Auteur Topic: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?  (gelezen 11594 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Gepost op: 29 juli 2015, 12:15 »
Ik vroeg mij zomaar af, nu de nieuwe CRF1000L Africa Twin officieel door Honda gelanceerd is: hoort de nieuwe AT nu automatisch bij de club, of moeten we daar weer een peiling en stemming voor houden?

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline dropken

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #1 Gepost op: 29 juli 2015, 12:23 »
de naam africa twin is reeds als clubmotor toegestaan dus hij kan zonder stemming of peiling de club in.
Als Honda morgen een andere Transalp presenteerd is het ook automatisch een club motor.

Offline mauppie

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #2 Gepost op: 29 juli 2015, 13:22 »
In het huishoudelijk reglement staat vermeld:

De clubmotoren van de TCN zijn de volgende motoren: - Honda Transalp
- Honda Africa Twin
- Honda XLV750R en
- Honda Varadero
- Honda NX250 en NX650
- Honda VFR1200X Crosstourer

Dus lijkt me gewoon clubmotor zonder extra stemming
Africa twin '96 zwart-oranje
Kawa Z800 '15 wit
Volvo V70 classic '00
Batavus 24/7
Tefal ultragliss 4570

Offline voorstad

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2015, 13:31 »
Helemaal goed.

En gaan we dan op het forum onder Techniek "Honda Africa Twin XRV 750" aanpassen naar "Honda Africa Twin XRV 750/CRF1000L" of komt er een aparte "Honda Africa Twin CRF100L" bij?

Ik ben voorstander van het tweede, aangezien er behalve de naam geen enkel onderdeel hetzelfde is....  ;D
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline V-Twin

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2015, 20:15 »
Ik wil het bestuur niet voor de voeten lopen maar volgens mij kan de nieuwe AT zo worden toegevoegd op basis van de naam Africa Twin.

Op zich zou het handig zijn als er een apart item voor de techniek van de nieuwe AT komt. Overigens is dat wellicht ook wenselijk voor de Transalp 700, aan de andere kant hoe houden we de boel een beetje overzichtelijk.

Offline luwe

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #5 Gepost op: 30 juli 2015, 01:15 »
zou ook voor de 700 makkelijker worden  met zoeken
denk dat er wel animo voor is ;)

Offline Jeroen

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2015, 14:25 »
Als er 2 clubleden zijn met een nieuwe twin komt er wat mij betreft geen apart topic. Zijn het er 30 dan is t andere koek! Kortom we zien t wel, komt goed!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Oldtimer

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2015, 18:08 »
Aparte toelating ???

Even de pet van bestuurslid op:

Ik denk dat we dat kunnen afhameren in de volgende bestuursvergadering.
Een Africa Twin is al clubmotor volgens de statuten/HR , dus wat mij betreft is er geen discussie mogelijk.
Hoe zouden we hem anders moeten noemen binnen de TCN ???

Voor het forum is een andere invalshoek, maar het lijkt me dat je dat dan inderdaad ook voor de verschillende Transalpen zou moeten doen.
Maar dan is de vraag waar we gaan eindigen.
Bedenk dat er de RD04, RD07A, RD07 enz. ook al is waar we nu geen onderscheid in maken.
Dominator ook al met verschillen.

Met de Varadero hebben we ook de SD01 en de SD02, waar we niet anders mee omgaan.

Het zou niet overzichtelijker worden lijkt me.





PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jeroen

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2015, 18:59 »
Oldie; even zoeken naar een post over een specifiek type alp twin of dero weegt niet op tegen de onoverzichtelijkheid en het werk om alles te splitsen. Kortom geen opsplitsing. Leren de gebruikers van dit forum ook gelijk de zoekfunctie kennen  ;) afgekeken van het inbox zero principe.
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline luwe

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2015, 19:53 »
als het veel wek meer is dan ben ik nu ook wel tevreden  ;)
snuffel graag op het forum

Offline The Headless Horseman

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #10 Gepost op: 30 juli 2015, 20:52 »
<knuppel in hoenderhok>

