Auteur Topic: webdagboek; Jaspers transalp.  (gelezen 50416 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #60 Gepost op: 16 februari 2016, 11:00 »
Uitgeprobeerd......vloeibaar lego blijft niet zitten, maar met epoxylijm komt de boel wel vast.
Handig om tijdens het lijmen er even een boutje in te draaien die je vooraf goed in de vaseline hebt gehad.
Dit voorkomt dat het boutje mee vast wordt gelijmd.

Een andere optie is om de boel vol te gieten met hars en daarna 4,5 mm boren en er draad in tappen van 5 mm.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline len_tour

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #61 Gepost op: 16 februari 2016, 11:40 »
Ja dat kan volgens mij wel. Ik heb zo'n insert er geloof ik al eens ingedrukt zonder pasta maar nadat ik hem in de aceton had gedoopt. Met pasta werkt nog beter. Gebruik niet te veel anders zit je schroefdraad vol ;)

Edit de tip van het boutje met vaseline werkt vast ook goed
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2016, 11:42 door len_tour »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #62 Gepost op: 17 februari 2016, 07:37 »
Nou Idd, al draaiend voorzichtig de kap naar voren trekken en een voor een kwamen de inserts los!

Een ophangpunt zit wel een scheurtje in, dus die repareer ik eerst even met een beetje aceton denk ik. Daarna met epoxy en de tip met de vaseline inserts monteren (heb dat ooit eerder gedaan, werkt inderdaad goed!)

De boosdoeners:


En de naked bike  :P


Nu zat ik gister al wat te kijken naar het topkuipframe, op de een of andere manier is deze krom, echter ik zie niks wat uit verband is. Het valt me wel op dat ik hem behoorlijk heen en weer kan wiebelen (1 cm ofzo), dan beweegt hij rond het ophangpunt aan het balhoofd.

Hoort dit? Hoe zou ik hem het beste op de goede plek kunnen krijgen?
de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #63 Gepost op: 17 februari 2016, 09:40 »
Heen en weer wiebelen horizontaal zou niet moeten kunnen.
Draai de bouten er eens uit en kijk of de bussen die aan het frame horen te zitten er nog wel tussen zitten.
Ik heb het vermoeden dat er meer krom is dan je hebt verwacht en dat men de busjes eruit heeft geslepen om het topkuipframe er weer op te krijgen.
Zoals je weet heb ik al eerder opgemerkt dat de boel een flinke opdonder heeft gehad.

Bijgevoegd een plaatje van hoe het hoort.
Op de busjes wordt het subframe geschoven en dan vastgedraaid met de 2 bouten.
In het subframe zelf zitten de moeren gelast.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #64 Gepost op: 26 februari 2016, 09:12 »
Zooo gister op bezoek geweest bij waffie en daar eens flink mijn spaarvarken lekker leeggeschud 8) Met een bomvolle auto en een leuke leerzame middag later ging ik weer naar huis!

Ik had een paar maanden geleden een setje 'nieuwe' velgen op de kop getikt die in redelijk goede staat moesten zijn... daar moesten nieuwe banden op, ofja tenminste een nieuwe achterband.

Helaas werd al meteen duidelijk toen de band eraf was dat het een beetje tegenviel... Ze hadden de velg netjes van binnen met ductape gerepareerd... De moed zonk mij al in de schoenen, gelukkig was ik op het juiste adres. Overalletje aan, Ad de slijptol in zijn handen en borstelen maar, Toen zag het er al snel beter uit!






Meteen de zichtbare kant van de velg ook maar netjes opgeschuurd, en alle in de primer gezet.


Mooi zilvergrijze lak erop, en de nieuwe band eromheen en het achterwiel ziet er weer supernetjes uit!!!


Ook meteen een onderhoudsset, ketting+tandwielen, een accu en een transalpclub kentekenplaat gescoord!

