Auteur Topic: Tomtom Rider 400 mijn review  (gelezen 56612 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Tomtom Rider 400 mijn review
« Gepost op: 01 augustus 2015, 16:59 »
Ik heb zelf de Tomtom Rider 400 premium aangeschaft omdat hier ook een bevestigingssteun voor de auto bij zit, van mijn ingebouwde navigatie word ik niet echt vrolijk.

Tevens zitten er 2 sloten bij, 1 om de Rider te vergrendelen en 1 om de rammount te vergrendelen, dit spul weegt echter 180 gram en dat is veel te zwaar voor mijn navigatiesteun en gebruik ik dus niet.

Verder lifetime updates voor kaartmateriaal en flitsers. Verder lifetime Tomtom services voor verkeersinfo en mobiele flitsers, dit werkt echter alleen via de internetverbinding van de mobiele telefoon dus die gebruiken we ook niet.

Tire Pro krijg je er ook gratis bij alsmede een heel mooi opbergtasje dat je waarschijnlijk ook niet gebruikt :))

De 400 heeft kaartmateriaal van heel Europa, zelfs Rusland staat er geheel op.

De 400 kan zowel horizontaal als verticaal worden gebruikt, handig voor binnen en buiten de bebouwde kom. Hadden de vorige Riders een mooi stekkertje dat rechtstreeks in de dock kon worden geplugd, de 400 heeft een grote deelbare stekker die alleen maar heel erg in de weg zit minpunt.

De 400 heeft 2 speakers die bij een bluetooth verbinding naar een headset automatisch uitschakelen.

Het eerste dat opvalt als je de 400 opstart is dat hij meteen verbinding heeft met satellieten, zelfs binnenshuis. Dat was met de vorige Riders wel anders, die hadden binnenshuis geen verbinding dus je moest eerst naar buiten en dan 5 minuten wachten op verbinding, pluspunt voor de 400.

Dan het beeldscherm dat je kunt vergelijken met dat van een smartphone of tablet. Je kunt scrollen of vergroten en verkleinen met je vingers, alles gaat bliksemsnel en soepel en dat was bij de vorige Riders wel anders, pluspunt voor de 400. Op het scherm ook veel informatie zoals de naam en afstand tot de volgende straat aangegeven met een duidelijke pijl en nog een pijl voor de volgende afslag als die dichtbij is. Rechts van het beeldscherm een kader met daarin de huidige tijd en de tijd en afstand die nog gereden moet worden. Tevens staan hier alle flitsers, benzinestations e.d. met de bijbehorende afstand over de gehele route vermeld.

Het beeld valt een beetje tegen, de vorige Riders hebben vettere kleuren en de route en pijlen die de afslag aangeven zijn veel groter en duidelijker in beeld, minpunt voor de 400. Kwestie van wennen denk ik en ik heb nog geen afslag gemist en ook bij direct zonlicht blijft de informatie zichtbaar.

Het menu is een kwestie van scrollen en wijst zichzelf uit, een beetje mee spelen en je hebt het zo door.
Het meest interessant (voor mij) is de optie "spannende routes". Hier heb je de keuze uit 3 opties: een mooie route, een spannende route en een - je weet niet wat je meemaakt - route. Hieraan kan volgens mij niets verbeterd worden, 400 pluspunten voor de 400.

Een route instellen is ook heel makkelijk, je hoeft niet eerst een land in te stellen, type gewoon de plaats in of alleen de straatnaam en het huisnummer en de 400 zoekt hem automatisch op. Hij komt met alle plaatsen met die straatnaam, de dichtstbijzijnde eerst, en dan kun je een keuze maken. Pluspunt voor de 400.

Heb je eenmaal een adres dan heb je weer een hoop routeopties zoals kronkelwegen en de mogelijkheid tot het zoeken naar alternatieve routes.

Waar ik nu benieuwd naar ben is wat de 400 doet met een gpx bestand. Mijn Rider 5 heeft me bij iedere tocht laten staan. Zodra je de route niet verder kunt volgen lig je er uit. Hij blijft constant teruggaan naar het laatste punt, zo heb ik begin dit jaar Volendam goed leren kennen, mooie stad maar veel te druk. Hopelijk doet de 400 dit beter en is er een mogelijkheid om de route verderop weer op te pakken.

