Auteur Topic: webdagboek; Jaspers transalp.  (gelezen 50415 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #30 Gepost op: 07 september 2015, 10:04 »
Ik heb paar weken geleden die van heavy duties uit Roemenië  besteld  ;D heb de alp nog niet op een zij gelegd maar voelde verdraaid stevig aan en dat voor maar 88 euro ;)
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #31 Gepost op: 07 september 2015, 14:28 »
Dat dacht ik al, ik ga mijn ogen openhouden voor een beter setje. Voor dit seizoen is mijn motorbudget wel een beetje op helaas (de transalp zelf sloeg een redelijke deuk in mijn budget)

De motor heeft inderdaad wel eens op zijn zij gelegen, dat heb ik al aan meerdere dingen gezien (kuipdeel rechtsachter is op alle ophangpunten stuk, voorkuip lijkt wat scheef te zijn, gebogen valbeugel idd) Ach dat houd ook de hobby erin denk ik dan maar!!!

Vorige week toch een heavy duties kofferrek besteld, dus die is in aantocht. En waarschijnlijk vandeweek een setje velgen ophalen (gister ging ik mijn band oppompen, en werd weer best droevig van de staat van de velgen...).

Die valbeugels komen na de winter wel een keertje!  (tenzij er toevallig een keer een mooi aanbiedinkje langskomt!)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Brombeer

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #32 Gepost op: 07 september 2015, 17:58 »
[ga je motor es wasse jonguh  :D ]


Dat zijn die dingen van MDI, worden ook niet meer gemaakt. Is van dunwandig opgepoetst RVS.

Zijn wel sterk hoor. Zeker als je ze terug moet buigen [not possible].


Die dingen van African Queens zijn echt bruut sterk. Daar heb ik een AT zo vaak mee zien vallen, dat gaf geen krimp!


..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #33 Gepost op: 07 september 2015, 19:00 »
Met Brom hierboven ^^

Deze valbeugels zijn zéker wel sterk, maar goed, als je maar je genoeg best doet is álles krom te krijgen hč  ;)
Ik heb ook wel eens een setje krom gevallen en die waren idd niet meer terug te buigen  :-\. Een heel verschil met bijv de PBS kwaliteit van H&B, die plooi je zó weer recht  ;D

Ik heb deze valbeugels op onze beide Alpen zitten en ben er erg tevreden mee. Ze staan goed  8) lekker grof uiterlijk, fijn RVS dus nooit last van roest, licht van gewicht en oh ja, had ik al gezegd dat ze erg mooi zijn?  ;D

Jammer dat ze nieuw niet meer te krijgen zijn  :(

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #34 Gepost op: 07 september 2015, 23:06 »
Eensch met Headless.. ^^


Ik heb ze ook op mijn AT  :)




[mijn motor is nie meer te wasse  :D]
« Laatst bewerkt op: 07 september 2015, 23:12 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp. door de blubber
« Reactie #35 Gepost op: 11 september 2015, 07:58 »
Inmiddels mijn kofferrekje binnen van Heavy duties. Lekker stevig spul. Ik vind hem wel heel breed geworden, maar ja dat krijg je als het symmetrisch moet zijn.









Was nog effe puzzelen, er zat een setje boutjes moertjes bij, maar dat leek wel een willekeurige grabbel uit de "boutjes/moertjesbak" Een aantal heb ik kunnen gebruiken, andere waren te kort of gewoon niet praktisch. M6 ringetjes en boutjes, terwijl er alleen M8 gaten in zitten.

Maar ach, met wat scharrelen door de garage had ik de boel zo in elkaar zitten!

Zijtassen die had ik al, toevallig passen die heel mooi, de tassen zijn eigenlijk dezelfde maat als het vierkant van het rek, dus gaat prima! (Moet ze nog wel even fatsoenlijk vastzetten)


Zal wel effe wennen worden, met deze tassen achterop de FZR was ik 70cm breed, nu 100cm. Maar ik vind het er wel cool uitzien!!!