Het was echt een leuke middag, en ik ben supergoed geholpen. (en zelf ook het nodige werk verricht). Nu een weekendje weg, maandag eerst de auto repareren en dan kan ik lekker aan de transalp beginnen!!!




de transalp wordt steeds mooier

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #65 Gepost op: 26 februari 2016, 09:35 »
Ziet er perfect uit zo.
Welke lak heb je gebruikt ???

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #66 Gepost op: 01 maart 2016, 08:36 »
Goeie vraag! Eentje bij waffie uit de kast  ;D

Zal ik eens bij hem navragen, op deze manier wil ik de voorvelg ook netjes maken!!! Dus ja dan moet ik wel dezelfde kleur lak hebben  ::)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Rob de Bob

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #67 Gepost op: 01 maart 2016, 19:37 »
Netjes hoor, goed bezig! En altijd gezellig bij Ad  :)

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #68 Gepost op: 08 maart 2016, 08:08 »
Zo van het weekend eindelijk eens echt een begin gemaakt!

Doosje goodies:


dat mag allemaal op en aan en in mijn motor, daarbij ook nog velgen, handvatverwarming, nieuw stuur en nieuwe spiegels!

Mooi gele startkanarie er in:


Meteen even het startknopje beroerd, en het beestje sprong meteen aan! gelijk maar een blokje rond gereden (mijn alp is ook meteen mijn kachel in de garage  :P ommetje maken betekend dat het weer een uurtje behaaglijk is)

De reden dat ik nieuwe spiegels wilde:

Dit is toch geen porem... niet de manier hoe het vast zat, maar ook de look van die gevaartes niet
(oja en let ook eens op de loop van mijn gaskabels, dat is niet zoals het hoort!)


Stuurtje kaal

De reden dat ik een goed stuur wilde:

Hierdoor zaten mijn remhandles onder een hoek met mijn handvatten (de handles zaten al op de bocht van het stuur, waardoor ze naar buiten toe omhoog wezen)

Wel een beetje trieste aanblik zo:


Maar zo is het stukken beter, lijkt zelfs alweer op een alp met die prachtige originele spiegels!!!


Nu de onderkant nog... van de zomer met oldtimer geconcludeerd dat een en ander krom was, onder andere die dwarsbalk waar je keienvanger aan hangt en waar de valbeugels tegenaan zitten. Toen bij oldtimer een rechte dwarsbalk meegenomen. Die zit er nu weer onder


Zo toen was het weer te koud in mijn schuur, morgen mijn eerste papa dag, dan wil ik weer een uurtje verder gaan! Kan nu goed bij het oliefilter enzo!

In mijn haynes staat dat ik zo'n speciale oliefiltersleutel nodig heb, nu ken ik ook een truc met een schroevendraaier erdoorheen rammen... Hoe doen jullie dat?

de transalp wordt steeds mooier

Offline arne

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #69 Gepost op: 08 maart 2016, 09:00 »
Ik heb het ook met de schroevendraaier gedaan. Werkt prima, maar scherm de boel wel ff af, want het kan nogal spetteren. ;)

Offline Brombeer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #70 Gepost op: 08 maart 2016, 20:57 »
Schroevendraaier i.d.d. Zooitje.


Ik heb tegenwoordig heel profi zo'n rond Honda-ding die op dat profiel van het filter past. Eitje.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #71 Gepost op: 22 maart 2016, 09:36 »
Waar koop je zo'n oliefilterdopsleutel? Bij de plaatselijke automaterialenzaak hadden ze niet de juiste maat...

Verder ben ik lekker bezig!!! Ik kom erachter dat het groot onderhoud aan mijn motor geen overbodige luxe was!!! Jullie zaten allemaal bij de motorinspectiedag, ik had geen inspectie nodig om dit te zien!
Bah:



Tijd om verder te gaan met de bougies, originele gereedschapsetje erbij... helaas niet meer compleet:


Met mijn eigen bougiesleutel ging ik er zeker niet bij kunnen... Even denken, In mijn FZR had ik nog het originele gereedschapssetje, daar zat ook een bougiedop in. Gelukkig past die perfect!