Een kaartfout doorgeven is makkelijk, even stoppen, klikken op het scherm en de juiste waarde doorgeven aan Tomtom. Zo heb ik vandaag 3x een foute max snelheid en 1x een geslotenverklaring doorgegeven. Weer een goede bijdrage voor de volgende kaartupdate :))

Verder een mooie vormgeving en een laag stroomverbruik.

Kortom...................een heel VET apparaat en zijn geld meer dan waard!

http://www.mrgps.nl/review-tomtom-rider-400/


« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2015, 23:36 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Arjen

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #1 Gepost op: 01 augustus 2015, 21:27 »
Mooi verslagje Cas. Als ik mijn Transalp weer in elkaar gesleuteld heb, is de kans toch zeker groot dat er ook een 400 op gaat komen :)
“Never Stop Exploring”

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #2 Gepost op: 01 augustus 2015, 21:54 »
Dat is een goede keuze Arjen, daar ga je geen spijt van krijgen.
Ik realiseer me net dat ik helemaal geen gpx routes meer nodig heb, je kunt heel goed een route maken op de 400 zelf.
Gewoon inzoomen en even op de gewenste plaats tikken, als de route klaar is kun je deze opslaan.
Het apparaat heeft ook de mogelijkheid om hoogte in te stellen. Ik vraag me af hoe de Mergellandroute eruit ziet als ik deze maak op het scherm en dan ga rijden als spannende route. Ga ik binnenkort eens doen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Goobi

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #3 Gepost op: 02 augustus 2015, 08:49 »
Klinkt goed, Cas! Hopelijk worden de laatste kinderziektes, zoals de kaartkleuren, snel opgelost. Nog ff wachten tot mijn TT Urban Rider de geest geeft  ::) , dan is de keus snel gemaakt  :)

XL 700 V Transalp (2008, blue)

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #4 Gepost op: 02 augustus 2015, 09:32 »
Het uploaden via de USB kabel is inmiddels mogelijk en tot nog toe is ook de verbinding met mijn headset niet verbroken geweest dus ze zijn hard aan het werk. Of die kleuren en contrast gaan verbeteren betwijfel ik, het is een heel ander scherm dan van de vorige Riders. Als je van bovenaf op het scherm kijkt dan is het beeld heel flets, kijk je van onderaf dan is het beeld heel donker net zoals je dat ook hebt bij laptops.
In het menu van de 400 kun je bij beeldscherm kiezen voor normaal en contrast, dat heb ik gedaan maar het beeld in de stand normaal is veruit het mooist.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #5 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:25 »
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #6 Gepost op: 02 augustus 2015, 10:48 »
Ziet er leuk uit Arthur maar dat afdekkapje hangt los aan een koordje te bengelen en dat is niet prettig tijdens het rijden.
Overigens heeft de dock van de 400 maar 2 contactpunten, af en toe inspuiten en dan zal het met kortsluiting wel meevallen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #7 Gepost op: 02 augustus 2015, 11:25 »
zou mij meer gaan om die folie, om dat spiegelen tegen te gaan, want dat is toch wel een van de zaken waarom ik wel wacht op de rider 500
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #8 Gepost op: 02 augustus 2015, 15:26 »
Even over het beeldscherm Arthur.

Ik heb vandaag weer zo'n spannende route gereden, weer zo'n hele mooie, en ik heb daarbij speciaal op het beeldscherm gelet.
Nu scheen de zon soms heel fel en soms was er sluierbewolking, soms stond de zon voor me, dan weer achter me, en dan weer links of rechts, het maakte allemaal niets uit, de zichtbaarheid van het scherm bleef optimaal. Van mij krijgt de zichtbaarheid van het scherm bij direct zonlicht een dikke 10. Ik begrijp de kritiek van MrGPS in de review hierboven niet maar het is natuurlijk mogelijk dat er inmiddels een firmware update binnen is.

De kleuren zijn minder vet dan van de vorige Riders maar het is dan ook een ander type scherm.

