heb hoef ik niet steeds een nieuw topic aan te maken. Dit zal mijn webdagboekje zijn (tenzij dit beter op een andere plek hoort)

Mijn transalp zoals ik hem kocht


zoals die nu is:




Inmiddels tijdelijk mijn navigatie, met de zuignap op het raampje weten te fiksen, hier moet wel een echte mooie bracket voor komen en een mooie 12v aansluiting maken.

Dat is mijn eerste vraag. ik ken wel die carpoint 12v stopcontacten. die dingen zijn zo'n but kwaliteit, die wil ik niet, het moet wel lekker waterdicht kunnen met een dopje. Heeft iemand een goed advies voor een mooi 12v inbouw socket?

Nu mijn tweede vraag... ik ken inmiddels al heel wat topics over km teller problemen. Toch heb ik nog niet de gouden tip! Ik dacht dat mijn teflon tandwieltje wel stuk zou zijn, dus van iemand hier maar vast een nieuwe gescoord... Wat blijkt nu na demontage (jeetje dat had ik eerder moeten doen, wat sleuteld de transalp lekker makkelijk en snel!) Mijn teflon tandwieltje is van staal (of alu) en ziet er super netjes uit!


Het probleem zit hem denk ik in de andere worm, als ik met de hand aan het tandwiel draai, merk ik dat de haakse worm niet meedraait, alles goed schoongemaakt, en dan denk ik ook te zien dat idd die haakse worm een beetje uitgevreten is.



Wat ik ook zie is dat dat metalen wieltje (de opnemer) wel veel speling heeft over het de as. dat helpt natuurlijk ook niet mee!

Wat te doen? eens proberen met nieuwe kunststof wieltje? Of beter gewoon een 'nieuwe' tachometer kopen (huisje met hele overbrenging erin?)

Had trouwens ook nog last van een uitgeleuterde schroef... grrr....

maar met een torxbitje zo gefikst!!!

downunder:
ah, het spul is aangekomen :)

nooit geweten dat er ook nog iets anders was dan een kunststof tandwieltje. Als de worm is versleten, lijkt me het meest aannemelijk dat die is beschadigd door je stalen tandwiel, doordat bijv de kabel stroef draait ofzo. Heb je dat al getest?
Als de worm daadwerkelijk beschadigd is, zou ik er in geen geval een nieuw tandwiel in zetten, of dat nou kunststof is of staal. Beter het huisje vervangen.

TransAlpGhost:
12 volt spul kun je vaak bij een watersport zaak vinden met klepjes ed...

jaspersFZR:
Hee dat is een goeie tip, een watersportzaak! Ga ik eens kijken!

Downunder, ik denk dat ik jou even een pb stuur voor het huisje als je die nog hebt, ik denk idd dat het ene wieltje het ander aan gort heeft gedraaid!

Dus beter even een verse worm en dan monteren met nieuw kunststof wieltje! kabel moet ik nog checken of die soepel draait, iemand daar een tip voor? het sleufje van de kabel zit nogal diep in het rubber weg.

downunder:
dat kabeltje kun je volgens mij met de hand draaien, of aan de bovenkant uittrekken met een tangetje anders. Even smeren kan nooit kwaad (teflon ofzo?)
controleer bij het terug monteren ook of hij een mooie lijn maakt zonder knikken van voorwiel naar de tellerset.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View