Ziet er een beetje gek uit, maar werkt wel!






Die voorste bougie was het lastigst bereikbaar, maar even de radiateur met een tyrapje aan de kant:


Verder met de leuke klusjes!


Hier wordt ik wel zo blij van  8)

mooi glimmende spulletjes (totdat de eerste klodders kettingvet gaan rondvliegen nog wel dan!)



Nu staat de motor er wel echt een beetje zielig bij!


Mijn kleine slijptol was overleden... dus dan de knoepert maar van zolder gehaald!


Dit was ook heel erg nodig, het oude voortandwiel had een behoorlijke speling op de steekas... nu met het nieuwe tandwiel zit hij er weer lekker strak op! Had niet goed geweest hier nog lang mee door te rijden denk ik.


Nu een kettingpons geleend, dus eens aan de slag met de ketting! Iemand enig idee of de ketting uit het setje van waffie toevallig al de goede lengte heeft? of moet je die ook nog op maat maken? Zo ja, wat is dan de juiste lengte?

Inmiddels ook een relais gescoord en wat draden, nu nog wat schakelaars dan kan ik daar ook mee aan de gang! tweede kabelboompje bouwen!

de transalp wordt steeds mooier

Offline PimW

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #72 Gepost op: 22 maart 2016, 09:43 »
Als je de Tsubaki set met JT tandwielen hebt zou deze op lengte moeten zijn.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #73 Gepost op: 22 maart 2016, 09:47 »
Toppie!  8) dan gaat dat helemaal goedkomen!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Waffie

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #74 Gepost op: 22 maart 2016, 18:53 »
op de vraag van marien

ik werk graag met de industrie lak van rust-oleum hard hat spuit bus 500 ml

zeer slijtvast

op  de vraag van jasper

de olie filtersleutel is maat 64 mm

ik heb deze op voorraad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #75 Gepost op: 22 maart 2016, 19:32 »
Citaat
industrie lak van rust-oleum hard hat spuit bus 500 ml

Net als VHT lak zeker niet particulier te bestellen ???
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Waffie

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #76 Gepost op: 22 maart 2016, 22:31 »
gewoon te koop  bij de technische handelonderneming  en als je aangeeft welke kleur je wenst zal ik ze oppikken
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp. gaan gestaag verder
« Reactie #77 Gepost op: 05 april 2016, 08:03 »
Zo van het weekend had ik weer een paar uurtjes! (ik merk dat ik lastig echt even wat tijd aan een stuk vrij kan maken, daardoor schiet het echt niet op!!!)

Maar van het weekend eindelijk aan een klusje begonnen waar ik een beetje tegenaan zat te hikken. Ik had het nog nooit gedaan, en het is best een dingetje wat goed moet zitten voor je veiligheid enzo.

De ketting klinken! Ik had al een pons geleend van een collega.

Eerst even het nieuwe achterwiel afgemonteerd (even goede remschijf erop gemonteerd enzo) daarna mijn achterbrug enzo even goed gepoetst! (dat mocht ook wel eens)



Ketting eromheen gedraaid en eigenlijk ging het vanaf daar helemaal vanzelf! Was ik daar nou zo tegenaan aan het hikken?

Klinkschakeltje erin met O-ringetjes eromheen




Nu stak mijn eerste vraagteken de kop op, hoever moet ik dat plaatje er nu op persen? Meten is weten, dus de dikte van een 'normale' schakel opgemeten



en de klinkschakel opgemeten

duidelijk dat ik nog een stukje moet

Zo nu zit ie goed!


En nu het omkralen van de pennen, wanneer is het goed genoeg? Ik las allemaal tips over, als je schakel te licht beweegt moet je verder, beweegt ie te zwaar, dan ben je te ver.... Tsja daar ken ik dus helemaal niks mee (ook al is het waar)

Hier ook weer, meten is weten. de pennen zijn 5mm


Dat betekend dat alles boven een paar tienden mm goed is (dan kan de pen er gewoon niet meer uitlopen) en dan verder een beetje op gevoel totdat de schakel ongeveer zo soepel/zwaar beweegt als de andere schakels. Geen haast, gewoon steeds een tikkie verder.

dit vond ik uiteindelijk netjes als eindresultaat.



En hoppa! Het setje zit er netjes op!!!


weer een klusje geklaard! Vanavond even de olie vervangen, en de remvloeistof. dan langzaamaan weer opbouwen! ik wil over twee weken een tochtje gaan maken  8)

de transalp wordt steeds mooier

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #78 Gepost op: 06 april 2016, 09:04 »
Gister even de motor gestart en paar minuutjes op laten warmen, dan stroomt de olie altijd lekkerder naar buiten.

Motor op de zijstandaard. Olieplug eruit gedraaid met een bakje eronder en jahoor, die olie komt er altijd met een grotere straal uit als je verwacht!!! (heel de garagevloer zwart...  :-\ oops)

Maargoed uiteindelijk het bakje er weer goed onder. Tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik maar 1,5 liter heb opgevangen. Ik heb hooguit 0.2 liter geknoeid. Dat betekend dat ik maar 1.7 liter in mijn motor had zitten terwijl het 2.4 zou moeten zijn met oliefilter.

Gek genoeg heb ik altijd netjes olie gepeild. Nu las ik gister echter in Haynes dat oliepeilen moet zonder de oliedop erin te schroeven. Ik schoefde altijd volledig die dop erin, en dan weer eruit om het peil af te lezen. Met andere woorden, mijn oliepeil was altijd de gehele schroefdraadlengte lager als eigenlijk zou moeten. Ik peilde wel altijd op de middenbok (dat deed ik dan gelukkig wel goed)

Nooit brandend olielampje gehad ofzo tijdens het rijden. Wat denken jullie? dom maar voortaan gewoon goed doen en dan komt het wel goed. Of dom, wellicht heb je de boel om zeep geholpen?

Ik kwam er verder nog achter dat mijn plug erinzat met een beetje vloeibare pakking ipv een koperring, dus die moet ik eerst effe kopen vanmiddag.

Dan las ik in haynes nog wat over de twee filters die achter iedere radiateur hangen. Die horen ook bij een beurtje, het was mij echter even niet duidelijk wat het nut is van deze twee filters. Iemand een idee?

Het betreft deze filters, ze zijn in ieder geval helemaal verrot, dus ook even kijken of ik die kan vinden:
de transalp wordt steeds mooier

Offline EelkoL

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #79 Gepost op: 06 april 2016, 11:25 »
sub-air filters heten die dingen volgens mij en ze filteren de lucht die naar de carburateurs gaat. Dat is bijna niets. Bij een CV carburateur (constant vacuüm, of constant velocity, dat is hetzelfde) gaat de vacuüm schuif omhoog als het vacuüm groter wordt (doordat je meer gas geeft). Zie hier voor een plaatje.

Op het plaatje: als je gas geeft gaat klep 10 open, wordt, als de zuiger naar beneden gaat, er een vacuüm getrokken, gaat door opening 4 het vacuüm naar de bovenkant van de schuif, waardoor de schuif tegen de veerspanning in omhoog wordt getrokken en er meer lucht aangezogen wordt, en meer brandstof, wat gemengd de cilinder in stroomt.
Maar die schuif gaat alleen maar omhoog door het drukverschil tussen het vacuüm en de buitenlucht. En de opening tussen carburateur en buitenlucht loopt via dat subair filter.