Het enige minpunt vind ik de zichtbaarheid van de route en bijbehorende pijlen, dat zou beter moeten kunnen.

En dat spiegelen, ja, het scherm spiegelt maar daar heb je helemaal geen last van.

Wat betreft die Rider 500.............................laat die nog een paar jaartjes wegblijven als je begrijpt wat ik bedoel :o
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #9 Gepost op: 02 augustus 2015, 16:37 »
Klinkt goed, Cas! Hopelijk worden de laatste kinderziektes, zoals de kaartkleuren, snel opgelost. Nog ff wachten tot mijn TT Urban Rider de geest geeft  ::) , dan is de keus snel gemaakt  :)

Dan moet je nog lang wachten Goobi, tomtoms gaan een leven lang mee ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Hans Schaap

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #10 Gepost op: 02 augustus 2015, 20:50 »
Cas,

Ik sluit mij helemaal bij jouw ervaring aan.
Het scherm vind ik uitstekend af te lezen hoe zonnig het ook is.

Vandaag ben ik ook weer op pad geweest en heb een mooie richting gekozen.
TomTom met zijn spannende routeplanning deed de rest.
Weer een hele mooie route gereden zonder ook maar even het idee te hebben dat ik eigenlijk een gpx-bestand nodig had.

Mijn ervaring tot nu toe met gpx-routes is dat het perfect gaat zolang je de route volgt.
Dit is een van de punten die op de nominatie staan om verbeterd te worden.
Het is mogelijk dat het inmiddels is gebeurt maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb het tasje en de autohouder in het "bundle-pack"aangeschaft.
Dit was tegelijkertijd met de TomTom zéér voordelig.
Ik gebruik het beschermtasje wel omdat ik het scherm maximaal wil beschermen wanneer de TomTom is de koffer zit of in de auto ligt.
De autohouder is erg fijn in het gebruik en de usb-stekker heeft nog ruimte voor een tweede apparaat ( b.v. telefoon).

Ik heb de mogelijkheid van live-verkeersinfo in de auto al eens geprobeerd en het werkt gewoon goed.
Let wel het verloopt via de databundel van je smarttelefoon.

Groet Hans
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2015, 21:11 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Hans Schaap

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #11 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:14 »
Ik heb net de laatste info over de update opgezocht en daarin zijn drie dingen aangepakt:

Het verbinden met bleutooth devices dit is nu gewoon goed.

Het zichtbaar maken in de verkenner van de SD-kaart of de partitie van de TomTom.
N.B. je hoeft dus niet een SD-kaart te plaatsen, je kunt routes ook rechtstreeks op het apparaat zetten.

En het volgen van een gpx-route, wanneer je van de route bent afgeweken zal TT je naar het dichtsbijzijnde routepunt leiden en vandaaraf de route weer opppakken

Hiermee zijn de voor mij meest in het oog springende manco's aangepakt.
Ondertussen heb ik ruim 5000 km met de TT afgelegd in 6 verschillende landen en ik ben nog steeds enorm tevreden.
Ik heb niet 1 keer mijn systeem moeten resetten o.i.d.

Groet Hans
« Laatst bewerkt op: 02 augustus 2015, 21:17 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #12 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:38 »
Cas,

Ik sluit mij helemaal bij jouw ervaring aan.
Het scherm vind ik uitstekend af te lezen hoe zonnig het ook is.

Vandaag ben ik ook weer op pad geweest en heb een mooie richting gekozen.
TomTom met zijn spannende routeplanning deed de rest.
Weer een hele mooie route gereden zonder ook maar even het idee te hebben dat ik eigenlijk een gpx-bestand nodig had.

Mijn ervaring tot nu toe met gpx-routes is dat het perfect gaat zolang je de route volgt.
Dit is een van de punten die op de nominatie staan om verbeterd te worden.
Het is mogelijk dat het inmiddels is gebeurt maar ik heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb het tasje en de autohouder in het "bundle-pack"aangeschaft.
Dit was tegelijkertijd met de TomTom zéér voordelig.
Ik gebruik het beschermtasje wel omdat ik het scherm maximaal wil beschermen wanneer de TomTom is de koffer zit of in de auto ligt.
De autohouder is erg fijn in het gebruik en de usb-stekker heeft nog ruimte voor een tweede apparaat ( b.v. telefoon).