Heb meteen ook al de volgende upgrade bedacht, aan de linkerkant zit tussen rek en kap een hoop loze ruimte, daar kan ik denk ik een mooi kistje maken waar ik wat gereedschap/compressortje etc... in kan stoppen.

Inmiddels ook een veel beter setje velgen gescoord!

Moet nog wel even poetsen, en misschien ga ik ze ook wel even echt netjes maken, nog even over nadenken!
« Laatst bewerkt op: 11 september 2015, 08:05 door jaspersFZR »
de transalp wordt steeds mooier

Offline PimW

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #36 Gepost op: 11 september 2015, 10:57 »
100cm wen je wel aan hoor, mijn koffercombo is ook ~ een meter breed maar na een paar dagen merk je er niets meer van ;D

Mijn setje is juist wél a-symmetrisch.

Maar ze zien er goed uit hoor  8)

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #37 Gepost op: 17 september 2015, 08:20 »
Zoo de upgradejes blijven komen, alles om het leven op de motor iets plezieriger te maken! Ik mistte dat op mijn vorige motor ook al, een klokje!

3,95 ofzo bij deal extreme, mooi klokje!

Mijn navigatie heeft inmiddels ook een vast plekje gevonden, ik vind hem wel een beetje teveel uit mijn blikveld zitten, maar voor nu was dit het makkelijkst!


Een vriend vond dit mooie RVS bakje in zijn schuur, die mag ik wel van hem hebben, dat wordt een mooi bakje voor wat gereedschap enzo om aan de binnenzijde van mijn linkerkofferbeugel te hangen.



En nog effe een waterdichte roltas gescoord, ook wel prima! Nu nog wat netter vast snoeren


Zo en nu inpakken en wegwezen voor de vakantie! (en hopen op iets beter weer als dit nu)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #38 Gepost op: 17 september 2015, 09:44 »
Fijne vakantie
 8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #39 Gepost op: 17 september 2015, 14:03 »
Veel plezier en vergeet niet je gereedschap in een waterdicht zakje te doen en in een doek te wikkelen die alle vrije ruimte opvult :)

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #40 Gepost op: 17 september 2015, 17:01 »
Rare ring trouwens om je contactslot.
Heeft dat een speciale functie ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #41 Gepost op: 18 september 2015, 09:19 »
Ja dat klopt, hele rare ring, die hebben ze van een scooter afgehaald, ik heb er effe een zwart tapeje overheen geplakt. daaronder staan kreten als seat unlock etc...

Zal de vorige eigenaar wel mooi hebben gevonden, net als die carbon look spiegels (jakkiebah)

Ik wilde die ring al verwijderen, echter hebben ze die goed vastgeplakt, en aan het zekeringenkapje hebben ze wat zitten zagen om het pas te maken. Dus ik ben stiekem nog opzoek naar een netjes origineel zekeringen kapje (maar heeft niet echt prio)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp. Vakantieklaar maken!
« Reactie #42 Gepost op: 18 september 2015, 09:37 »
Heb ik nog wel liggen.
Tot na je vakantie. ;)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #43 Gepost op: 05 november 2015, 10:26 »
Zooo Inmiddels zijn we weer wat maanden verder!

Niet stilgezeten, afgelopen weekend bij oldtimer wezen buurten, ik vond de glimmende valbeugels niet mooi, en hij vond die juist wel mooi. Dus hatseflats even ruilen, zo gepiept  ::)

Alhoewel....

De beugels verwijderen was zo gepiept, de nieuwe monteren was iets minder snel gepiept.

Mijn transalpje heeft wel eens op 1 oor gelegen, dat wist ik al wel. Maar dat is kennelijk nogal lomp gegaan...




Het pastte allemaal voor geen meter... En mijn kuipwerk is stiekem ook best gehavend, maargoed hebben we weer wat op te knappen!

Fijne is wel dat op ketting/tandwielen en al het kromme na, Marien best wel te spreken is over de staat van mijn motor. Daar werd ik wel heel blij van!!!