Gooi de huidige Alpen en Twins bij elkaar op 1 technisch forum, want: technisch nauw verwant met allen een 52gr V-twin blok  :)
En dan komt er een mooi forum vrij voor de nieuwe parallel-twin AT  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Jeroen

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #11 Gepost op: 30 juli 2015, 22:50 »
Goeie headless! Ook een optie!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline GK

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2015, 23:58 »
Vind ik ook een goed idee, je kunt van alle blokken ook goed leren! veel overeenkomsten

Offline Oldtimer

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2015, 08:32 »
Citaat
Kortom geen opsplitsing

Dat bedoel ik toch Jeroen.  :P
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Jeroen

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2015, 12:15 »
Weet ik toch oldie!
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline Waffie

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2015, 14:21 »
 8) 8) 8)

ik heb ze alvast  besteld....... maar wel in het sinistere zwart
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline delange33

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2015, 18:45 »
8) 8) 8)

ik heb ze alvast  besteld....... maar wel in het sinistere zwart

Kan geen keuze maken.. ??? Die zilveren valt af, maar die andere drie..pff, zwarte velgen zijn errug handig ivm het vet van de ketting..tja..uhh..nog ff nadenken. 8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline voorstad

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2015, 12:17 »
En de nieuwe Honda City Adventure, als echte ADV-bike, hoort er dan natuurlijk ook bij!

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Africaanse Twins

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #18 Gepost op: 02 januari 2016, 11:48 »
Citaat
de naam africa twin is reeds als clubmotor toegestaan dus hij kan zonder stemming of peiling de club in.

Dus deze motor is ook een clubmotor...



Zo kan ik nog wel wat stickers ergens op plakken...

Er is maar een Africa Twin en dat is de XRV,  Deze motor heeft ervoor gezorgd dat de benaming Twin synoniem is geworden met v-twin. (o.k. Harley heeft daar ook een beetje aan meegeholpen). De zee er ef, hoe mooi en fantastisch ze dan ook vertellen dat hij een legende is die terug is, zal eerst de naam moeten gaan verdienen. Tot nu toe is het geen legende maar een marketing stunt van jewelste waarbij ze meeliften op de romantiek van de Dakar van 27 jaar geleden en de verhalen van al die motorrijders die er continenten mee hebben doorkruist. Vooralsnog is er niets mee gewonnen en is Afrika er nog niet mee bedwongen... (en helaas zal hij niet snel een Dakar winnen omdat daar tegenwoordig alleen 1 cilinders in worden toegelaten)
Er is nog niets bekend over wat er stuk aan gaat als je hem echt onder druk gaat zetten in het stof voor langere tijd, of hij uberhaupt wel op te tillen is, ook de 20e keer huilend en vloekend van wanhoop omdat je verzeilt bent geraakt in fezfez. Of de motor ook op vervuilde benzine loopt of op petroleum. (ja de xrv loopt op petroleum en op super en tweetakt).  Of er nog op te rijden valt als je handvat met je DCT knopjes in het water is gedompeld omdat je zo nodig in dat stroompje op je plaat moest gaan of dat daardoor een relais is door gefikt...

Kortom de zee er ef is gewoon een andere motor met een AT sticker en dat maakt hem nog geen AT.
« Laatst bewerkt op: 02 januari 2016, 11:52 door Africaanse Twins »

Offline The Headless Horseman

Re: CRF1000L Africa Twin: nieuwe clubmotor?
« Reactie #19 Gepost op: 02 januari 2016, 12:22 »
Ehhhhhhm, vzviw heeft een XRV nog nooit een Dakar gewonnen  :-\ Die machines heetten NXR, en daarop zijn de AT's weer gebaseerd....  :) Dat was toen ook al gewoon marketing hoor  ;)

Lekker belangrijk imho wat voor letters ze er voor zetten, wmb is de CRF een échte Twin  8)
Er zit iig meer 'Dakar-gevoel' in dan in de laatste generatie Alp, laat staan de Dero  ;)

Grtz,
René


TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS