Auteur Topic: Tomtom Rider 400 mijn review  (gelezen 56634 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob de Bob

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #60 Gepost op: 30 oktober 2015, 18:00 »
Haha nou een beetje nog ja :P. Ik had de rit naar Luik toe ingesteld op een buitenwijk, echt aan de rand van de stad, maar ondanks dat heeft ie me nog een klein stukje door wat drukke straten geloodst. Pokkedruk dat t was ja  :o.

Gelukkig viel het helemaal in de vergetelheid bij wat ik daarna mocht rijden  ;D

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #61 Gepost op: 30 oktober 2015, 18:17 »
Daar moet Tomtom ook eens iets aan doen. Als een route door een bebouwde kom gaat, je er zo snel mogelijk weer uit bent.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #62 Gepost op: 29 november 2015, 13:03 »
Voor de Tomtom Rider 400 is een nieuwe firmware update beschikbaar, ik kan alleen nergens vinden wat de aanpassingen zijn.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Waffie

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #63 Gepost op: 29 november 2015, 15:47 »
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #64 Gepost op: 29 november 2015, 15:55 »
Bedankt voor je zoektocht Ad, ik kon het niet vinden. Overigens voor mij geen spannende verbeteringen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

« Laatst bewerkt op: 20 januari 2016, 23:35 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #66 Gepost op: 03 februari 2016, 11:15 »
De laatste review van de 400 door Mrgps.

https://www.youtube.com/watch?v=dLtZ8UZL5Ws
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #67 Gepost op: 20 maart 2016, 15:23 »
We zijn weer even paar maanden verder, ik overweeg sterk om een rider 400 aan te schaffen, zijn we hier allemaal nog tevreden over dat ding?
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #68 Gepost op: 20 maart 2016, 15:41 »
We zijn weer even paar maanden verder, ik overweeg sterk om een rider 400 aan te schaffen, zijn we hier allemaal nog tevreden over dat ding?
100% tevreden Arthur, alleen de routeaanduiding (tracé) had van mij iets vetter gemogen en de bochten zijn in werkelijkheid scherper dan het scherm aangeeft, maar ik denk dat iedereen die de 400 heeft er tevreden mee is.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline MartinW

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #69 Gepost op: 20 maart 2016, 16:54 »
We zijn weer even paar maanden verder, ik overweeg sterk om een rider 400 aan te schaffen, zijn we hier allemaal nog tevreden over dat ding?
Nog steeds tevreden hier. De track van de Openingsrit werd zonder moeite (en zonder bewerken) omgezet in een goede route. Updates gaan super makkelijk, de rekensnelheid ligt een stuk hoger dan de Zumo 550 en "spannende route" levert verrasend leuke routes op.
Ga je veel offraod, dan zijn er betere alternatieven, maar gebruik je de TT400 voornamelijk voor wegritten, dan heb je er een goed apparaat aan. De kinderziekten zijn er uit en het kan zonder meer meekomen met Garmin, maar voor een vriendelijkere prijs.
Zoals Cas al heeft opgemerkt, heeft Mr. GPS er goede video reviews van op zijn eigen site en op YoueTube. Bekijk die dus eerst even.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #70 Gepost op: 20 maart 2016, 23:06 »
oke das goed te lezen, dan moet het er maar eens van komen, de 400 wordt nu ook wat goedkoper met de komst van de 410
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2016, 23:19 »
met de komst van de 410
De 400 is al perfect Arthur, de 410 heeft alleen een wereldkaart.
https://www.gps.nl/motornavigatie/tomtom_rider_410.html
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #72 Gepost op: 30 maart 2016, 20:02 »
400 besteld, ben benieuwd :)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #73 Gepost op: 30 maart 2016, 20:11 »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline luwe

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #74 Gepost op: 31 maart 2016, 01:06 »
cas wat doe je scheetje laten  ;D