Ook nog even een 'nieuw' stuur bij hem meegenomen, mijn stuur hebben ze ooit de zaag ingezet (ingekort) waardoor mijn rem en koppelinghandle zitten gemonteerd in de bocht van het stuur, waardoor deze niet parallel staan met mijn handvatten.

Goed Al met al, een leuke klus, die nog lang niet af is meer weer een hoop ervaring rijker!!!

Staat ehm goed he?

Ik vind dit een wat meer volwassen uitstraling aan de transalp geven
de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #44 Gepost op: 05 november 2015, 10:36 »
Staat inderdaad goed Jasper.

Ik heb je "oude valbeugels even gemonteerd op een andere alp die dus niet zo gehavend was als de jouwe.
Deze is dus absoluut nergens krom of verbogen. Raakt ook nergens de kuip of zo.
Geeft des temeer aan hoe jou kuipwerk een opdonder heeft gehad.
Zoals je al aangeeft. Je hebt weer wat te doen.

Suc6

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline TransAlpGhost

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #45 Gepost op: 05 november 2015, 11:04 »
Wat een vette kleurstelling trouwens blauw en een geel logo
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #46 Gepost op: 05 november 2015, 11:29 »
Staat inderdaad goed Jasper.

Ik heb je "oude valbeugels even gemonteerd op een andere alp die dus niet zo gehavend was als de jouwe.
Deze is dus absoluut nergens krom of verbogen. Raakt ook nergens de kuip of zo.
Geeft des temeer aan hoe jou kuipwerk een opdonder heeft gehad.
Zoals je al aangeeft. Je hebt weer wat te doen.

Suc6

Kijk dat is goed om te horen. Dan is het voor mij een kwestie van alle ophangpunten op de motor terug krijgen waar ze horen!!!

Nu eerst thuis alles afmaken voor de kleine die we verwachten in december... Daarna heb ik een standaard papadag iedere week, en ik heb een collega die een hele motor heeft opgeknapt op zijn papadagen dus dat moet mij ook lukken!!! (kortom, babyfoontje mee de schuur in en porrelen maar  8) ) Gaat helemaal goedkomen!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Jeroen

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #47 Gepost op: 05 november 2015, 12:22 »
pssst Jasper, leest je partner mee? Stuur ze ff weg..................



is ze weg? mooi! Maxicosy's passen ook prima op de werkbank hoor, zorg dat er niets in kan vallen en zet de kleine niet achter de uitlaat, no problem!


(moest ooit tijdens papadag het dak op om de goot schoon te maken, heb oma gecharterd om op te passen, en lege maxicosy met pop erin mee het dak op genomen om een foto te maken. Die toen naar mn vrouw geappt........ wist niet dat ze zo hard kon fietsen!)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline PimW

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #48 Gepost op: 05 november 2015, 18:29 »
 ;D

Ga ik onthouden.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #49 Gepost op: 22 december 2015, 10:32 »
Heel mooi nieuws, 11 december om 17:18

Toen werd onze zoon Cas geboren, daarna zo druk gehad met van alles dat ik eigenlijk niet veel verder ben gekomen dan hem op facebook zetten   ;)

Hij woog 2810gram en was 48cm lang



Meneer is zelfs al door een echte fotograaf op de gevoelige plaat gezet!


Ik ben natuurlijk helemaal apetrots!!!!
Priscilla, ik en de kleine man maken het allemaal helemaal prima! Zijn zelfs al wat gewend aan elkaar  8)

De transalp staat nu effe op een laag pitje! Aan de andere kant is die kleine man er de oorzaak van dat ik een transalp heb (Toen mijn vrouw zwanger werd, had ik zoiets van als ik nu geen nieuwe motor koop, dan komt het er voorlopig niet van  :-X )

Dus ik heb het er graag voor over, over een paar maandjes als de rust is wedergekeerd, dan lekker de transalp zomerklaar maken!!!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Jeroen

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #50 Gepost op: 22 december 2015, 12:55 »
Gefeliciteerd! Slaapt tie al op de werkbank?  ;) 8)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #51 Gepost op: 22 december 2015, 18:12 »
Van Harte Jasper en uiteraard ook Priscilla,
Ze heeft per slot van rekening het meeste werk gedaan en mag dus nog trotser zijn dan jij.
Het zal wel ff een probleem worden om een kinderstoeltje voorop de Alp te krijgen.  8)

In elk geval heel veel geluk met jullie kleintje en die Alp dat komt wel weer.