Ik heb de mogelijkheid van live-verkeersinfo in de auto al eens geprobeerd en het werkt gewoon goed.
Let wel het verloopt via de databundel van je smarttelefoon.

Groet Hans

Inderdaad Hans, op het scherm is niets aan te merken en is naar mijn idee gewoon perfect.

Gpx routes en Tomtom vormen samen een slecht huwelijk, tot nog toe heb ik bij iedere gpx route voor een gesloten deur gestaan.

Ik woon al bijna 60 jaar in deze omgeving en heb hier al heel veel rondgetoerd en dacht alle weggetjes wel te kennen, totdat je een dom stuk elektronica koopt die je ff duidelijk maakt dat het allemaal nog veel mooier kan, opzienbarend :D

Tomtom services gebruik ik niet want ik heb de internetverbinding van mijn mobiele telefoon uitgeschakeld en dat wil ik ook zo houden.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #13 Gepost op: 02 augustus 2015, 21:45 »
Ik heb net de laatste info over de update opgezocht en daarin zijn drie dingen aangepakt:

Het verbinden met bleutooth devices dit is nu gewoon goed.

Het zichtbaar maken in de verkenner van de SD-kaart of de partitie van de TomTom.
N.B. je hoeft dus niet een SD-kaart te plaatsen, je kunt routes ook rechtstreeks op het apparaat zetten.

En het volgen van een gpx-route, wanneer je van de route bent afgeweken zal TT je naar het dichtsbijzijnde routepunt leiden en vandaaraf de route weer opppakken

Hiermee zijn de voor mij meest in het oog springende manco's aangepakt.
Ondertussen heb ik ruim 5000 km met de TT afgelegd in 6 verschillende landen en ik ben nog steeds enorm tevreden.
Ik heb niet 1 keer mijn systeem moeten resetten o.i.d.

Groet Hans

De eerste 2 punten wist ik al, dat van die gpx routes nog niet, ga ik deze week meteen uitproberen! Toch nog een goed huwelijk tussen Tom en Gpx.

Ik vind overigens die gpx routes niet meer zo interessant omdat het scherm van de 400 zo goed is dat je heel makkelijk een route kunt uitstippelen op het scherm zelf.

Dat gaat in mijn geval eerst een spannende route Mergellandroute en daarna een spannende route Het Groene Hart worden! :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #14 Gepost op: 03 augustus 2015, 15:12 »
Vandaag een gpx route gereden met de 400 en dat ging perfect.
De route werd precies zo gereden als ik hem had gemaakt.
Driemaal van de route afgeweken en de 400 komt binnen een seconde met een nieuwe route terug naar de gpx route.
Ook een keer driemaal deze nieuwe route genegeerd, geen probleem, binnen een seconde weer een nieuwe route en je komt telkens een stukje verderop weer op de gpx route terecht.
Niet eenmaal "keer om" of "probeer om te draaien" gehoord.
Perfect.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline dropken

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #15 Gepost op: 03 augustus 2015, 19:49 »
verdorie zoals het hier gesteld word zal ik mijn tomtom rider 5 toch wel een keer moeten ruilen, maar voorlopig zit het er nog niet in. Moet nog voor zoveel dingen sparen.

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #16 Gepost op: 03 augustus 2015, 20:45 »
Ik heb een paar jaar gereden met de Rider 2 en de Rider 5, feitelijk dezelfde apparaten alleen heeft de 5 lifetime updates, een breedbeeldscherm en de optie kronkelwegen (weinig kronkel en saaie wegen).

Met de Rider 400 is het een heel ander verhaal, je hebt nu de optie spannende routes (3 gradaties) en hiermee rijd je 95% van de gehele route over dijkwegen, landweggetjes, slingerweggetjes, binnenweggetjes, hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen weet ik niet maar het is wel opzienbarend. Laad een spannende route in je eigen omgeving en je komt in gebieden waar je nog nooit bent geweest.