Althans, zo heb ik het altijd begrepen.... :-\
'99 TA

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #80 Gepost op: 06 april 2016, 14:50 »
Oliepeil hoef je niet echt bezorgd over te zijn.
het verschil met dop ingedraaid en bovenop meten is 200 ml.
Als er nu dus 1,7 uit is gelopen zit je nog boven de kritische norm hoor.
Wanneer de motor echt helemaal leeg is dan gaat er idd 2,4 liter in.
Er blijft altijd wat olie achter.  Daarom laat ik hem meestal 24 uur staan zonder dop en filter.

Voor de filtertjes ( sub air ) gebruik/ knip  ik gewoon filter uit wasemkap.
Gaat nog langer mee ook nog.

Suc6 met sleutelen.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #81 Gepost op: 06 april 2016, 16:58 »
Kijk, daar kan ik wat mee! Waar koop je dat wasemkap spul?

Het zijn verder gewoon rechthoekige dingen, dus knippen is easy! De plaatselijke motordealer kon me er niet aan helpen...

Inmiddels wel een pakking voor de oliedop, dus straks de boel weer eens lekker afvullen!!!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Timy

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #82 Gepost op: 06 april 2016, 17:05 »
Het zijn verder gewoon rechthoekige dingen, dus knippen is easy! De plaatselijke motordealer kon me er niet aan helpen...
Zijn nog gewoon te bestellen. Honda heeft ze nog. Kost iets van 6euro, pas nog gekocht namelijk :)
Andere dealer zoeken  ;)

Overigens als ze helemaal vergaan zijn is het de moeite om tzt eens de carb uit elkaar te halen.. Die van mij waren vergaan en hadden de carb vervuild. Liep ineens beroerd dus zodoende ben ik op zoek gegaan naar waar die rommel in de carb vandaan kwam. Mocht ie ooit om onlogische redenen beroerd gaan lopen, heb je bij deze alvast een hint  ;D
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline Oldtimer

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #83 Gepost op: 06 april 2016, 20:56 »
Citaat
Waar koop je dat wasemkap spul?

action, gamma, praxis, en bij de wasemkap verkopert
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Mirko

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #84 Gepost op: 06 april 2016, 21:54 »
action, gamma, praxis, en bij de wasemkap verkopert

Koop een hele rol. Kan je de hele club voorzien
Yamaha XJR 1300

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #85 Gepost op: 08 april 2016, 08:14 »
Ik zal straks eens kijken  8)

Inmiddels al lekker het beestje weer afgevuld:


kloek kloek


En mijn remvloeistof gaan verversen, jeetje dat was nodig, ik weet niet of het op de foto te zien is, maar de vloeistof was helemaal troebel beetje melkachtig. Bah!


Nu weer mooi vers en nieuw! achterrem was zo gepiept, voorrem had nog wat moeite om op druk te komen, maar dat komt wel goed!!!
de transalp wordt steeds mooier

Offline Rob de Bob

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #86 Gepost op: 08 april 2016, 12:34 »
Goed bezig! Moet ik ook eens aan beginnen, maar geen tijd.

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #87 Gepost op: 12 april 2016, 08:51 »
Zo langzaamaan komt het einde in zicht! (ik schiet echt niet op....  :P )

Het was tijd om de handvatverwarming eens te monteren. effe netjes maken eerst!!!


Na wat schuur werk, wat passen en meten (en testen natuurlijk) en alles zit er netjes op.


Effe kliederen met lijm en ik heb lekkere warme handjes!


Ik moet alleen nog even afwachten of ik blij wordt van de locatie van de control unit. Er zat ook een bracket bij die nergens lekker op pastte, dus voorlopig even zo gedaan met dubbelzijdig tape. De kabeltjes heb ik even met wat tyraps tijdelijk vastgezet. Eerst een testen, misschien ontwerp en print ik wel een mooie bracket voor de controlunit dan moet toch alles weer anders 8)

Ik word in ieder geval nu al blij van de lekkere dikke handvatten. Die ik hiervoor had waren heel dun, waardoor dat op langere ritten wat oncomfortabel kon worden.