Groeten

Marien

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Timy

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #52 Gepost op: 22 december 2015, 19:08 »
Van harte!

Nog even geduld en dan aan de zijspan  :) Hebben wij ook gedaan en tis genieten  ;D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline TransAlpGhost

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #53 Gepost op: 22 december 2015, 20:05 »
Gefeliciteerd!
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline eerde jan

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #54 Gepost op: 24 december 2015, 19:50 »
Gefeliciteerd man.
Als je alp net zo mooi word als die kleine dan komt het helemaal goed. :)

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #55 Gepost op: 05 januari 2016, 12:16 »
Haha dank jullie wel!!!

Ach maxicosi steunen kunnen prima worden pasgemaakt op mijn topkoffer rekje  ::)

ik begin over een week of 10 aan mijn 'papadagen' dus dan kan het grote klussen beginnen! Nu kijk ik braaf dakar met hem op schoot (beetje paplepelen doe ik wel  ;) )
de transalp wordt steeds mooier

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #56 Gepost op: 15 februari 2016, 13:07 »
Hallo allemaal,

Ik ben eindelijk begonnen aan het groot onderhoud van mijn alpje!

Todo:
- accu reanimeren (of vervangen)
- olie + filter
- luchtfilter
- bougies
- remvloeistof (en checken hoe het met de blokken is)
- Ketting + tandwielen
- Nieuwe banden op 'nieuwe' set velgen
- Kuipframe richten
- Valbeugels netjes monteren (onderste framebeugel vervangen)
- 'nieuw' stuur monteren (eigen stuur is ingekort, mafkezen...)
- handvat verwarming
- Gloedjenieuwe originele spiegels monteren (ipv lelijke carbonlook gevaartes)
- Parallel electrisch circuit aanleggen, met usb en 12v aansluiting en relais voor handvat verwarming
- mezelf voorzien van nieuwe helm, laarzen en handschoenen

Zo missen jullie kwa grote beurt nog iets?

Nu alvast het eerste probleemje, ik was bezig mijn topkuip te verwijderen, die zit vast met vier schroeven, die draaien door, zonder dat ze loskomen (heb er eentje losgekregen). Kan het kloppen dat er metalen inserts in het kunststof zitten? en dat die inserts dol zijn gedraaid omdat ze vast zitten aan de bouten?

Iemand een goude tip om dit netjes los te krijgen? (de kop eraf dremelen kan altijd nog)

de transalp wordt steeds mooier

Offline Waffie

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #57 Gepost op: 15 februari 2016, 14:03 »
je kunt het beste  terwijl je blijft draaien de  kuip los trekken maw de insert er uit trekken terwijl je aan de bout draait

daarna deze insert in een bankschroef klemmen(zonder dat je deze stuk draait( en de bout eruit draaien

daarna de insert  opnieuw in de kuip kleven met epoxy lijm
 maw lijm  in het gat op de kuip de insert er op leggen en erin tikken met een kunststof hamertje of zo

het probleem komt vaker voor

en let op... !!  niets vernielen
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2016, 18:46 door Waffie »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #58 Gepost op: 16 februari 2016, 09:53 »
Kijk, dat is een idee waar ik wat mee kan. ik heb dat al lichtjes geprobeerd, maar wist niet zeker of de insert vormgesloten erin zou zitten dus of het succesvol zou zijn.

Nu weet ik dat dat gewoon gaat lukken! Top!!!
de transalp wordt steeds mooier

Offline alain

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #59 Gepost op: 16 februari 2016, 10:12 »
Ad,

kan die insert ook vastgezet worden met een vloeibaar LEGO-blokje in plaats van epoxylijm?
(heb nog zo een potje LEGO-pasta staan)


Alain
PD06(1994) - PD06(1993)