Auteur Topic: Buse Rocc 771 On Offroad Helm  (gelezen 7257 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline d.francis

Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Gepost op: 15 juli 2015, 07:33 »
Beste rijders, ik rijd op dit moment met een schuberth s1, die wat oud en ruim is geworden.
Nu zoek ik een helm die wat meer bij het karakter van mij trans past.
Heb mijn oog laten vallen op de Buse Rocc 771 On Offroad Helm.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of alternatieven kunnen bieden?
Bij voorbaat dank

Offline jaspersFZR

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2015, 07:57 »
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje.

Heb een fijne shark helm die nu een jaar of 5 oud is, hoog tijd voor een nieuwe. Maar dan wel eentje die goed bij de motor past!

Die Buse ziet er wel goed uit!!! (en een leuk prijsje ook!)
de transalp wordt steeds mooier

Offline Roj

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2015, 10:13 »

Offline GK

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2015, 18:11 »
Ik heb pas een o'neal sierra gekocht, voor als het echt warm is. Meer ventilatie voor als ik wat offroad ga. Niet duur en ook een beetje die hybride look, ben er zeer tevreden over, alleen wel een gepoetst met die vliegjes die overal  in komen :-p maarja in principe hoef je alleen je vizier schoon te houden.


Offline len_tour

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #4 Gepost op: 15 juli 2015, 18:35 »
Alternatieven zijn bv:

Kenny Enduro Extreme of de XTR. De Enduro Xtreme moet je passen, de mijne past slecht maar had gelijk 600km offroad gereden dus ruilen werd um niet meer.

Shiri MX-310

Airoh S4 en duurder de S05
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline d.francis

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #5 Gepost op: 18 juli 2015, 23:18 »
Beste ken en gk,
Hoe zijn jullie ervaringen met jullie offroad helmen op de snelweg?
Ben een tijd bezig geweest om de turbulentie rondom mijn helm weg te krijgen en hoop dat ik geen nieuw probleem creëer met de grote zonneklep op de helm.

Offline len_tour

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #6 Gepost op: 19 juli 2015, 12:17 »
Zo'n helm koop je niet voor de snelweg of omdat je een stille helm wilt. Wil je dat? Koop een normale integraal. De klep trekt aan je kop met harde tegenwind of 120kmh. Het is te doen maar een normale helm is fijner en stiller op de snelweg.
Je kan de klep er afhalen voor lange stukken snelweg maar dan nog is de onderkant erg open. Ik kan aardig tegen kou maar ik kan mij voorstellen dat mensen gek worden van het tochtgat bij je nek en kin waar het ook nog eens loeit van de rijwind). Nog gezocht naar een filmpje maar ik film bijna niet op asfalt met een dicht vizier. Anyway voor toeren tot 80 is het iig prima

De voordelen van een crosshelm zijn de goede ventilatie (mijn bril beslaat veel minder bij regen) en de klep tegen de laaghangende zon. Het is een compromis en zeker geen supercomfi weghelm. Voel je je daarentegen opgesloten in een gewone helm en hou je van een beetje wind om je gezicht is de cross of endurohelm the way to go. En natuurlijk een must wanneer je offroad lastige stukken gaat doen waarbij je anders warm en buiten adem raakt  ;)
« Laatst bewerkt op: 19 juli 2015, 13:22 door len_tour »
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline GK

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #7 Gepost op: 19 juli 2015, 13:02 »
inderdaad, cross helm = niet voor op de snelweg, kan wel, in de zomer is het goed te doen, oordoppen zijn dan zeker wel nodig. In de winter ga je het echter koud krijgen.

Daarnaast vangt de helm veel meer wint dus heb je meer last van turbulentie dan met bijvoorbeeld mijn schuberth s2

Offline d.francis

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #8 Gepost op: 19 juli 2015, 21:31 »
Dank, heren.
Weer een hele snelle reactie. Ben bang dat het mijn keus toch gaat beïnvloeden, ik maak aardig wat snelweg kilometers dus toch maar een "gewone" helm. Wel jammer natuurlijk.

Offline GK

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2015, 07:08 »
toch nog even een korte reactie: bij louis is een enduro helm nu wel heel goedkoop,
https://www.louis.de/en/artikel/mtr-x5b/215564?list=92118366

dan kun je het als een helm voor erbij doen.


Offline NinJan

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2015, 08:11 »
Shark explore-R.

Fijne helm voor on road en licht off road. De bril sluit netjes aan op de helm en geeft daardoor ook weinig ruis op de snelweg, klepje er dan wel even afhalen. Hele nette afwerking. Voor off road gebruik is de helm wel wat krap en snel benauwend maar met het gebruik van de bril hou je wel goed zicht. Enorm vizier en dus prima zicht als je hem als integraal draagt. Voor mij een helm die ik op de Alp en op de racer kan dragen.

http://www.shark-helmets.com/product.php?code_sous_gamme=EXP

groetjes, Jan.


Offline d.francis

Kenny xtr helm. Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2015, 11:50 »
Beste lezers, ik heb van de week de helm XTR van Kenny opgepast en was erg enthousiast. Het oppomp systeem maakte dat de helm overal goed pas zat. En als reactie op de windgevoeligheid gaf men aan dat het zonnescherm de meeste wind er door heen laat gaan.
Maar goed, zijn er rijders met ervaringen met deze helm.
Groet Johan

Offline GK

Re: Buse Rocc 771 On Offroad Helm
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2015, 13:20 »
Ik heb deze kenny ook opgehad toen ik voor mijn oneal sierra helm koos. Ze zaten beiden goed maar ik heb gekozen voor de oneal omdat er wat meer windopeningen waren, het oppompen is idd wel een fijne gimmick.