Nog een ander leuk klusje gedaan. Stickers had ik al tijden liggen. Dit was een goed moment ze te plakken!




Nu past de motor echt bij mij :D
de transalp wordt steeds mooier

Offline Ralpie

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #88 Gepost op: 12 april 2016, 22:45 »
Je bent goed bezig Jasper! Mooi ook dat je de foto's erbij plaatst, maakt het leuk om te lezen.

Die dikkere handvaten (van mij hoeven ze niet verwarmd) is wel een goed idee. Ik denk dat bij mij de originelen er nog op zitten, maar en wat dikkere variant zal het rijplezier op de wat langere / snelweg ritten prettiger maken.

Begrijp ik goed dat je de handvaten bij het monteren met een lijm weer hebt vastgezet?

Offline jaspersFZR

Re: Jaspers transalp.
« Reactie #89 Gepost op: 15 april 2016, 08:33 »
Ja klopt! Dit zijn handvatten van oxford, die lijm zit erbij geleverd. Maar het is gewone huis-tuin-keuken- secondelijm volgens mij (tenminste zo ruikt het, en zo vloeibaar was het). Lijkt me eerlijk gezegt niet de beste lijm om zoiets te doen (seconde lijm is bros en niet geschikt voor warmte, het lost zelfs op met warm water...) Maargoed, de handvatten zaten vanzelf al superstrak vast, de lijm fungeerde meer als smeermiddel!

Inmiddels is de motor af! Gister een klein tochtje gemaakt naar de benzinepomp. Alles lijkt weer goed te zitten!

Eerst even de laatste puntjes:

Wasemkap filter vond ik maar raar spul, ik kon ook niet echt goede vinden (alleen soort watten, das niks) in die shop hadden ze ook stofzuigermotorfilters. Toen dacht ik, ja dat doet ongeveer hetzelfde. stof filteren en lucht doorlaten. Was wel 5 euro voor een lapje van 15x15cm maar ach. Goei spul!


Zit weer prima!

Toen alles stuk voor stuk afmonteren, al mijn valbeugels en kappen passen er inmiddels bijna zonder vloeken op. Mijn nieuwe originele spiegels er op! ketting even spannen (uiteindelijk mijn vrouw even erop gezet, en er zelf flink aan gaan hangen om het strakste punt van de ketting op te zoeken. Daar een heel klein beetje speling toegestaan. Ik hoor op de inspectie zaterdag wel of het klopt zo  :P )

En hoezee! Het beestje is klaar!!!








En meteen even een klein ommetje gemaakt naar de pomp (bandjes op spanning brengen enzo) Wat me allemaal opvalt:
- verrek, ik kan wat zien in mijn spiegels!
- Jeetje, mijn stuur is zo lekker breed, lijkt wel of mijn armen te kort zijn
- Gedverderrie, handvatverwarming wordt warm, jekkes dat voelt vies
- Het is een wonder, mijn stuur staat weer recht. Altijd stond mijn stuur scheef, kon de oorzaak niet vinden. begin al bang te worden dat het mijn vork was... nieuw stuur en het is opgelost!!!  8)

Ik ben nog niet helemaal klaar, gister kreeg ik wat elektro goodies binnen (usb en 12v plug en voltmeter) Dus ik moet nog mijn alternatieve kabelboom maken. Dat is geen reden om nu niet te kunnen rijden, dus gewoon lekker zonder navi op avontuur!

Ook moet ik nog even het voor onder punt van mijn valbeugels vast zetten, straks even op werk de werkplaats in voor een beuntje...  :-X

Voorlopig ben ik heeeeeel blij! (misschien dat ik nog wel het stuur iets naar me toe kantel) Morgen lekker rijden!!! Heb de hele dag het rijk voor me alleen, dus heerlijk!!!
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 08:36 door jaspersFZR »
de transalp wordt steeds mooier