Tomtom zet met deze 400 de aanval in op Garmin en het gaat een dikke hit worden. Uiteraard komt Garmin zeer snel met een passend antwoord en de lachende derde wordt er alleen maar beter van, de consument, als je er tenminste de centen voor over hebt.

Wat ik niet begrijp................als ik wel een kaartfout rechtstreeks vanaf mijn 400 kan doorgeven aan Tomtom waarom kan ik dan niet de Tomtom services rechtstreeks op mijn 400 ontvangen? Dit moet nu via de internetverbinding van een mobiele telefoon.
Waarschijnlijk ligt dit bij Tomtom in de kast en gaan ze dit toepassen in de Rider 500.

Hoe dan ook, een vette aanrader deze 400.
« Laatst bewerkt op: 03 februari 2016, 14:13 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Hans Schaap

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #17 Gepost op: 03 augustus 2015, 22:54 »
Cas,

Super te horen dat de gpx routes en de TT nu samen echt volwassen zijn.
Ik had het nog niet uitgeprobeerd omdat ik net als jij minder behoefte heb aan gpx nu het avontuur is ingebouwd.

Het is eigenlijk alleen nog interessant wanneer je een gezamenlijke rit van de club o.i.d. wilt rijden.

En binnen de optie avontuurlijke rit heb je naast de hoeveelheid bochten ook nog de keuze in de hoeveelheid relief.
Nu zal dat in NL wel meevallen, maar dit heeft zich met name in Noord-tsjechie en zuid-Polen bewezen.
Zo kon ik met die 2x3 mogelijkheden bijna eindeloos combineren.
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #18 Gepost op: 03 augustus 2015, 23:21 »
Klopt Hans, i.p.v. een gpx route te gebruiken kun je prima een route uitstippelen op het scherm zelf.
Maar omdat gpx nu prima werkt is het ook wel weer relaxed om op het grote computerscherm een route uit te stippelen.
Binnenkort ga ik weer naar Frankrijk en dan kan ik de heenreis en de terugreis mooi plannen in Tire met de zekerheid dat ik bij "deviation" ook de route kan blijven volgen :)
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Hans Schaap

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #19 Gepost op: 03 augustus 2015, 23:53 »
Ja, dat klopt helemaal.

Wat ook niet iedereen in de gaten heeft is dat er bij de TT een lifetime licentie voor Tyre Pro wordt meegeleverd..
Dat betekend zonder reclame en zonder beperkingen routes maken.

En ik weet niet welke kant van Frankrijk je opgaat maar misschien geeft de volgende link wat inspiratie  :)

http://www.motoplus.nl/toeren/reizen-door-frankrijk/

Groet Hans


« Laatst bewerkt op: 03 augustus 2015, 23:56 door Hans Schaap »
PJS motorbandenservice 
    Zelfsleutelgarage
            Elburg
       0640221754

www.pjsmotorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #20 Gepost op: 04 augustus 2015, 00:11 »
Op de heenreis ga ik naar Varages, net onder Monaco. Dat gaat allemaal snelweg worden want dat is een rit van 1200 km die ik op 1 dag moet rijden. Dan de kustlijn volgen van Monaco naar Marseille, schijnt erg mooi te zijn.
Op de terugweg binnendoor naar Epoisses, nabij Dijon, een bezoekje brengen aan schoonmoeder en dan een paar dagen later weer binnendoor terug. En uiteraard ook daar de spannende routes rijden :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Storm50

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2015, 16:29 »
Ook ik ben mij aan het oriënteren. Het zal waarschijnlijk de TT 400 worden. Maar Cas hoe heb jij de TT aan motor bevestigd. Ziet er erg mooi uit, zo net voor het scherm.

Gr.Storm

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2015, 16:56 »
Die 400, dat blijft lachen, ik heb er al heel wat spannende routes mee gereden en begrijp nog steeds niet hoe hij die kleine weggetjes kan vinden. Ik gebruik een navigatiesteun van Waypoint.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2015, 23:58 »
Cas heb je er al mee in de regen gereden, of wordt hij zo kort achter je scherm niet nat? ik lees nogal vaak dat als er druppels op het scherm komen, je scherm veranderd alsof je erop tikt. ik rij met de navi op het stuur en daar wordt hij wel echt nat als het regent
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #24 Gepost op: 13 augustus 2015, 01:12 »
Er is inderdaad sprake van gevoeligheid voor regen alhoewel de oplossing hiervoor volgens mij simpel is, een update waarmee je de gevoeligheid van het scherm kunt uitschakelen.
Ik rijd zelf nooit in de regen en als het al eens plotseling gaat regenen dan zit mijn Tomtom achter het scherm.