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #75 Gepost op: 05 april 2016, 19:14 »
400 besteld, ben benieuwd :)
He Arthur, heb je de Tomtom al binnen en uitgeprobeerd?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #76 Gepost op: 05 april 2016, 19:59 »
Ja al binnen, en steun geïnstalleerd met stroomvoorziening, maar nog geen tijd gehad ok te rijden. Wel al beetje mee zitten spelen, het is een mooi apparaat.  Voor mij is het mijn eerste motor navigatie, ik reed altijd met auto navi in een waterdicht doosje. Ik heb de uitleg op youtube van mister gps eens bekeken, met routes maken en vervolgens laden heb ik helemaal geen ervaring dus  dat wordt nog even puzzelen. Ik wil 24 april naar de bloesemrit komen, dus die route moet in die tomtom, kan zijn dat ik je hulp tzt nog in roep.
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #77 Gepost op: 05 april 2016, 20:40 »
Ja al binnen, en steun geïnstalleerd met stroomvoorziening, maar nog geen tijd gehad ok te rijden. Wel al beetje mee zitten spelen, het is een mooi apparaat.  Voor mij is het mijn eerste motor navigatie, ik reed altijd met auto navi in een waterdicht doosje. Ik heb de uitleg op youtube van mister gps eens bekeken, met routes maken en vervolgens laden heb ik helemaal geen ervaring dus  dat wordt nog even puzzelen. Ik wil 24 april naar de bloesemrit komen, dus die route moet in die tomtom, kan zijn dat ik je hulp tzt nog in roep.
Je hebt Tyre Pro erbij gekregen en daarmee is het relatief makkelijk om routes te maken.
Ik raad je aan om op je eerste rit een spannende route naar Goes te doen, je gaat wat meemaken ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #78 Gepost op: 05 april 2016, 20:51 »
hahaha dat ga ik eens proberen, heb ik altijd die onverharde stelvio gemist tussen vlissingen en goes
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #79 Gepost op: 05 april 2016, 21:01 »
Dan moet je de optie "vermijd onverharde wegen" uitschakelen, maar dat is voor mij nu weer net iets te spannend.
Overigens pakt hij ook als die is ingeschakeld wel eens een klein stukje onverhard om te overbruggen.
« Laatst bewerkt op: 05 april 2016, 21:04 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline STA

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #80 Gepost op: 10 april 2016, 23:58 »
Vandaag voor het eerst een spannende rit gereden onderweg naar werk vanaf krimpen ad yssel naar leiden. Kwam op plekken waar ik nog nooit geweest was, echt een leuke rit!




Groet STA
Groet STA

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #81 Gepost op: 11 april 2016, 00:11 »
Vandaag voor het eerst een spannende rit gereden onderweg naar werk vanaf krimpen ad yssel naar leiden. Kwam op plekken waar ik nog nooit geweest was, echt een leuke rit!




Groet STA
Ik woon al 60 jaar in deze omgeving en kom nog steeds bij iedere spannende rit op plaatsen waar ik nog nooit geweest ben, gewoon een paar km van huis ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #82 Gepost op: 11 april 2016, 07:42 »
Ik heb ook eens wat willekeurige punten aangetikt op het toestel en daar een spannende rit van laten maken, nou lag 1 van die punten in een bos aan een onverharde weg die gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. En ik had onverharde wegen vermijden aangevinkt op het toestel. Toch probeerde hij me die weg in te sturen, ook toen ik voor de gesloten verklaring afsloeg probeerde hij me naar het punt toe te sturen. Het maakt tomtom blijkbaar niet uit hoe de situatie is als je dat punt maar bereikt. Wel heel leuk rijden met dat ding, ben tevreden
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #83 Gepost op: 14 april 2016, 20:16 »
Nieuwe update voor Tomtom 400




Version 16.101
Grootte: 323 MB
Versie: v16.101
Afhankelijk van de snelheid van je internetverbinding kan het downloaden en installeren van dit item lang duren.
Wat is er nieuw:

TomTom RIDER: Uitgaande gesprekken

Je kunt nu bellen met je Rider, zodat je je telefoon in je zak kunt laten. Selecteer het telefoonpictogram in het hoofdmenu om een contactpersoon te bellen.

