Auteur Topic: Powercommander  (gelezen 47192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #90 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:39 »
@dat werkt verslavend. :D

Ik neem een lekkere joint!
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #91 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:42 »
Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.

Daar heb je alleen last van bij korte ritten en de uitlaten niet heet genoeg worden om het water dat vrijkomt bij de verbranding te laten verdampen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #92 Gepost op: 29 oktober 2015, 21:43 »
Om nog even terug te komen op de werking van het PAIR systeem. Alleen brandstof is niet voldoende om hitte te genereren, je zal altijd zuurstof nodig hebben.

Even de precieze werking van het PIAR systeem. Deze injecteert schone lucht achter de uitlaatkleppen in je uitlaattraject. De O2 sensor zal nu denken dat je motor te arm loopt en extra benzine inspuiten. Dit verklaart ook het hogere brandstofverbruik bij een originele injectie Dero. In de uitlaat zit een katalytische buis. Deze zit vol met kleine gaatjes en zorgt voor tegendruk in je uitlaattraject. Deze ophoping van uitlaatgassen zorgt voor extra hitte in deze katalytische buis, de extra ingespoten benzine, wat deels als brandbare gassen je cilinders verlaat (onvolledige verbranding), plus de extra lucht (PAIR) zorgt ervoor dat deze katalytische buis ontzettend heet wordt en zo de schadelijke uitstoot reduceert om aan de emissie-eisen te komen. Soort van naverbranding..

Klinkt tegenstrijdig, meer brandstofverbruik om een schonere emissie te krijgen

Zonder PAIR, O2 sensor, met K&N filter en sportdempers en een goed afgestelde Powercommander zal de fiets zuiniger lopen met hetzelfde rechterhandje en rijstijl.

Weer een mooi verhaal, we worden steeds wijzer :)
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander
« Reactie #93 Gepost op: 29 oktober 2015, 23:09 »
Boor links en rechts in het laagste deel van de linkpijpen maar eens een 5 mm gaatje. Dan gaat ie pas rommelen bij gas dicht.
Bijkomend voordeel is dat de waterdamp ook kan weglekken, dus minder kans op roest van binnenuit.
Pijpjes zijn van RVS dus roesten kan dan toch nie ? ???
Klinkt wel verleidelijk @ van die gaatjes boren maar heeft dat geen nadelen
als minder tegendruk ofzo?

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #94 Gepost op: 29 oktober 2015, 23:20 »
Als je die gaatjes erin boort krijg je dit effect, maar of dat nu zo'n goed idee is met die buitenland reizen van jou?
https://www.youtube.com/watch?v=d90VyVnPSFA
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander
« Reactie #95 Gepost op: 30 oktober 2015, 00:20 »
van de winter die filtertjes in de luchtfilterbak eens een keer vervangen.
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #97 Gepost op: 30 oktober 2015, 00:26 »
Gaat inderdaad om nr 15 Arthur, die schuimrubber filtertjes.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Powercommander
« Reactie #98 Gepost op: 30 oktober 2015, 00:32 »
mooi, setje bestellen dan, kan ik er weer 90000 tegen :)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #99 Gepost op: 30 oktober 2015, 00:36 »
Hahahaha, die dingen zitten er bij mij ook in, kun je volgens mij gewoon uitwassen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline delange33

Re: Powercommander
« Reactie #100 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:38 »
De pakking van die klem onder is er tijdens het rondje Alpen/Dolomieten deze zomer ook weer eens uit geblazen ::), nou ik vind het wel goed zo.

Inderdaad, lekker brullen en ploffen met die leovince zonder db killers. >:D
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Waffie

Re: Powercommander
« Reactie #101 Gepost op: 30 oktober 2015, 12:46 »
 ;D jullie zijn ziek,

het zijn juist dit soort lieden die het  verpesten voor andere eerbiedige burgers

en maar klagen als er olie op de weg gegooid is

geen druppels, hele vaten moeten ze uitsmeren
 boetes zo hoog dat ze maanden op water en brood moeten leven C:-)

je moet eens in  zo dorp gaan wonen waar iedere moment zo brullend ding voor bij  komt


want het is zo mooi..

shame  on you heren
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #102 Gepost op: 30 oktober 2015, 13:16 »
Er zijn ook nog beschaafde motorrijders hoor Ad ;D
Ik smeer alle verbindingen dicht met firegum, soms een beschaafd roffeltje bij gasdicht, maar dat klinkt wel leuk, maar geen explosies :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline ron overkleeft

Re: Powercommander
« Reactie #103 Gepost op: 30 oktober 2015, 15:05 »
Zullen we Ad zijn mond is met FireGum dicht smeren?  ;D :)) :D

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #104 Gepost op: 30 oktober 2015, 17:46 »
Zullen we Ad zijn mond is met FireGum dicht smeren?  ;D :)) :D

Secondenlijm Ron, dat spul lijmt alles in een oogwenk, ook je vingers weet ik uit ervaring :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #105 Gepost op: 31 oktober 2015, 14:06 »
Hold your horses heren. Laten we Ad zijn mond niet afplakken. Velen kunnen zijn advies nog steeds gebruiken.

Maar Ad heeft wel een punt. En nee Ad, ik ben niet ziek maar soms wel ondeugend. Een beschaafd roffeltje en plofje moet kunnen vind ik. Het haalt het qwa geluid bij lange niet wat die snerpende 4 pittertjes en die holle pipes onder een Harley doen.

Natuurlijk heeft Ad gelijk, als iedere motorrijder zich in deze gebieden en dorpjes aan de snelheid zou houden en het geluid binnen de perken zou houden, dan zouden er met de plaatselijke bevolking ook geen problemen zijn.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Powercommander
« Reactie #106 Gepost op: 31 oktober 2015, 14:17 »
Zonde man. Heb je zulke mooie pijpen en dan die kliederboel erop.

Oeps, dat was tegen het zere been ;D
Die firegum heeft wel een etsende werking op RVS dus idd weghalen voordat de pijpen heet worden.
Ik moest wel firegum gebruiken omdat de aansluitingen niet mooi strak in elkaar schoven maar er zat belachelijk veel speling op.
Ik moest de klemmen muur, en echt muurvast draaien om alleen al de speling eruit te krijgen. Ik wist dus voor 100% zeker dat dit niet gasdicht was en vandaar de firegum.
Viel wel tegen voor uitlaten van 920 euro.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.