Een bericht van internet:

Vandaag een nette reactie gehad op mijn support ticket over de overgevoeligheid van het touchscreen met regen:

In uw e-mail geeft u aan dat het touchscreen van uw Rider 400 gevoelig is voor de regen. Dit kan ik plaatsen.
 Bij de vroegere Riders was het namelijk zo dat ze reageerden op druk, waar je bij wijze van spreken nog aardig moest tikken/drukken om het menu te openen. De nieuwere Rider toestellen, zoals die van u, werken op capaciteit. Dit betekent dat ze eenvoudiger te bedienen zijn, maar ook meet vatbaar zijn voor evt. gebruik in de regen.

 Het toeval wil dat ik vorige maand feedback heb gevraagd om dit euvel bij de wat hogere afdelingen die ook over de software ontwikkelingen gaan. Het is bij ze bekend, maar een concrete reactie en oplossing heb ik nog niet. Ik weet wel dat ze continu bezig zijn met manieren om de software te verbeteren en de klanten hiermee natuurlijk tevreden te houden. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat ook dit niet wordt aangepakt in de toekomst.
 Ik kan alleen moeilijk zeggen wanneer dit zal zijn.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Wim66

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #25 Gepost op: 13 augustus 2015, 08:50 »
Ook hier niets dan goeds te melden over de TT400..
Ardennen vooral, zeer plezant met de spannende route..
Al heb ik wel gekozen om de ram mount te vervangen door een stuurbeugel, staat gemonteerd op het midden van het stuur, en dat bevalt me enorm, nog betere zichtbaarheid en die grote"antidiefstalknop" is er lekker af :-)

Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #26 Gepost op: 13 augustus 2015, 10:09 »
Ik heb gisteren nog een rondje Belgische Kempen gereden, hier net over de grens. Afstand 60 km rijtijd 2 uur, kun je nagaan wat voor weggetjes gereden worden.
Ik heb gelezen dat er een mogelijkheid bestaat dat je voor een onverharde weg komt te staan, heb dat zelf nog niet meegemaakt hoewel er in dat gebied heel veel onverharde wegen zijn. Mocht het toch voorkomen dan draai je gewoon om en er komt meteen een andere route of je drukt op de knop "vermijd versperde weg".
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Rob de Bob

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2015, 15:14 »
Mooie totale recensie zo dit topic! Naar aanleiding van jullie input gaat de 400 in ieder geval bovenaan in m'n verlanglijstje ;D. Vooral dat van die gradaties in spannende routes lijkt me wel enorm handig, hoef je zelf niet echt meer een route uit te stippelen.

Maar goed, even sparen nog...  ::)

Offline Rob de Bob

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #28 Gepost op: 03 september 2015, 00:54 »
Heb de TT Rider 400 nu ook, en ook gelijk netjes op m'n motor geïnstalleerd door Ad! Morgen gelijk even testen hier in de omgeving  8)

Heb nu alleen het probleem dat de TT niet herkend wordt door mijn computer (blijkbaar een veel voorkomend probleem), waardoor ik niet verder kom in de MyDrive software, en dus (nog) geen updates kan krijgen.

Heb alles wat TT zelf aan tips geeft geprobeerd en inmiddels ook alle (hardware- en softwarematige) tips van diverse forums, maar niets helpt. Laatste wat ik nog niet geprobeerd hebt, is de TT aan een andere computer koppelen, maar dat doe ik binnenkort nog wel (eerst rijden :angel:)


Offline Cas

Re: Tomtom Rider 400 mijn review
« Reactie #29 Gepost op: 03 september 2015, 00:57 »
Je kunt toch gewoon My Drive Connect installeren en een account aanmaken? Wat kan daar bij misgaan?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.