TomTom START/GO: Fout met volume opgelost

Het probleem waardoor het volume soms willekeurig verlaagd werd tijdens de gesproken instructies, is opgelost.

TomTom START/GO: Routes opnemen als tracks

Je kunt nu je routes opnemen door tijdens het rijden op Neem op in het hoofdmenu te tikken. Opgenomen routes worden opgeslagen in de map Mijn routes en kunnen worden geselecteerd voor toekomstige trips. Bij het volgen van opgenomen routes krijg je geen snellere alternatieve routes aangeboden; de functie is bedoeld om je precies dezelfde route te laten rijden als toen die is opgenomen.
Opgenomen routes kunnen naar je systeem worden geëxporteerd via een geheugenkaart.

MyDrive-app: verbeterde routeplanning

MyDrive op je smartphone kan nu een route plannen vanaf elk beginpunt. Tik gewoon op Plan een route in het appmenu en kies je beginpunt en bestemming.

Andere bugfixes en verbeteringen

Er zijn diverse prestatieverbeteringen en bugfixes geïmplementeerd.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline STA

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #84 Gepost op: 19 april 2016, 04:51 »
Werkt dat bellen een beetje??
Groet STA

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #85 Gepost op: 07 mei 2016, 23:36 »
gister ritje gereden wat ik uit had gezet op tyre, langs de zeeuws vlaamse kust tot in oostende belgie. toen vanaf daar de tomtom in de meest kronkelige stand een route laten berekenen terug naar huis, echt geweldig wat je dan te rijden krijgt, piep kleine weggetjes die je zelf nooit zou vinden. voor de twijfelaars.... kopen, echt goeie investering
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #86 Gepost op: 13 mei 2016, 00:29 »
Inderdaad een goeie investering Arthur maar nog niet helemaal perfect. Vorige week samen met vriendin een rondje "Het Gooi" gedaan. Spannende route Blaricum Huizen Naarden etc, mooie route maar na verloop van tijd.....................weer een onverharde weg. 1100 meter zand volgens de TT. De eerste paar 100 meter mooi vlak en zelfs voor mij met duo goed te doen. Dan ineens diepe kuilen en ook gaten ;D met opgedroogde modder over een afstand van 600 meter. Vrouwtje moest gaan lopen en met haar mooie gepoetste laarsjes door de bagger en daarna kon ze weer opstappen. Gevolgen voor mij: veel blauwe plekken waarvan de oorsprong niet bekend is en een veel te rustige nacht. Ik heb al vaker onverharde wegen gehad en daar zit ik niet op te wachten.
Vorig jaar in Frankrijk stond ik plotseling voor een tolweg, 180 km, zat ik ook niet op te wachten.
Dit mogen ze, wat mij betreft, nog snel oplossen bij Tomtom. Maar verder, dik tevreden!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #87 Gepost op: 13 mei 2016, 07:00 »
ik neem aan dat je wel onverharde wegen en tolwegen hebt uitgeschakeld
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #88 Gepost op: 16 mei 2016, 23:09 »
ik neem aan dat je wel onverharde wegen en tolwegen hebt uitgeschakeld
Uhhh ja, ik bedoel nee, ik moet er de volgende keer als ik een reset doe naar fabrieksinstellingen even aan denken om alles weer goed in te stellen :-[
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #89 Gepost op: 17 mei 2016, 17:08 »
Nieuwe update

Wat is er nieuw:

Oplossing voor probleem: navigatie start niet

We hebben feedback ontvangen dat bij sommige systemen de navigatie niet startte wanneer op de knop Rijd werd gedrukt. We willen je vragen deze software-update te installeren om het probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Oplossing voor probleem: waarschuwingen voor flitsers worden niet goed weergegeven

We hebben feedback gekregen dat sommige systemen waarschuwingen voor flitsers niet meer goed weergeven tijdens het rijden. We willen je vragen deze software-update te installeren om het probleem op te lossen. Onze excuses voor het ongemak.
Deze verplichte update wordt geïnstalleerd als je de items op je navigatiesysteem bijwerkt of wijzigt.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.